K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2012, 12:17   #1
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Får man ikke skriftlig svar

Får man ikke automatisk normalt skriftlig svar på rejsning eller afvisning af rejsning af Førtidspensionssag efter § 18 ??????

JEg har ikke fået skriftlig svar og nu har jeg fået oplyst at vil jeg have dette skal jeg bede pensionsteamet om dette ?????



er da helt forviret troede det kom automatisk sammen med vejledning til at man kan klage over afgørelsen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 13:05   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Får man ikke automatisk normalt skriftlig svar på rejsning eller afvisning af rejsning af Førtidspensionssag efter § 18 ??????

JEg har ikke fået skriftlig svar og nu har jeg fået oplyst at vil jeg have dette skal jeg bede pensionsteamet om dette ?????



er da helt forviret troede det kom automatisk sammen med vejledning til at man kan klage over afgørelsen
Jeg tror først at du får noget skriftligt når der ligger en afgørelse...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 13:07   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men er afgørelsen ikke, at de ikke vel rejse sagen??

Søsser skal da have på skrift, hvorfor de ikke vil rejse sagen, og dermed at svar på, hvorfor de mener sagen ikke kan rejses....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 13:12   #4
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Her blev det besluttet at rejse min sag den xx og allerede dagen efter mødet fik jeg skriftligt meddelt dette.

Jeg synes det lyder underligt, at du ikke har fået skriftligt svar, hvordan skal du så vide, at den enten er rejst, ikke rejst, klagemulighederne mv.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 13:14   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Særlig begrundelsen for afslag af rejsning af førtidspension, er jo interessant....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 14:19   #6
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja lige nøjagtig de har afvist at rejse sagen og jeg har kun fået af vide af sb at de troede den gangtest med iltmætning kun var et "øjebliksbillede" og derfor ville de have en arbejdsprøvning

















jeg tror der står mere i denne afvisning og jeg tror lægekonsulenten har udtalt sig om dette og derfor vil de ikke udlever den til mig hvis de kan blive fri


idet jeg har gjort dem opmærksom på at der mangler lægeudtalelser efter sidste diagnose hvor man har opgraderet sygdom og at der i de forgående parpire fra 1 diagnose stod at jeg måske kunne klare kontor arbejde og dette har lægekonsulent også benyttet sig af at holde sig til

første diagnose var let til moderat emfysem
sidste diagnonse er Svær emfysme med væsentlig fald i iltmætning

så det er jo lidt vigtig at få alt med


jeg har så nu idag forsøgt at kontakte xxxx fra pensions teamet idag da det KUN er hende der kan sende mig dette uhm hvorfor så det ?????? og hun var der klart nok ikke

så hvornår mon det lykkeds mig at få fat i hende ?????




og underligt nok så ringer de fra kommunen idag og vil gerne komme og se om jeg har behov for hjælp til rengøring have og vasketøj det lugter langt væk af jeg ved ikke hvad ------ det er nu 5 måner sider jeg søgte § 100 som nu ligger i Anke 8 mdr ventetid og handicapafd sendte sagen retur til kommunen om de måske kunne hjælpe i mellemtiden og ingen respons før nu 3 mdr senere

men godt der sker noget NU

Sidst redigeret af søsser98; 20-09-2012 kl. 14:23.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 14:28   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har krav på en begrundelse, når der er truffet en afgørelse
at de ikke vil rejse en §18, er en afgørelse og du skal have et skriftligt svar

havde skrevet til jobcenter cheften

men hvis du ikke har været i arbejdsprøvning og du ikke har lægepapir du vil tage varig skade. så kommer du ikke uden om den.
det er absolut ikke nok, at du bliver dårligere i perioden
er selv først ved at komme til mig selv igen efter 6 uger
men fik lavet en super rapport, der kun taler for en FP
heller ikke hvis din sag ryger til beskæftigelsesankenævnet
da det kun er kommunen som kan vurdere din arbejdsevne og grunden til man skal i arbejdsprøvning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 15:41   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal skrive skriftligt at du ikke har fået det afslag skriftligt og at du gerne vil have det...dette skal du aflevere på kommunen og få en kvittering på at du har afleveret det...

Når man gør dette ved at ringe til dem...ja så render de rundt med en....og man har ingen dokumentation på at man har spurgt ind til det...

Gør alt skriftligt og aflevere tingene og få kvitteringer på alt....så DU har dokumentationen i orden...

Nu ved jeg ikke hvilken ydelse du er på...og det har indflydelse på om du skal gøre følgende....

Men du har nu muligheden for at selv at sørge for at få en afgørelse på om du er berettiget til en pension eller ej ud fra de papirer der ligger i sagen på nuværende tidspunkt....ved at søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag...

Hvis du ønsker at få en afgørelse om du er berettiget til en pension....ud fra de ting der ligger i din sag nu....ja så er eneste måde at søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag...

Man skal bare være opmærksom på at de træffer deres afgørelse ud fra de ting der allerede ligger i sagen af papirer, undersøgelser osv osv....

Har man ikke været arbejdsprøvet...og har man ikke papirer på at en arbejdsprøvning vil VÆSENTLIGT forværre ens helbred....ja så bør man ikke sætte sine forventninger for højt i forhold til at få en pension....

En arbejdsprøvning er ret vigtigt i forhold til at en kommune kan træffe en beslutning på om man er berettiget til en pension....da ens arbejdsevne er det man får en pension ud fra....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 16:32   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Får man ikke automatisk normalt skriftlig svar på rejsning eller afvisning af rejsning af Førtidspensionssag efter § 18 ??????

JEg har ikke fået skriftlig svar og nu har jeg fået oplyst at vil jeg have dette skal jeg bede pensionsteamet om dette ?????



er da helt forviret troede det kom automatisk sammen med vejledning til at man kan klage over afgørelsen
Kommunen må gerne give et mundtligt afslag, MEN de har så PLIGT til at vejlede dig, at såfremt du vil have afslaget skriftligt, skal du meddele det til dem inden 14 dage....

Det står i forvaltningsloven:

§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.

Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.


Så bed dem om at få afslaget skriftligt....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 18:09   #10
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja de forsøge at rende om hjørner med mig det er jeg klar over men jeg tar derned imorgen og beder om at få det udleveret omgående da de 14 dg snart er gået
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forstår ikke min sagsbehandler svar lillesine Spørgsmål ang fleksjob 7 13-06-2013 13:39
Har ledt, men kan ikke finde svar LauraS Spørgsmål ang fleksjob 3 12-03-2012 21:22
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Skal kommunen ikke sende mig i arbejdsprøvning? Hurtig svar please... Helenevind Alt det andet 3 12-09-2008 07:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension