K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2011, 21:05   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Hvis man så bliver raskmeldt...hvad så?

Jeg kom til at tænke på, hvad man egentligt gør, hvis man bliver raskmeldt (enten efter forlængelse 27,1,3 eller fordi man har været røget ud af systemet og er så heldig at få det bedre) og man så har været sygemeldt så længe, at man ikke længere har mulighed for at kunne tilvejebringe de godt 1900 timer over 3år der skal til, for at man kan få dagpenge i a-kassen? Er man så igen på khj eller egenforsørgelse?

For så er det at jeg da godt kan se hvor hyrtigt det kan gå den forkerte vej hvis man oveni en længere periode med sygdom også skal til at slås med at finde job med et hul af en vis varighed i sit cv og det uden forsørgelse
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 21:25   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Håber,

Det kan man såmænd også gøre som syg, være uden forsørgelse, det har jeg været de sidste 4 år.

Såfremt man bliver raskmeldt når man er på sygedagpenge, jamen så må man jo melde sig ledig på jobcenter og ved fagforeningen. Jeg forsøgte det samme, men de kræver underskrivelse af en rådighedserklæring og i forhold til mine papirer, ville de ikke have mig og så må man jo gå tilbage til kommunen hvis man har kræfter til det. Men det hedder jo "bare" kh. såfremt man er berettiget hertil.

Så var det, det du spurgte om ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 23:15   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Både ja og nej. Jeg er med på at man kan gå uden forsørgelse i længe som sygemeldt, men jeg undrer mig over, at man som rask efter en sygemelding risikerer at stå måske endda værre såfremt man fx har været forlænget max på 27.1.3......

Sidst redigeret af Håber; 10-10-2011 kl. 23:48.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 08:58   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja så er det nok kh. indtil man får et job og oparbejder de timer der skal til for at kunne blive berettiget til A-kasse og evt. sygedagpenge igen.

Det er hårdt arbejde at blive og være syg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 14:12   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det værste ved at stå uden forsørgelse, er faktisk en kommune ikke har nogen forpligtelser for at afklare en sygemeldt.
så man skal selv presse på hele tiden.

skal selv i arbejsprøvning i 6 uger, men uanset konklusionen på den
har jeg ingen garanti for at blive indstillet hverken fleks eller pension
selvom alle behandlingsmuligheder er udtømte og lægekonsulenten er enig
nu bruger de nemlig den undskyldning om det er varigt
for det kunne være en af mine 9 diagonser, vil udvikle sig positvt
Så nej det er ikke nemt og være i dette system

har meldt mig ud af A-kasse.
for jeg kan ikke komme med et stykke papir, hvor der stå jeg er rask nok til 37 timer
ergo kan du ikke få udbetalt nogen dagpenge fra A-kassen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 15:49   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Ja og hvis man så kommer ud af systemet enten frivilligt eller tvunget (der er immervæk en del der bliver raskmeldt til fx deltid med skånehensyn) efter 2år, så kan man heller ikke få dagpenge og der er derfor heller ingen mulighed for at få hjælp til at komme tilbage på arbejdsmarkedet eftersom man som selvforsørgende jo heller ikke er berettiget til hjælp fra jobcentret til at finde det der job der ikke eksisterer med skånehensyn på det ordinære arbejdsmarked......
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hva ydelse får man hvis man bliver tilkendt ressourceforløb? funklen Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 15 10-11-2014 13:53
hvis jeg nu bliver afvist til fleks... Sissepigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 16-10-2012 22:40
Ring til AT hvis du bliver mobbet på jobbet bla-bla Politik og Samfund 1 29-04-2010 19:06
hvad sker der hvis vi bliver gift thomsen Alt det andet 21 20-08-2009 21:48
Sådan gør du, hvis du bliver fyret. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 31-07-2007 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension