K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 07:50   #1
delfiner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Lokation: viborg
Alder: 43
Indlæg: 18
Styrke: 18
delfiner er ny på vejen
kontanthjælp

hei jeg er ved at søge pension, men den blev afvist på 1 ting,
som min sagsbehandler ikk hade taget højte for,

at jeg ikk var kommet til en pyseater for at se om jeg kan holde til flex selv om alle andrer i sagen siger jeg ikk kan,

men nu venter jeg på at komme til den afgørelse....
det var så før sommerferien og der er barer ikk sket noget, og i mellemtiden ,
har jeg fået brev fra kommunen at min kontanthjælp stopper her til november må den det når jeg er i systemet om pension???

min sagsbehandler har jeg ringet og ringet til og hun siger hun ikk ved det at hun er i gang med at læse 400 timmers reglen, at jeg skal nok i aktivering ,

men må de det så længe pentionen kører og det er 1 mdr siden nu og jeg hører barer intet fra sagsbehandleren selvom jeg ringer og spørger om hun har fundet ud af noget, og vi skriver jo snart november og aner ikk mine levende

råd hvordan vi skal klarer os hvis kontanthjælpen forsvinder det er stramt nok i forvejen manden på fagforening og jeg på kuntanthjælp indtilvider med loft og er gift + har 2 børn,

er der nogen der ved om de må lukke for kontanthjælpen når man er ved at søge pention.....
delfiner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 08:07   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Havde lige misset at det var 400 timers reglen der var i spil..

Ja så burde du kunne klage fordi du ikke står til rådighed som sygemeldt, hvis du er det.

Og elles ser det ud til at Karo måske har fundet noget.. hvis din sagsbehandler rykker dig til match 5....

Sidst redigeret af Pip; 25-08-2011 kl. 08:42.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 08:13   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis kommunen selv har indstillet dig til pension så kan den ikke stoppe din kontanthjælp i tiden før du få afgørelsen i pensionssag, ej hellere ikke mens du klager over evt. afslag.
Men hvis du selv har søgt pension, så vil jeg mene, at de kan godt stoppe din KH.

Det er kun en get fra min side.

Jeg fant dette:
"...Ankestyrelsens rapport viser, at 23 % af de ægtefæller, der er blevet varslet om 300-timers-reglen og ikke har mistet kontanthjælpen, er ude af kontanthjælpssystemet. De har enten fået job, førtidspension eller andet. 64 % har fået udskudt tidspunktet for, hvornår de kan miste kontanthjælpen – fx fordi de er under uddannelse, under forrevalidering, visiteret til fleksjob eller er flyttet til matchgruppe 5. .."

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre...%20virker.aspx

Der findes altså mulighed for, at du kan få udskudt tidspunktet for du mister KH. Tal med din SB om det.

Sidst redigeret af Karo; 25-08-2011 kl. 08:27.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 08:28   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du er syg/handicappet og altså ikke til rådighed for ordinært arbejde, kan de ikke stoppe kontanthjælpen, med henvisning til 400timers reglen.

Dette kræver at du er til rådighed for arbejdsmarkedet.

Hvad siger din helhedsvurdering og sygeopfølgningsplan?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:37   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg fandt det her i vejledningen om 450 timers reglen, som man lige skal være opmærksom på:
Ankestyrelsen har i Principafgørelse nr. 84-09 af 27. marts 2009 fundet, at 300 timers reglen omfattede alle ægtepar, der havde modtaget kontanthjælp i sammenlagt 2 år, uanset om den ene ægtefælle var placeret i matchkategori 5 (nu match 3). Der skulle fortsat beregnes hjælp til ægtefællen i matchkategori 5 (nu match 3), men ikke til den ægtefælle, der ikke opfyldte 300 timers reglen.

Men også:
Når kommunen har fundet frem til de ægtepar, der fremover skal have deres ret til kontanthjælp vurderet efter 300/450 timers reglen, skal kommunen – for hver ægtefælle for sig – tage stilling til, om den pågældende aktuelt er undtaget fra kravet om ordinært og ustøttet arbejde inden for en periode efter undtagelsesbestemmelsen i lovens § 13, stk. 9, dvs. om ægtefællen har en så begrænset arbejdsevne, at han eller hun ikke kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, eller om der er grundlag for at forlænge perioden på 24 kalendermåneder efter lovens § 13, stk. 11.


Og:
Personer i den nye match 3 har så alvorlige problemer, at de pt. hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud. Disse personer er ikke omfattet af 300/450 timers reglen.

Den nye visitationsmodel med tre matchgrupper i stedet for de hidtidige 5 matchkategorier ændrer ikke ved, at ægtefæller med så begrænset arbejdsevne, at de ikke kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, er fritaget fra 300/450 timers kravet. Undtagelsesbestemmelsen i lovens § 13, stk. 9, ændres således ikke. Det betyder, at der vil være personer i den nye match 2, som vil være undtaget fra 300/450 timers reglen, hvis de pågældende, efter kommunens konkrete vurdering, har en så begrænset arbejdsevne, at de ikke kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked. Endvidere er ægtefæller, der (1) er i gang med at få vurderet arbejdsevnen med henblik på visitation til revalidering, fleksjob eller førtidspension, (2) er i forrevalidering eller (3) er visiteret til, men venter på fleksjob ligeledes fortsat undtaget fra 300/450 timers reglen, uanset hvilken matchgruppe de er placeret i.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:44   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er da rent guld Andersine har fundet....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 07:35   #7
delfiner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Lokation: viborg
Alder: 43
Indlæg: 18
Styrke: 18
delfiner er ny på vejen
mange tak for jers svar, jeg er symeldt, og pensionen det er kommunen der søger
delfiner er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension