K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2009, 14:00   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, web... jeg giver dig ret.

Det er jo selvmodsigende, at de skriver sådan.

Men herudover så er det jo ARBEJDSEVNEN, der tæller - ikke lægepapirerne.

Så hvis din arbejdsprøvning i praksis har vist, at du ikke kan magte så mange timer, og må have skånehensyn, så hedder det enten revalidering eller fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 15:43   #22
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du ikke har lavet nogle skrive fejl i det du skriver her...så kan jeg kun se at det de vil og mener....det er at de vil prøve noget revalidering...

De skriver at du ikke har varige begrænsninger i arbejdsevnen(deraf kan man ikke blive fleksvisiteret) og samtidig skriver de at arbejdsevnen ikke kan bruges på det ordinære arbejdsmarkedet...

Så kan der kun være revalidering tilbage...

Det de ikke melder ud...er hvordan de er kommet frem til at arbejdsevnen ikke kan bruges til alm jobmarked...medmindre det står i nogle af de ting du ikke har med her...du skrev noget om at der var noget fra nogle læger der ikke kendte dig...

Nu har jeg ikke set på din sag før...så jeg kender ikke så meget til den....
Jeg skrev bare lige hvad jeg ville tro de mente....
Det kan være at andre har en mening om det...
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, web... jeg giver dig ret.

Det er jo selvmodsigende, at de skriver sådan.

Men herudover så er det jo ARBEJDSEVNEN, der tæller - ikke lægepapirerne.

Så hvis din arbejdsprøvning i praksis har vist, at du ikke kan magte så mange timer, og må have skånehensyn, så hedder det enten revalidering eller fleksjob.

Tak til jer begge for jeres syn på det.

Det er selvmodsigende nemlig.
De lægger vægt på at min skade ikke er varig men kan forbedres. Og ligesom vi jo alle sammen ved at en amputeret ben vokser ud igen, så må jeg blot afvente at mit kravebens led vokser ud igen..eller....

Arbejdsevnen er der ikke. Revalidering vil være helt hul i hovedet - min mening - idet at jeg netop måtte opgive mit studie fordi jeg med min skade ikke magter at arbejde fultid i skrivbords stillingen. Et lille studie på 3 år vil tage minimum 6. JEg selv og rigtig rigtig mere eller mindre velmenende mennesker har jo gransket alt hvad der kunne være muligt for mig at varetage på fuldtid. Nogle er mere oppertunistiske og optimistiske end andre - og især end jeg selv. Men ja...

jeg er bare så nedslået lige nu, forvirret og forundret
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 18:05   #23
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg sidder i dag med min mappe og alle papirer foran mig og prøver at få styr på deres afslag. Jeg sidder og skriver en mail til min advokat samtidig. Jo mere jeg får styr på det jo mere virker deres afslag hul i hovedet - hvad siger i kloge mennesker herinde til det? (altså jer som orker at læse det)

Til min advokat (Forløbig mail)
Som du kan se lægger de vægt på statusattesten fra lægen og 2 andre læger. De to læger er reumatologer som min egen læge henviste mig til meget tidligt i forløbet for at få deres vurdering af skaden. Jeg blev kørt ned 27/7-05 så Frank Lønberg 1/11-05 og Lasse Agerskov 6/2-06. Udover en henvisning til en scanning og vurdering på Hamlet, udskrivning af smertestillende og henvisning til en fysioterapeut 3 uger efter ulykken er det det faktisk det eneste at egen læge har været involveret i sagen. Han har derfor heller ikke i sin status attest kunne vedlægge bilag fra Parkens Privathospital som har forestået operationer, fysioterapi og genoptræning. Grunden herfor er at jeg havde en privat sundhedsforsikring som betalte for det hele og derfor har det været uden om egen læge. Jeg har pointeret dette overfor min sagsbehandler.

Derfor kan det også undre at de vælger at lægge vægt på noget nogle læger har udtalt for over 3 år siden, frem for hvad 2 operationer viser, fysioterapi rapport og at egen læge skriver at ”Man må desværre formode at patientens tilstand er permanent”. Desuden lægges der heller ikke vægt på at deres egen lægekonsulent vurderer at ” Hun har utvivlsomt følger af trafikuheldet og der resterer funktionsmæssige skånehensyn hvor der tages hensyn til den dårlige venstre skulder og arm. Det virker som om hun vil være bedst placeret i et 20-timers flex-job, idet hun åbenbart ikke har kunnet klare mere, trods forsøg derpå.”.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 18:38   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Har du fået aktindsigt fra Parken og de andre steder, du har været?

For det vil nok gavne din sag at vedlægge disse papirer.

Det er da også vigtigt, at din EGEN læge har de papirer. Hvordan skal hun/han ellers kunne vide, hvordan du har det nu.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 09:48   #25
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg har kopier af samtlige læge papirer der findes i min sag. Det var mig selv som indleverede alle disse til jobcenteret/sagsbehandleren. Så de har alt i forevejen. At lægekonsulenten så i sin konklusion kun referede til min opr. nr. 2 virker så underligt, da nr. 1 var den største og mest komplicerede. Det skrev jeg også i min indsigelse til RP og vedlagde endnu engang kopi af operation beskrivelse og tilhørende papirer.

Min egen læge har ikke været ret meget involveret, netop fordi jeg havde en privat sundhedforsikring som sørgede for alt. Jeg var i meget tæt kontakt til lægen på Parken, vi var sågar på sms når der var problemer. Så jeg har aldrig haft anledning til at involvere egen læge egentlig. Han udskriver sådan set bare smertestillende. JEg har dog givet ham kopi af opr. beskrivelsen.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på Fleks :-( Dyrmose Spørgsmål ang fleksjob 5 19-06-2012 20:00
afslag på fleks. bevilget Revalidering Nana M Dit og Dat 23 02-03-2012 20:58
afslag på fleks lilleper Alt det andet 3 05-02-2011 16:30
kassetænkning og afslag på fleks hutti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 17 23-08-2009 12:46
Afslag på fleks - hvad så?? Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 20 16-12-2008 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension