K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2009, 06:50   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
godkendt arbejdsprøvning

hejsa

så er jeg tilbage, nej har ikke glemt jer her på k10, men har været i praktik ifob med arbejdsprøvning, og eftersom den netop er så vigtig, at der dagligt skal udfyldes en rapport og at der efter , for mig, 8 ugers praktik, skulle laves en rapport omkring mig, mine rest ressourcer mm, så var det bare vigtigt at være engageret og top motiveret for at opnå succes.

og succes fik jeg, så var spændt da jeg fik rapporten fra espelunden erhvervscenter retur og snakkede kort med min sagsbehandler i jobcentret som også synes det var en meget flot rapport, vi nåede vores mål, og der er ikke et eneste sted noget som kan påvirke visitationsrådet negativt så min flexjob ansøgning afvises, tværtimod, så laver min sagsbehandler en indstilling som senest 1 februar vil være godkendt af visitationsrådet.

nå men jeg må jo hellere komme med nogle tips, for jeg synes det er så ærgeligt og spild af tid, både jeres egen, men også praktik stedet at en arbejdsprøvning bliver kasseret, i mine øjne så er det fordi sagsbehandleren og reva konsulenten sover i timen og ikke forstår at i forløbet rette op på de ting som netop i dit tilfælde kan være en risiko faktor til afvisning, ikke får rådgivet dig ordentligt så du opnår succes.

Istedetfor at du føler dig usikker, hvad skal jeg hvad med timetal, er det ok det her + 257 andre daglige spørgsmål osv osv så skal du fra dag 1, nej faktisk allerede fra at jobplanen er til partshøring og du underskriver den gøre følgende (dette er ikke et forslag, men et KRAV):

men først lige lidt meget vigtig baggrunds info

A. du skal hele tiden tænke på, at alt hvad du gør på reva centret i start perioden hvor du laver cv og skal finde praktik sted bliver noteret og analyseret og også hverdag i praktik skal du udfylde en dagsrapport, tænk på at der ikke må stå noget som visitationsrådet kan bruge imod dig, men tilgengæld SKAL der stå alle nødvendige info for at sagsbehandleren kan skrive en så god og succesfuld rapport som muligt, ud fra både dagligdagen, ændringer fra uge til uge og et helhedsbillede

flere har fået mit udarbejdede dagsskema samt vejledning, mail mig gerne på [email protected] hvis du ønsker en kopi.

mit skema indeholder:

nat: her skriver jeg hvad tid jeg sov, om f.eks piller har givet mig en god søvn eller jeg har sovet dårligt

morgen: skriver hvad tid jeg er stået op, hvor mange alarmer i mobilen før jeg reagerede og kom ud af sengen. hvordan min tilstand er, f.eks så må jeg sidde på en bade stol og med bruseren massere fodled og knæ ca 15 min i badet grundet smerter.

skriver hvad tid jeg er mødt

dag: skriver observationer fra arbejdsdagen, f.eks 3 pauser a 5 minutter, lavet knæ øvelser i pauserne, er jeg gået før noteres også her og årsag, f.eks hævet fodled, migrene

opgaver: her skrev jeg lidt om hvad jeg har lavet. redigeret 10 billeder i photoshop, uploaded til webshop, været på lageret 2 gange, ude og køre og hente brochurer......osv

hjem: hvad tid jeg går hjem

medicin: her er 7 linier, notere klokken og dosis

+ ressourcer: hvad jeg havde energi til efter job: handlet mad idag, lavet varm mad, været på cafe, besøg af venner

- ressourcer: hvad jeg ikke havde energi til: - ikke varm mad til aften, ikke handlet, ikke orket daglig oprydning, ikke orket tøjvask, ikke orket træning

hvile tid: her skrev jeg hvad tid fra og til jeg lagde mig på sofaen, og hvorfor, hævet fodled, smerter i knæ, og om jeg blot lå eller også om jeg sov lidt og hvor længe


godt så, tilbage til start punktet: SUCCES!!!!!!

- din sagsbehandler og din socialråsgiver på revacentret har nok allerede haft mange hundrede igennem, nogle med succes andre der fejlede. så se din tid fra underskrift af jobplan til praktikken er slut som et SAMARBEJDE mellem jer alle 3, brug deres viden, for de ved jo hvad der er galt eller skal ændres, så visitationsrådet ikke afviser arbejdsprøvningen, så spørg dem til råds.

når jeg afsluttede en uge, så ringede jeg som regel allerede fra torsdag til enten den ene eller anden, gav et kort resume om ugen, f.eks 18 timer denne uge, uge 1, ikke nogen ressourcer når jeg kom hjem, sov 4 timer hver eftermiddag, ikke nået til træning, og spørg hvad de så synes timetal skal være for uge 2, måske kom med lidt modargumenter hvis de vil tage dig fra 18 timer til ugen efter 28...skal være f.eks 2-3 timers øgning pr uge.

i uge 3 skulle jeg op på 22 timer, og torsdag havde jeg haft 4 dage hvor jeg måtte gå 30 min tidligere hverdag grundet mit fodled hævede, og det betød direkte hjem på sofaen, men VIGTIGT HER, det er jo netop min max grænse vi fandt, og dette SKAL NÅS, for ringede til en af dem fredag og de sagde så sæt tiden ned, foreslog selv fra 22 til 19 timer, ok også i uge 4 gik det noget bedre, sov mindre på sofaen, orkede lidt mere privat, varm aftensmad, og igen torsdag fredag gav et kort resume på tlf/mail, og kunne ingen af dem træffes så foreslog jeg selv timetal for næste uge, kunne her være fra 19 timer og øge med 15 min hverdag = 20t15min

Husk at hver fredag så skrev jeg på fredags rapporten hvad det samlede timetal var for ugen, og trak så pauserne fra så jeg fik EFFEKTIVE TIMETAL

succes er ikke kun ud fra hvad visitationsrådet ville sige, men specielt også hvad lovgivningen siger om hvilke krav der skal være opfyldt i en arbejdsprøvning


se dette link http://www.handicap.dk/handicap/doku...t-oktober-2009

og der står bl.a:

Anbefalinger fra beskæftigelsesankenævnet i Syddanmark

Beskæftigelsesankenævnet kommer med en række anbefalinger. Nogle af anbefalingerne vil helt sikkert falde i tråd med de meldinger, DH hører fra handicaporganisationerne og DH's repræsentanter i råd og nævn, nemlig:
”…at kvaliteten af arbejdsprøvningen forbedres, navnlig med følgende:

• Arbejdsprøvning skal primært tage sigte på beskæftigelse på normale vilkår (ikke på bevilling af fleksjob)

• Arbejdsprøvning skal tilrettelægges under hensyn til individuelle forhold (ikke begrænses til standardiseret afprøvning)

• Ved arbejdsprøvningen skal der være fokus på belysning af ressourcer

• Varighed og fremmøde ved arbejdsprøvningen skal være så væsentlig, at det kan danne grundlag for en vurdering af arbejdsevnen

• øget opmærksomhed på, at sagerne generelt skal være tilstrækkeligt oplyst, og at kommunerne ikke alene indhenter de nødvendige oplysninger, men også anvender dem aktivt og konstruktivt”

PS: Der vil altid i en jobplan stå...i henhold til ordinært arbejdsmarked (37t), og målet er at se om man kan få dig der op, men lige præcis der hvor du rammer din smertegrænse, det er det hvor din grænse er, og det betyder at der så skal ændres i tid....nedad...og det skal din sagsbehandler lytte til



************************************************** ***
FOR AT OPNÅ SUCCES

En slut uge, hvor man har opnået succes ifølge lovgivningen er

- et timetal man kan klare
- overskud til f.eks træning
- overskud hjemme, lave mad, rytte op, få besøg
- gerne de sidste 2 uger i træk

OG DU MÅ IKKE ÆNDRE NOGET VIDERE I DIN MEDICIN DOSIS - KAN VÆRE MED TIL AT VIITATIONSRÅDET AFVISER
****************************************

- for at få succes SKAL DU være motiveret og engageret. koncentrer dig om 1 uge ad gangen, spørg hvis du er i tvivl, se hele dit liv fra du står op til du går i seng som et puslespil, og prøv selv at ændre små ting i hverdagen, flyt lidt på brikkerne, fungerer din morgen ikke, så lav lidt om, test et par dage, virker det ikke, så ændre noget andet, kunne være, jeg skal ligge på sofaen 30 min inden jeg tager på job før pillerne virker, hmmmm hvad med at tage pillerne lige når du står op, tag et bad, tag tøj på, smør madpakke, lav morgenmad, og måske så 10 minutter er nok på sofaen, for du tog jo pillerne for 30 min siden.......se en lille ændring der kan gøre en stor forskel. prøv selv at ændre små ting her og der, test dig selv.

husk det er en blanding af fysisk + psykisk + holdnings ændringer

- husk vær positiv hverdag

- husk, og det er et KRAV, din tid på arbejdet må ikke rumme din sygdom/handicap, snak ikke om det med kollegaerne, de har alle selvfølgelig fået info fra chefen om at der er startet en praktikant, er en periode hvor person skal teste og genfinde sine ressourcer måske med henblik på fleksjob osv, og blot det at dit hverdag indeholder andet end sygdom giver dig ubevidst mere energi og engagement, at føle sig noget værd igen, at være social med kollegaerne, snakke over en kop kaffe osv, MEN GEM DIN SYGDOMS BAGGRUND VÆK

nå det var en lille roman herfra, men super vigtigt info og håber i kan bruge det og giv gerne feedback, og kontakt mig gerne for spørgsmål

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 06:59   #2
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
lidt mere

hej

glemte lige....

i 1½ år har kommunen sat mig på pause før den arbejdsprøvning, med 2 x sygedagpengestop, og med budskabet " du kan godt arbejde 37 t"

så aftalte faktisk at fortsætte 2 måneder i praktik, ikke via reva centret, men via jobcentret, så sparede de udgiften til reva centret, er dog på kontanthjælp, men bruger de 2 md til at øve mig og komme endnu bedre ind i job rutinen, at få hverdagen til endnu bedre at hænge sammen, og det er så uden opfølgningsplikt og rapport mv.

men for at få lov til at fortsætte i samme virksomhed, så skal der jo laves en ny jobplan........og for 1 gang stod der "job prøvning med henblik på fleksjob"...jubiii at kommunen nu selv kan se jeg ikke kan arbejde 37 timer.

hvis jeg dog blot havde været på sygedagpenge, for så var der en bestemt F..S..C..LIST I KOMMUNEN C........ P...... SOM KUNNE FÅ KOPI AF MIN NYE JOBPLAN STUKKET LIGE OP I SYNET....NEMLIG

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 07:47   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hej så må man jo lige sige tillykke med succen ,dejilgt at høre når noget går godt også ,og gode råd kan man ikk få for mange af, selv venter jeg jo spændt på min 3. visitering,skulle gerne have grønt lys til det helle,inden jul....
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 19:59   #4
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Tillykke shylock, men hvad gør man så når ens overskud ikke rækker til lidt på hjemmefronten og så at skulle skrive en så uddybende dagbog ?
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 20:21   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja det kan hurtig blive omfattende, med en dagbog,selv skrev jeg på første side at jeg ville beskrive mine smerter fra en skala fra 1 til 5 og så skerv jeg i stik ord 4 gange om dagen...det gjorde det nemer for mig at huske dagens forløb ,vilket jeg havde brug for til de løbene efter følgende samtaler til profilen.....
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 23:34   #6
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
dagsskema til download

her er mit dagsskema som pdf fil 20090915 dagskema.pdf

her er mini vejledning som pdf fil 20090919 mini guide til dagskema.pdf

håber i bliver glade for skemaet

mvh
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 23:53   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg orkede til sidst i min arbejds prøvning slet ikke at skrive mere, men begyndte så at indtale det på en mp 3 optager og skrev det ind i weekenden
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
godkendt anketsygedagpenge sag!! palle-pigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 12-07-2013 09:11
Jeg er godkendt :-/ 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 27-11-2012 07:56
godkendt fleksjob Charnov Spørgsmål ang fleksjob 16 18-11-2011 13:40
Revaliderings-godkendt og arbejdsprøvning mortilm Dit og Dat 5 26-05-2010 22:57
Godkendt.... Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 10 22-03-2010 21:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension