K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2012, 21:00   #1
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Er på sygedagpenge, men er sat på standby.

Jeg skal forsøge at fatte mig i korthed. Selv om det kan være svært, når man er midt inde i en indviklet sag.

Går sygemeldt med PTSD og har arbejdsskade kørende, så har fået forlænget mine sygedagpenge pga sagen. Hvilket jo er lækkert.

Jeg har fået lavet en speciallæge erklæring der sige, jeg ikke må lave noget de næste 2-5 år. Så nu har min sagsbehandler sagt, at det skal hun lytte til og jeg er derfor sat på standby, må hverken komme i praktik eller blive visiteret videre.

MEN så er problemet jo, at sagen inde ved ask ikke kan blive afgjort før min arbejdsevne er afgjort?? (gætter jeg på)

Det er da noget af en ond cirkel.
Er der nogle der kender til noget ligende, kan jeg bede om, at kommunen tager min sag op om to år, og betaler, for at få lavet en ny undersøgelse, eller skal jeg bare gå i ingenmands land de næste 5 år?? Hvor de så er tvunget til at udbetale mig sygedagpenge.
Eller kan ask forlange at kommunen sender mig ud i noget arbejds prøvning??
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 22:10   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RANDERSPIGEN

jeg har en arbejdsskade,men har dog ikke prøvet at stå standby...

men ved mig ku de heller ikke afslutte sagen ved ask før kommunen så at sige var færdig og det tog 4.5 år...hurtig iforhold til mange

jeg ved dog ikke om de ka lave imidlertidig afgørelser,,det tør jeg ikke at svare på..

men kommer der ikke så mange svar idag,så prøv at trække din tråd frem igen..

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 22:28   #3
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Det er et frygtelig system at havne i, er 30 år og har ingen børn endnu. Og kan ikke kommer videre med mit liv før der er mere ro på. Det er ikke et system for syge mennesker!!
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 22:37   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RANDERSPIGE

og velkommen til et kanon sted....

nej det er et mareridt at skal igennem mølen..jeg gennemgik 7 operationer,en masse læger.speciellæger..smerteklinik..ergoteraput i 2 år og så kommunen oveni..så jeg kender det godt..dog var jeg ikke i arbejdsprøvning..
men det er hårdt og jeg håber du har nogen der ka støtte dig og du ka snakke med - for det har man brug for..er man ikke syg inden,ka man hurtig blive det..de bliver ved og ved og ved..det ka du læse herinde v.mange

herinde ka du spørge om alt og ingen spørgsmål er for små....
jeg ved heller ikke hvorfor det er sådan ved ask..jeg mistede 75 procent erhversevne og små 3o procent men..men men erstatningen var inden for 1 år - men erhversevne ville de ikke gøre op før ALT var færdig..desværre

fra stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 22:40   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
øv den er slem

for man kan først vurdere din arbejdsevne når alle behandlingsmuligheder er udtømte
så selvom du skulle komme ud i en arbejdsprøvning, så kan den ikke bruges
da man ikke ved om din lidelse er varig og derved om du skal have pension eller fleks
eller du bliver helt rask

du har sikkert fået dem forlænget i 39 uger, netop fordi der er en arbejdskade sag i gang
om du så kan få dem forlænget senere er jeg ikke sikker på
men kan nu hellere ikke forstå du intet må, i 2-5 år
det hjælper da ikke på PTSD, så vidt jeg ved.
der skal vel noget behandling i gang og ikke bare sidde stille i 2-5 år
kender dog ikke så meget til PTSD
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 22:55   #6
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Heldigvis støtter min familie, kæreste og veninder alt hvad de kan, men det er bare en kæmpe uvished man går rundt i, min sagsbehandler ved kommunen har indtil videre været rigtig sød, jeg har været ude i to praktikker, den ene mislykkes, og den anden måtte jeg stoppe i, fordi de fik speciallægeerklæringen hvor i der stod, at jeg kunne blive handicappet for livet, hvis jeg blev presset. Det er jo gode ord at have, overfor kommunen, jeg havde bare håbet det havde betydet en startende flex sag, og ikke intet i så lang tid.

Det gode ved det er, at jeg får sygedagpenge indtil min sag ved ask er 100% afklaret, så det kan jeg jo blive ved med meget længe. Men vil bare gerne videre i systemet.

Tak for de gode svar, og for den gode velkomst, dejligt at være et sted, hvor man kan blive forstået...
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 23:03   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RANDERSPIGE

JEg har glemt at fortælle at mit endte med førtidspension..og jeg fik sygdagpenge i hele mit sagsforløb...og jeg havde en super advokat til at hjælpe

jeg havde heller ikke de store problemmer med kommunen - modsat mange herinde..de ka være stride

er glad for at høre du har dit bagland iorden..det er super vigtig..det kræver styrke at skal et forløb igennem...

det siges de ikke vil snakke flex før behandlingsmulighederne er tømte..sådan har jeg forstået det - el.må andre rette mig..
og færdig er du ikke,og det varer jo lidt

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 09:57   #8
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Stribe det lyder til du har været rigtig heldig i dit forløb, at det hele er gået hurtigt.
Jeg håber at på at jeg får en midlertidig afgørelse fra ask, også forhåbentlig om max to år at blive indstillet til flex job. Men det er godt nok svært at finde rundt i alle de regler. Det er utrolig man skal have en advokat til at hjælpe sig. Har fundet en privat sagsbehandler, som lyder til at være dygtig. Og bliver der nogle problemer må jeg kontakte ham. For min fagforening lyder ikke, til at have for meget styr på det. Havde en rigtig god en ved skadesteamet, men hun er stoppet desværre.
Det er bare utroligt man også skal tage en kamp med systemet, når det at være syg, er en kamp i sig selv.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 17:06   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RANDERSPIGEN

jeg føler med dig..jeg siger ikke dit bliver et mareridt..sådan skal det ikke forståes..det er det desværre bare for mange..og det er hårdt,fordi man har andre ting at kæmpe med...

jeg havde fagforening det første halvandet års tid..men det havde jeg slet ikke tålmodighed til..de hjalp mig til at få svie og smerte op til maxbeløbet og tabt arbejdsfortjeneste..men så fik jeg en ny og en ny og så følte jeg det gik istå..

og så valgte jeg advokat...jeg er med i en landboforening og har ikke betalt så meget som normalt..men det har været hver en krone værd..
jeg tror det var andet år kommunen truede med mine sygdagpenge ..men advokat skrev det kunne de ikke,da det var en arbejdsskade og det lå i ask..og ja så forsatte de indtil jeg var færdig..
men hun har også både ringet og skrevet til kommunen og aask..så er det ligesom om man bliver taget alvorlig..
jeg fortryder ihvertfald ikke jeg tog hende....mange tager også en privat socialrådgiver,men det kendte jeg ikke så meget til før k1o...

jeg vidste heller ikke systemet var sådan og så har mit enda været nemt iforhold til mange...'
men mine nerver var ved at være tyndslidte tilsidst...det er konstant en form for stress og det fyldte mere end godt er.

jeg kendte heller ikke til k1o..men godt du fandt siden..her er tonvis af gode råd...og er der noget ka du altid skrive¨

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 09:21   #10
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jo det kan godt være noget rod. Forhåbentlig for du ikke problemer med den nye reform. For i værste fald vil din arbejdsevne ikke være afklaret før du bliver 45 og løbende arbejdsskadeserstatningen er ikke med tilbagevirkende kraft.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedydelse på standby ? emks Spørgsmål ang fleksjob 12 19-09-2013 14:44
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05
Standby-ordning for sygedagpengemodtagere og diagnoseliste phhmw Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 39 13-12-2011 12:47
Fleks-job bevillig på standby? ihogåh Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 15 08-03-2010 10:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension