K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 09:33   #1
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Rehabiliteringsteam og arbejdsskadessag

Hej K10

Jeg har været sygemeldt med stress og depression siden okt 2011, jeg har lidt af depressioner siden ungdommen.

Jeg er erklæret stationær i min sygdom, og at jeg ikke kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse.

Jeg er i arbejdsprøvning, hvor jeg er 2 x ugentlig i 3 timer. Det går ok, og jeg har passet det uden fravær, selvom jeg nem ryger i depression.
Som jeg har forstået det på min SB, er der lagt op til, at min sag skal for rehabiliteringsteamet efter denne arbejdsprøvning.

Jeg er stadig på sygedagpenge, idet jeg har en sag hos ASK efter overfald på mit arbejde, og har haft det under hele forløbet.

Jeg har så hørt, at min sag ikke kan blive afgjort/afklaret ved kommunen, før end det er afgjort hos ASK.
Er det rigtigt, eller er det noget jeg har misforstået?

På forhånd tak
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 09:48   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror du bytter om på det.

Jeg har også en arbejdsskade hos ASk efter et beboeroverfald, hvor jeg kom til skade med ryggen.

ASK afgjorde hurtig méngraden, men har ikke kunnet afslutte erhvervsevneerstatningen da min sag ikke var afsluttet hos jobcenteret. Dette fordi de skal kende ens fremtideige indkomst for at udregne erstatningen.

Indtil den var afsluttet hos jobcenteret afgjorde ASK midlertidige erstatninger hver 6. måned.

Nu hvor min sag er endelig afsluttet ved jobcenteret, er ASK ved at udregne den endelige erstatning og endelig afgøre min sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 11:14   #3
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Tak for svar - så er jeg mere rolig, det er jo ikke til at vide hvornår sagen hos ASK bliver afgjort.

Jeg har så et andet spørgsmål; kan man søge om ressourceforløb på samme måde man søger fleks og FP? Jeg ved godt man ikke kan søge fleks som FP, men at det ligesom er noget man snakker om med sin SB, inden det kommer for et rehabiliteringsteam - men synes bare jeg har set herinde, at flere er blevet tilrådet af rehabiliteringsteamet om at søge ressourceforløb fremfor FP. Eller har jeg misforstået det?
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 11:39   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, man kan ikke selv søge ressourceforløb. Det eneste man selv kan søge er førtidspension efter paragraf 17.

Jeg har også set flere der har skrevet det og undret mig, for man kan ikke søge om det???

Ressourceforløn, førtidspension efter paragraf 18, fleks sker efter indstilling fra rehabiliteringsteamet.

Ligesom man heller ikke selv kan bestemme om man kan komme til møde med rehabiliteringsteamet (pånær førtidspension paragraf 17) - her er det suverænt jobcenteret som bestemmer hvilke sager som kommer for teamet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 11:43   #5
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Mange tak for hjælpen gisne - det er meget brugbart.
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension