K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2007, 15:49   #11
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Mit indlæggelsesforløb - en barsk historie

Endnu en update
Vi er cirkuleret rundt i det kommunale system i dag. Vi er i gang med at søge sygeorlov til min mand. Men vi er kastet rundt mellem samtlige kommunale medarbejdere i den nye kommune. INGEN ved hvem der har med hvad at gøre. ALLE vidste det før. Jeg møder et sødt menneske i telefonopmstilingen gang på gang, at hun faktisk er begyndt at undskylde at HUN ikke kan hjælpe mig!!!! :| Det er sq da ikke hendes skyld! Nå men i fredags troede vi at den socialrådgiver der var på hjemmebesøg kunne gelejde os videre. Hun ringede tilbage og meddelte at vi skulle have fat i en sagsbehandler til min mand, så han kunne søge kompensation for tabt arbejdsfortjeneste. Men ved gud vi bliver sq vist tilbage til hende!!!!!!!!!!!! Nå men endelig fik jeg navn på en eller anden chef på dagpengekontoret som jeg endelig fik fat i efter at have forsøgt i 5 timer!!!!!!!!! Hun forstår godt vores problem som kun er "økonomisk kompensation". Men lovparagrafferne er ikke til at gennemskue, for vi er udenfor loven. Men hun har lovet at finde nogle tråde at trække i og vende tilbage til os senest på onsdag.
Hold da helt op. Min mand har taget fri fra arbejde og får ingen løn. Hans arbejdsgiver har indvilget i at han som det ser ud i dag først kommer tilbage på job den 5. februar. Så vi må holde tiden ud. I morgen skal vi en tur til vores egen læge for at høre om han kan trække et eller andet sted, for vi har opgivet. Vi er faktisk gået så langt at vi er blevet skrevet op på venteliste i et boligselskab........... For dælen hvor er det :@:@:@
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 18:41   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Mit indlæggelsesforløb - en barsk historie

Kære Susanne

Jeg har nu læst dine indlæg og ved at du har det hårdt...jeg ved ikke hvordan jeg kan hjælpe dig...men jeg bruger at læse og følge med I hvad denne sides medlemmer siger og føler og jeg tænkte at du måske , hvis du vil, kan bruge denne side ...der er nogle søde mennesker derinde som du kan skrive til og tale om din angst...der står at enhver angst kommer fra en depression...

Måske kan du få noget hjælp fra de frivillige der har lavet denne side

Jeg håber du kommer til at få det bedre snart Susanne. :|


http://www.depnet.dk/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2007, 18:38   #13
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Mit indlæggelsesforløb - en barsk historie

Kære Susanne



Jeg skriver ikke så meget herindee, men er inde og kigge en gang imellem.Har læst alle dine indlæg, og det gør et dybt indtryk på mig. Håber virkelig du inden for den nærmeste fremtid får det bedre.

Det er uhyggeligt at læse om psykisk syges dårlige vilkår i vores ellers så rige samfund.

Hold ud min pige. jeg kan læse ud af teksterne at du er stærk, trods alle dine nedture og angsanfald. Du kæmper stadig, og jeg tror det er et godt tegn på, at du kan få det bedre.

Jeg har arbejdet med psykisk syge, så jeg kender godt lidt af problematikken omkring angstanfald.

Bea

Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2007, 15:31   #14
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Mit indlæggelsesforløb - en barsk historie

Så er der en løsning i gang. Jeg havde besøg af distriktspsykiatrien i onsdags. Jeg kunne umiddelbart ikke tilknyttes denne del, da jeg er tilknyttet en privatpraktiserende psykiater! Man kan ikke benytte begge dele. Men de kunne faktisk godt se hvilken hængedynd jeg sad i og ville gå tilbage og drøfte mig på deres konference i går og så ringe tilbage til mig med et svar. Jeg var et stort spørgsmål bagefter, for det var da et bureaukrati at de ikke kan hjælpe når jeg nu "kun" går til medicinsk justering hos psykiater. Jeg har faktisk ikke haft kontakt til ham i 8 måneder, idet han betragtede mig som velbehandlet. Men måtte igen i december have kontakt til ham igen som aftalen var.
Nå men for ikke at trække pinen ud - så ringede distriktspsykiatrien tilbage i dag. Jeg har fået en dispensation fra de bureaukratiske regler, og begynder samtaler 2 gange ugentligt allerede på mandag. Jeg får kontakt til en socialrådgiver der er ansat i psykiatrisk team. Der arbejdes hen mod en støtte/kontaktperson. Denne sidste er det sværeste, for det kunne risikere at blive en af mine tidligere kolleger! Så den er lidt tricky så den skal overvejes MEGET nøje. Ja jeg ved godt at man har tavshedspligt men jeg kender jo systemet indefra så........
Nej det er et supergodt tilbud. Desuden arbejdes med at få oprettet en gruppe her i løbet af foråret, hvor jeg også kan komme med i. Så det er faktisk en god start på hjælpen. Men hvor længe jeg kan få denne dispensation må tiden vise. Men jeg skal "blot" tankes op med støtte og have tilført noget selvtillid og nogle sejre.
Dem er jeg indstillet på at jeg selv skal finde, men bare nu at have fået en dispensation er bare så.............
Hvad angår min mands orlov, så bliver han hjemme i næste uge med som en overgang og starter med at være med ved den første samtale. Han glæder sig til at komme i gang igen. Men både han og jeg har nydt denne tid trods alt, for vi har fået ryddet rigtig godt op i vores hjerner og vores hjem. Det har gavnet os i vores ægteskab som i allerhøjeste grad er langtidsholdbart! God weekend til alle.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2007, 15:38   #15
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Mit indlæggelsesforløb - en barsk historie

Hvor er jeg glad på dine vegne Susanne. Det ser ud til, at der måske er fremgang i vente - det er bare dejligt. Bare det at få dispensation, så du kan komme igang. Jeg håber inderligt, at du får det bedre

Stort knus og go' weekend til dig
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2007, 20:19   #16
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Mit indlæggelsesforløb - en barsk historie

Dejligt at høre, der sker noget positivt for dig, det trænger du til.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2007, 14:22   #17
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Mit indlæggelsesforløb - en barsk historie

Hvor er det dejligt at høre, Susanne

Jeg håber du får rigtig mange positive oplevelser

Kramm
fra
Majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 11:52   #18
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Fremgang

I dag starter et nyt samarbejde med kommunen. Jeg har endelig fundet frem til hvad min nye sagsbehandler hedder nu her efter kommunesammenlægningen. Jeg ringede til hende i dag og præsenterede mig, og spurgte hvad den speciallægeerklæring som min forrige sagsbehandler havde forlangt skulle bruges til? Hun kunne naturligvis ikke svare. Vi tog en lille snak, hvor jeg fortalte hende kort om mit hidtidige forløb. Hun lød som en med NOGET større forståelse for mine skånebehov og de nederlag jeg havde lidt da de ikke blev respekteret. (Jeg sad faktisk og svinede min forrige sagsbehandler og diverse flekskonsulenter til.:@)
Vi blev enige om at når hun fik speciallægeerklæringen ville hun tage stilling til dens indhold og indkalde mig til et møde. Jeg takkede for en god snak og sagde til hende at jeg faktisk var indstillet på at begynde på en frisk, for jeg mente stadig at jeg havde noget at tilbyde samfundet i form af et job! Jeg var ikke helt indstillet på pension endnu. Dertil føler jeg mig for ung og "rask". Så jeg glæder mig faktisk til at lære hende at kende! Fortsættelse følger.....................
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 22:09   #19
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Fortsættelse

Og så lige fra det ene til det andet. Fra jublende glæde over denne nye sagsbehandler i formiddag til dyb dyb sorg lige nu. Jeg har været til psykiatrisk vurdering her i eftermiddag! Denne vurdering (som jeg ikke har på skrift endnu) vil helt klart anbefale at jeg bliver indstillet til en pension. Den arbejdsevne jeg har tilbage er så minimal at det vil være direkte skadeligt for mig at komme ud i fleksjob! I stedet ville vurderingen lyde på et skånejob sammen med en pension! :@ JEG ER SÅ FRUSTRERET OVER AT KOMMUNEN KAN TILLADE SIG AT FØRE EN BORGER HELT HERUD! Jeg kan faktisk ikke finde nogle pæne ord at sige. Det er så grimme ord der kommer ud hvis jeg fortsætter. Tilgiv mig. Men jeg vender tilbage med updates når jeg magter det igen.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 23:42   #20
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Mit indlæggelsesforløb - en barsk historie

Hej Susanne

Det ser skisme synd for dig!
Jeg er ked af det på dine vejne og kan slet ikke finde ord til det.
Jeg forstå godt at du selv bruger ordbogen for "fandengalemighammeren"
Jeg håber der hurtigt kommer en mere kompetent ind og svarer på dit sidste indlæg. Der er måske mulighed for at anke sagen eller dele af den psykriatriske vurdering når du får den?
Kan man i øvrigt tvinge en førtidspensionist til skånejob, f.eks. på reva eller lignende?
Er der en mulighed for førtidspension og et selvfundet job der matcher ens behov og tilladte indkomster i forbindelse med førtidspension?

Jeg håber du får mange flere svar her, som du kan bruge.

Knuss og håb til dig
fra
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En god historie. annagw Din historie 9 22-05-2010 12:45
min historie tulle35 Din historie 1 20-10-2009 09:08
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
En barsk historie fra Silkeborg zuza At søge førtidspension 2 23-06-2008 14:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension