K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 14:59   #1
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
lige lidt spørgsmål om flex

Hejsa alle på k10
så skete det endligt
jeg har fået bivilling til flexjob
så i den andledning vil jeg meget gerne spørge jer om et par spørgsmål

1: skal man stå i a-kassen

2: hvis man melder sig ud af a-kassen hvordan for man så udbetalt ferie penge det første år når man starter i flexjob.

3: og hvor lang tid gik der til i modtog jeres endelige flexjob papire

kan i have en rigtig god dag
håber i kan hjælpe mig
med venlig hilsen kristella
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 15:51   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Nej man skal ikke være medlem af a-kasse, for man får ikke dagpenge ved ledighed, der vil man få ledighedsydelse fra kommunen.

Hvis du har feriepenge fra dit forrige job er det dem du skal bruge i første omgang, men ellers vil man først have optjent ret til ferie efter 9mdr. beskæftigelse, det er det jeg lige ved omkring feriepenge og fleks.

Jeg fik mine papirer efter et par dage. Husk lige at få et fleksjob bevis, kan findes under "nyttige links".
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 20:33   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
og hvis du har betalt til efterløn så må du ikk melde dig ud før at betalingen forsæetter et andet sted ,som jeg ikke lige husker hvad hedder.det kommer der nok nogele med råd om det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 21:15   #4
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
I mit tilfælde modtog jeg en ansøgning om fleksydelse, som jeg skulle udfylde og returnere. Det skulle svare til efterlønnen, bare kun for fleksere. Jeg fik aldrig sendt det retur, da jeg er på kontanthjælp og derfor ikke har råd til at indbetale til det. Senere fik jeg et standard afslag på, at jeg ikke kunne optages i ordningen....

Mit fleksbevis skulle jeg bede om - og det gjorde jeg fordi jeg har brug for noget dokumentation for min fleks, til de steder jeg søger jobs. Sagsbehandleren ville helst ikke lave den, fordi den kun beskriver diverse skånehensyn/begrænsninger, men fordi jeg bad om den gjorde hun det - og det skal de også...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 21:52   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg havde ingen problemer med at få et flexjob bevis, min SB og jeg klarede den pr. telefon.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 23:32   #6
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Flexjob beviset er et dokument hvor der er krydset skånehensyn af på en liste og den er stemplet og underskrevet af jobcentret...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 11:15   #7
Tina N.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 13
Styrke: 14
Tina N. er ny på vejen
Din arbejdsgiver eller Kommunen underskriver dit feriepengebevis.

Min kommune opkræver Fleksydelsen.
Tina N. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 00:37   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du kan ikke stå/modtage ydelse fra A-kasse, da du ikke opfylder betingelserne for det (beskæftigelseskrav). Det vil være en god ide at stå i forbundet i en fagforening, hvis du sku' få problemer på din arbejdsplads, fx faglige årsager som fx manglende løn osv. Det kan kommunen ikke hjælpe dig med, de tager sig kun af fx din arbejdstid og skånebehov.

Hvis du har optjent feriedage i din A-kasse ved ledighed, skal du ikke melde dig ud, før de dage er afholdt. Ligeledes skal du ikke melde dig ud, hvis du har indbetalt til efterløn, før du er overgået til flexydelsebetaling (flexjobs mulighed for efterløn). Du vil modtage et brev om, hvordan du har mulighed for indbetaling til flexydelse.

Får du ledighedsydelse nu, så har du ret til x antal feriedage, alt efter, hvad dato du er bevilget fleksjob. Kommer du i arbejde i fleksjob, har du samme ret til feriedage, alt afhængig af dato for ansættelse.

Fleksjob og ferie
Du har ret til ledighedsydelse under ferie, hvis du er ansat i fleksjob og ikke har optjent ret til feriegodtgørelse eller løn i det første ansættelsesår. Det samme gælder, hvis du er godkendt til fleksjob og modtager ledighedsydelse.

I det første ferieår har du ret til:

•15 feriedage, hvis din ansættelse eller ret til ledighedsydelse kom i perioden 1. maj til og med 31. juli
•10 feriedage, hvis din ansættelse eller ret til ledighedsydelse kom i perioden 1. august til og med 31. december
•5 feriedage, hvis din ansættelse eller ret til ledighedsydelse kom i perioden 1. januar til og med 30. april
Hvis du selv har optjent feriegodtgørelse eller løn, sker der fradrag i antallet af feriedage med ledighedsydelse. Der vil dog max. ske fradrag for det antal dage, som sammenlagt overstiger 25 dage.

www.borger.dk

Håber du kan bruge det.

Palle

Sidst redigeret af Pophår; 26-05-2011 kl. 00:46.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:20   #9
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
Mange tak for alle jeres svar
Jeg ved da lidt mere nu
Men det vil altså sige at det eneste bevis papire man for er
Et flexjob bevis som man ringer og for tilsend som en slags
Dokumantation.
Det vil sige hvis jeg nu går ud og finder et flexjob så skal
A-kassen betale mine feriepenge fordi jeg ikke har optjent
Feriepenge
Mvh kristella
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lige lidt nyt. KatrineB Din historie 9 10-05-2012 15:28
lige lidt nyt her fra tjele88 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-04-2012 09:44
er lige lidt i tvivl Ole-Oliver Spørgsmål ang fleksjob 2 31-08-2009 22:28
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension