K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2013, 08:50   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
det der efter min mening kunne hjælpe var at der ikke skal gå 1o-2o min hver time på at skælde bestemte elever ud fordi de ikke kan holde mund eller er uopdragne...
For nogle år siden så jeg på TV, at en journalist gik i en gågade og spurgte folk hvem, der skulle opdrage børnene, forældrene eller skolen.

Og samtlige adspurgte svarede selvfølgelig "forældrene".

Selvfølgelig har forældrene ansvaret for børnenes opdragelse, det er der nok ikke mange der er uenige i.

Men, min påstand er, at enhver, som har børn i sin varetægt kan stå i en situation, hvor de har en opdragende rolle.

Da mine børn var små blev de af og til passet af min mor, og mine børn er ikke så meget anderledes end andre børn, så der skulle selvfølgelig lige prøves nogle grænser af. Ergo havde min mor en opdragende rolle overfor mine børn.

Mon ikke de fleste af os kan huske episoder fra vores skolegang hvor en lærer (måske især vikarer) er blevet "testet" så det gør noget.
Og de lærere/vikarer, som tog det i stiv arm og satte grænserne var ofte dem man endte med, at have størst respekt for.

Når jeg tænker tilbage på min skoleklasse (jeg gik ud i 1980), så var der et par drenge, som havde det svært med det boglige, de ville hellere ud og sparke bold, og så var der en dreng med alt for meget krudt bagi (i dag var han sandsynligvis blevet stemplet som ADHD'er).
Men han fik ikke lov, at fylde det hele, han blev sat ved et bord for sig selv, oppe foran kateteret, så læreren havde styr på ham.
Og jeg ved, at han blev strengt opdraget hjemmefra.

Der var også 4 piger, som altid havde styr på deres ting, og som altid fik pæne karakterer, en af dem var meget stille og blev nemt ked af det.
Og så var der 3-4 piger, som brugte både timer og frikvarterer til at lægge make-up.

Og så var der alle de andre, dem der ikke gjorde sig særligt bemærket, og havde nogenlunde styr på deres ting.

Sådan var de fleste skoleklasser vist dengang, og sådan er de (efter min bedste overbevisning) også i dag.

Problemet er ikke (eller ihvertfald sjældent) at børnene ikke opdrages derhjemme, men at mange skolelærere ikke formår, at skabe ro i klassen.

I flere år blev jeg tudet ørerne fulde om hvor meget min datter fyldte i timerne, men hun er altså mindst lige så opdraget, som sin lillebror, som aldrig har fået skyld for, at fylde meget i timerne.

På et tidspunkt sagde jeg til hendes daværende klasselærer, at de endelig måtte sige til hvis det var et problem, for så ville jeg komme og sætte mig ved siden af hende i timerne, og "holde hende i ørerne".
(En af fordelene ved, at være på kh er/var jo, at man i lange perioder fik lov at passe sig selv.)
Men så slemt var det åbenbart ikke.

Og jeg har utroligt mange gange fået at vide, af andre, som har været i kontakt med min datter, at hun er noget så fornuftig, opfører sig ordentligt og svarer pænt.

Så når der ikke er ro i klassen, så tror jeg altså nærmere det handler om, at der er en lærer, der ikke formår, at skære igennem og skabe den ro i klassen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så jeg kan nikke genkendende til historien om din datter. I vores tilfæde var det så bare psykologen der ramte olie i baghaven. Og så gik det som en leg!
Det er jo skønt, når lærerne så retter sig efter det, som skolepsykologen er kommet frem til.

For min datters vedkommende skulle der stå et bord oppe under tavlen, som hun kunne sætte sig ved, når hun havde behov for ro.
Men en lærerinde fik hurtigt den (u)vane, at når hun kom ind i klassen, så satte hun sin taske på dette bord.
Denne lærerinde var tit meget sur, og flere børn var direkte bange for hende, så min datter turde jo ikke sige noget til hende om det.
Og jeg fandt først ud af det da min datter var ved at skifte skole.

En anden oplevelse med dette bord under tavlen:
Da min datter gik i 2. klasse, og vi nærmede os december, havde jeg flere planer for jule-ting jeg ville lave med min datter.
Men hele december gik med, at sætte grænser og løse konflikter, og jeg var møg-frustreret, for hvad f***** var det, der skete.

Den sidste dag før jul var jeg så henne for, at hente min datter på skolen.
Af en eller anden grund var jeg med hende inde i klasselokalet, og dér kunne jeg se, at "hendes" bord oppe under tavlen ikke var der.
Det var blevet flyttet p.g.a. et arrangement, og var ikke sat tilbage igen.

Dét var årsagen til, at hun havde været rundt på gulvet hele måneden.
Fordi, at når lærerne ikke gjorde det de burde gøre, så drønede pigebarnets hjerne rundt, for at finde en løsning på problemerne, og så gik der totalt ged i alt andet.

Og den slags oplevelser har der været mange af.

Så jeg må erkende, at skolelærere har ikke automatisk min respekt, bare fordi de er skolelærere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 14:48   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Aiii synes i virkelig det er så slemt
Selvfølgelig satte jeg tingene lidt på spidsen da jeg skrev man ville ”stjæle barndommen”.

Men jeg mener virkelig man med dette forslag driver rovdrift på børnene. Det er ligesom oppe i tiden at vi alle skal yde mere. Dette gælder også vores stakkels små purke.

Jeg er klar over det som en del af forslaget , er planen at droppe lektierne. Men jeg anser fortsat en 30 timers arbejdsuge , som en voldsom belastning for 6 til 9 årige. Stigende til henholdsvis 35 og 37 timer for de ældre. Glem nu ikke det er børn vi taler om .

Børn skal have lov at være børn. Der skal også være tid til selvvalgt leg og fritidsinteresser.

Sidst redigeret af halse; 15-04-2013 kl. 14:51.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 15:04   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis, der er nemlig en del rådne lærere i mellem!

Mine to drenge har gudskelov også to helt fantastiske lærere, som er virkelig gode til børn og som kan læse børn, og selv komme med gode ideer til fortsat trivsel og kan med lige dele humor og alvor, skabe en enorm respekt, hvor børnene har lyst til at være og lære.
Min datter går i 0, så jeg kender ikke hendes lærer endnu, men krydser fingre for, at hun også får tildelt en super god lærer.

Selvom man som forælder er den der opdrager, så ser jeg skolen som værende den der opdrager når jeg ikke selv er tilstede - de sørger jo for god ro og orden, beder dem tage skoene ned fra bordet og rette sig op når de spiser - eller hvad de nu lige kan være. Så jeg ser det som en fælles opgave. Jeg klare ærterne på hjemmefronten, sørgerfpr de møder udhvilet til tiden, har husket pennalhus, gymnastiktøj og sender dem hjemme fra inder de bedste forudsætninger. Kl 8 tager de så over og bidrager yderligere. Derfor har jeg også selv nogle kriterier for hvad der er en god lærer, og det ligger mig meget på sinde, at læreren kan skabe harmoni i klassen så alle bliver mødt med forståelse.

I begge drengenes klasser er der børn med særlige vanskeligheder i kombinationen ADHD og Aspergers syndrom, og også dem kan lærerne rumme og tackle professionelt, så det skaber en god balance i klassen.
Jeg ved at andre klasser og lærere har store problemer med de mere udsatte børn, og at der har været særlige møder på skolen om, hvordan de sværeste børn skal gribes an, og at disse lærerer også kom på kursus i hvordan de skulle tackle dem. Men det er vist stadig en pose blandede bolsjer.

Mine børn startede jo på privatskole, men jeg fik dem senere flyttet til en folkeskole - ikke den lokale, men lige udenfor distriktet. Og det har været guldet at få dem flyttet, og jeg er ikke længere stresset. Jeg flyttede dem fordi afstanden var alt for stor, og som enlig røg jeg ud i en masse problemer hvis en blev syg - så måtte jeg tage den syge med ud og aflevere den raske, eller lade den raske blive hjemme med den syge. Det var temmelig uholdbart. Og filmen knækkede en dag de ringede fra skolen og sagde den ene var blevet syg, så ham måtte jeg tage ud og hente. Og tage den syge med derud igen, da den raske skulle hentes, og han var så syg at jeg måtte bære ham pga feber. Efter den oplevelse opgav jeg! Der stod den yngste og skulle starte derude også. Så jeg kunne levende forestille mig hvordan det ville være med tre i spil.
Nu kan de selv gå hjem, og det tager mig 10 minutter at hente dem. Noget mere realistisk en 1 times transport hver vej!!

De blomstrede også selv helt op og følte sig store, fordi de selv kunne gå til og fra skole. Og så fik de også en masse venner i lokalområdet. På privatskolen krævede de planlægning, for børnene kom fra hele København og omegn. Det var sindssygt hårdt, hvis jeg skulle hente mit barn om aftenen i Hellerup, fordi de havde aftalt at lege efter skole. Og jeg skulle tage rejsen med to mindre børn der bare ikke gad.
Så den del er også faldet på plads.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 17:10   #24
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
man kan også vende den om mht den heldagsskole..hvad der er rigtig et sted for nogen - er ikke ikke sikkert er rigtigt et andet sted....

og mine kommentarer bygger mest ud fra mine erfaringer som mor,hvad jeg oplever og hører...

og ja det er rigtig hovedansvaret er selvfølgelig altid mit..men et godt samarbejde med skolen er også vigtigt.,..og jeg synes som sagt bare der er mindst 1 der sabotere undervisningen og det har vedkomne gjort hele sit skoleliv og der er ingen der har formået at sætte sig i respekt i 7 år hverken i skolen eller ved fritidsaktiviteter og det fylder,.,og er synd for drengen,kammerater og undervisningen..før var de 16 - en stor kl,.på en lille skole..nu er de 28..og der går altid 1o-2o min med skæld ud hver time - men forældrene er den type ,de mener ikke der er noget ivejen og så er det ikke let...

og der er så meget stress på skolen nu - eller læresyge er der nogen der kalder det..og der er altid nogen der er sygemeldt med det eller barsel og jeg forstår dem langt hen ad vejen..hvis dagen går op i skæld ud og grim snak - ja så fylder det..det er vel en slags mobning fra eleverne - ubevidst...
så har jeg meget svært ved at se fidusen med flere timer og længere dage..

men var alle børn eklsemplariske -bare et eks..ja så var det jo nemt og alt gled og så ku jeg måske godt se det fornuftige i at få et træt barn hjem 17-17.3o...det skal folk jo også huske - at i de tyndt befolkede områder er 1-2 timer bus hverdag jo ikke unaturlig..men så er der altså ikke meget liv tilbage..
og endelig skal de kloge på borgen også huske alle børn ikke er fessere og måske har mere brug for lu´ft og brug af hænder - fremfor at sidde og svede fra morgen til aften..
nu er der 2 7 kl på vores skole..næste år er der kun 1 8 kl..resten og min søn flytter..så i den nye 8 kl der er tilbage vil være 21 drenge og 7 piger...lyder det fristende..nej tak..tænker jeg bare,.,det blir hårdt i 37 timer at holde styr på dem..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 19:55   #25
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er rigtigt, ar der ER lærere, der ikke formår at skabe ro i klassen og/eller lave spændende undervisning - ja, sågar lærer, hvor det er tvivlsomt om de overhovedet bryder sig om børn...
MEN det bør vel næppe bruges som argument for en helhedsskole - altså hvis forstår jeres argumentation korrekt, så lyder det lidt som, at der i nogle klasser og/eller i nogle lektioner er så meget uro pga en inkompetent lærer, at børnene ikke lærer det, de skal, og at det kunne være ét argument for at indføre flere timer. De dårlige lærer vil jo også være tilstede i helhedsskolen - og får regeringen sin vilje (hvilket de nok gør) så endda i flere timer.

Som jeg ser det, handler problemet omkring dårlige lærer i høj grad om dels berøringsangst fra skoleledernes side og dels manglende handlemuligheder i forhold til at løse problemet...

Jeg har personligt oplevet flere eksempler på lærere, der på ingen måde for magtede opgaven - alle vidste det, men intet skete. Måske fik de til opgave at undervise i 'mindre vigtige' fag, men det var så det...

Når det er sagt, så er min oplevelse både som forældre og som lærer, at langt hovedparten af de lærer, der er, er super dygtige og kompetente. De brænder for deres arbejde og lægger sig i den grad i selen for at lave spændende og varieret undervisning samtidig med, at de har blik for det enkelte barn.
Mange elever i klassen, inklusion uden tilførelse af ekstra ressourcer, ekstraopgaver i form af elevplaner osv. er, efter min mening, væsentlige årsager til, at ikke alle børn får den lærdom, de burde - man får, hvad man betaler for. Og man får altså ikke 'Verdens bedste folkeskole' ved at skære mere og mere ind til benet, men ved at tilføre de ressourcer, der er nødvendige. Jeg mener absolut, at folkeskolen skal være rummelig, men uden ekstra ressourcer kan det blive meget problematisk med tvungen inklusion af børn med specielle behov - både over for disse børn og over for resten af klassen. Alle bliver taber.

Jeg mener fortsat, at helhedsskolen ikke er løsningen på elevernes manglende faglige færdigheder. I stedet det besluttes om man vil tilføre de ressourcer, der rent faktisk er brug for.
Som jeg skrev tidligere,synes jeg fortsat, at det er noget nær et overgreb fra statens side, at ville bestemme over så mange af barnets vågne timer. Sammenligningerne med kinesiske skolebørn er jo også helt hen i vejret - Kina er et diktatur og staten ejer børnene. Klart at kinesiske børn derfor kan tvinges i skole i mange, mange timer, men får man selvstændigt tænkende og følende individer ud af det?

Ved selvfølgelig godt, at ovenstående er sat en smule på spidsen, men helt ved siden af, tror jeg ikke det er.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 23:18   #26
bfritz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2013
Lokation: Hedensted
Indlæg: 27
Styrke: 12
bfritz er ny på vejen
Med børn i skolesøgende alder og 3 skoler at sammenligne med...

Skole 1: Lille landsbyskole der ikke var i stand til at differentierer Resultat? et barn der som 9 årig var klar til at smide håndklædet i ringen og tage sit liv

Og et andet barn der stadig, 2½ år efter, definerer 1. skoledag som den absolut dårligste dag i hele hans liv

Skole 2: Stor skole med overbygning, næsten 1000 elever, traditionel klasseopdeling og fri til middag, den lille lærte ikke en fløjtende s*** og den store fik endelig undervisning der svarede til hendes niveau havde dog 3 måneder med holddannelse både i indskoling og mellemtrin, det fungerede ikke

Skole 3: Integreret helhedsskole, undervisning fra kl. 8-14 man-tors og til kl. 13 om fredagen. Rullende skolestart, hver den 1. i indskolingen og holddannelse.
På mellemtrinet differentieret undervisning der funker!!

Skole 3 har mange timer i indskolingen, det er også næsten for meget i hvert fald for min søn... han har så meget brug for ro inden han kan omstille sig til andre aktiviteter, så 2 gange om ugen tager han hjem lige efter skole - bare for at kunne spille fodbold

Men fagligt er han rykket så meget at det er helt vildt... igen differentiering der virker.

Så jeg har været forældre til begge typer skoler, og hvis det virker er HELHEDSSKOLE ok.

Flere timer syntes jeg ikke er ok

til jer alle
bfritz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 00:29   #27
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er rigtigt interessant at læse hvordan I ser på det hele, alle sammen
Og de erfaringer I har, fra det virkelige liv.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 01:10   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sjovt så store forskelle der er i landets indskolinger - mine fra 0-3 klasse har fra kl 8 - 12.40.

Hvis vi får heldagsskole, så vil de få 1 time og 20 minutter mere (inkl frikvarter!), og vil få fri kl 14, hvilket jeg synes er meget mere passende. Og vil passe perfekt med de engelsktimer jeg håber bliver indført fra 1 klasse
- der bliver stadig massere af tid til fritidsinteresser!!

Vores mellemtrin og udskoling får også sent fri nu, omkring kl 15 eller derover.
Men de møder senere, og flere klasser har fritimer i mellemliggende lektioner, hvilket de finder enormt frustrerende, og tendensen er, at hvis de går hjem, så kommer de ikke tilbage. Ellers render de bare rundt på gader og stræder.
Så ''fejlen'' er nok, at jeg ser heldags - og helhedsskolen, som en oplagt mulighed for at få lappet de der huller der er rundt omkring, med noget der giver mere mening (set i lyset af, hvor dårlige mange elever ér fagligt!).

Jeg tror også man skal passe lidt på med, at gøre de aller svageste elever, til et barometer på, hvordan en skole skal indrette sig.

Jeg ved godt hvordan det er et stå med et barn der bare ikke gider skolen, og jeg kender til alle de problemer der følger med, og hvor svært det er for en skole at rumme et barn der har særlige behov.
Men vi må ikke glemme, at det også kan være et stort problem at have et barn der er særligt begavet og som gerne vil - og kan! Men som skal holdes tilbage, fordi de andre ikke kan følge med. De børn keder sig også og kan blive vanskelige fordi de ikke fødes nok mentalt.

Jeg vil nok hellere højne niveauet, end at lade det dale, og vil nok være så fræk at sige, at der skal satses mere på dem der virkelig kan og vil og som har et potentiale, i stedet for at lade det gå til spilde, fordi de svageste skal tilgode ses først.

Det bliver nok som Stribe skriver, at A hold og et B hold. Men det vil jeg også hellere have, end at gøre alle til B holds materiale. De stærke elever har det også svært, men dem er der bare ikke fokus på.

Min datter i 0 klasse er svær at bedømme endnu. Men ham i 2 klasse er en ren B'er, og ham i 3 kl er en ren A'er. Ham i 3 kl har aldrig haft lektier for, for han når at lave ALT i skolen, og har 3 matematikbøger, hvor de andre kun har en enkelt, fordi han kan lave adskillige sider på sådan en time. Det samme i dansk, han skriver stile der fylder et helt kladdehæfte, hvor de andre sidder og hakker med en side.
Og de har svært ved at føde ham med opgaver i det tempo han løser dem.
En overgang talte de om at rykke ham op i 4 klasse, men vi syntes det var synd at han skulle skilles fra klassekammeraterne, i stedet arbejder han så bare med flere bøger fra højere klassetrin.
- det er også ham der konstant brokker sig over at han ikke kan have dansk en hel dag, og matematik en anden dag. Giv ham en skoledag fra 8-16.30 og han vil være lykkelig.

Og ham i 2 klasse fatter hat! Han er dygtig nok i timerne, men er eeeeenormt langsom - og lektierne er dagens hurdle, og en god stil for ham, er på 4 linjer. Han kan ikke rumme ret meget skole og kl 12.40 klæder ham perfekt. Kl 14 kan jeg forhandle med og motivere ham til, ved at han så dropper fritidshjemmet. Dét er han helt med på.

Så jeg sidder også med en pose blandede, men har valgt at støtte min B'er i at være B, og min A'er i at være A. Og har det sgu et eller andet sted meget fint med, at der opstår to hold. Det gør det hele meget mere overskueligt. Så kan de dårlige samles på et hold og få det tåleligt og hvor forventningerne ikke er tårnhøje, og de stærke på et andet hold, hvor de kan give den gas...

Næsten som matchgrupperne, ikk
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 23:05   #29
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
(klik på billedet, for at se det i større udgave)

Lånt fra denne gruppe:
http://www.facebook.com/StopTvungenHeldagsskole
"Stop tvungen heldagsskole - børn har ret til fritid"
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  Skole.jpg
Visninger: 220
Størrelse:  20,2 Kb
ID: 411  
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 17-04-2013 kl. 23:07.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 00:57   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare rolig børn, der kommer aldrig en skoleuge på 40 timer i vores tid

Sidder og tænker på, at alle de timer de gennem årene har skåret af undervisningen er direkte skyld i, at børnene er så dårlige nu når de går ud af skolen!
Man har siden 1960 skåret 1300 timer af undervisningen - det er rigtig mange timer, og svare til 1,5 år mindre skoletid fra 1-9 klasse.

Selvfølgelig giver sådan en besparelse på skoleområdet bagslag!!

Sidst redigeret af Ninja; 18-04-2013 kl. 01:08.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lars Barfoed Karo Politik og Samfund 3 23-09-2011 13:10
Cavling-modtagere udfordrer Barfoed buster Politik og Samfund 3 16-01-2011 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension