K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2011, 13:40   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hmmm er du på sygedagpenge i de 52 uger? De vil ikke forlænge sygedagpengene eller var du allerede i forlængelse af sygedagpenge?

Undrer mig lidt, at de skriver afslag på fleksjob og stopper sygedagpenge. Det er for mig 2 forskellige ting. Når de begrunder at de ikke kan tilbyde dig et fleksjob, er muligvis at du ikke har afprøvet revalideringsmuligheder (hvis det er muligt) og at de ikke har arbejdsprøvet dig for at afklare den nedsatte arbejdsevne. Og har de ikke det, bør de forlænge dine sygedagpenge for netop at afklare din nedsatte arbejdsevne. - Du kunne da godt i din klage skrive, at man bør kunne afklare arbejdsevnen ved en forlængelse af sygedagpenge, da din sygdom er kronisk.

Hvad med din læge. Har din læge mon nogle nyere lægeoplysninger, som jobcentret kan bruge? Hvis ja så kan du prøve at få fat i kopi af journalen og aflevere det sammen med din klage. Jeg håber også, at de har lade dig se de oplysninger, som de lægger til grund for afgørelsen (lægeoplysninger, ressourceprofil osv. )
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 13:48   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ens læge omtaler skal først og fremmest koncentrere sig om at udtale sig om ens funktionsevne. Han/hun må sådan set ikke blande sig forfærdelig meget i ens arbejdsevne.

Mht. dine sygedagpenge, så vil jeg håbe at du kunne nå at ansøge om forlængelse !!?? Tal straks med din sagsbehandler herom. Hvis du ikke kan forlænges kommer du på kh. hvis du er berettiget hertil og det kan være svært når du er gift idet din man skal forsørge dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 14:08   #13
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ens læge omtaler skal først og fremmest koncentrere sig om at udtale sig om ens funktionsevne. Han/hun må sådan set ikke blande sig forfærdelig meget i ens arbejdsevne.

Mht. dine sygedagpenge, så vil jeg håbe at du kunne nå at ansøge om forlængelse !!?? Tal straks med din sagsbehandler herom. Hvis du ikke kan forlænges kommer du på kh. hvis du er berettiget hertil og det kan være svært når du er gift idet din man skal forsørge dig.
Jeg kontaktede min sagsbehandler pr. mail hvori jeg spurgte om jeg kunne få et møde med hende og min bisidder fra HK, så jeg kunne få uddybet afslaget, og mit videre forløb. Hun varede: "Mht. uddybelse af Arbejdsevneudvalgets begrundelse må jeg henvise til ledelsen, idet jeg heller ikke har kendskab til andet end Arbejdsevneudvalgets begrundelse skrevet i dit afslagsvarede "

Jeg har fået sygedagpenge i 2½ år. Er der mon yderligere forlængelses muligheder?
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 15:01   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Et er at du har fået afslag på fleks visitation og det skal du klage over.

Noget andet er at du sandsynligvis bliver stoppet på sdp. Har du modtaget partshøring herom ? Umiddelbart udløber det jo først d. 30/10 og du skal blot partshøres senest 2 uger før stop iht. §7a, Curls m.fl. må lige rette mig hvis jeg tager fejl.

Du skal igang med at klage over begge dele udfra afslaget på fleksvisitering og afslag/partshøring på stop af sygedagpenge.

Så længe man kan komme under en forlængelses mulighed i sdp. er der forlængelses muligheder. Hvis der f.eks. i dine papirer står at du ALDRIG kommer på det ordinære arbejdsmarked igen, bør du kunne forlænges iht. "den nye"(2009) §27 stk. 1 nr. 4. hvor du skal afklares mod fleksjob eller førtidspension.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 15:10   #15
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Et er at du har fået afslag på fleks visitation og det skal du klage over.

Noget andet er at du sandsynligvis bliver stoppet på sdp. Har du modtaget partshøring herom ? Umiddelbart udløber det jo først d. 30/10 og du skal blot partshøres senest 2 uger før stop iht. §7a, Curls m.fl. må lige rette mig hvis jeg tager fejl.

Du skal igang med at klage over begge dele udfra afslaget på fleksvisitering og afslag/partshøring på stop af sygedagpenge.

Så længe man kan komme under en forlængelses mulighed i sdp. er der forlængelses muligheder. Hvis der f.eks. i dine papirer står at du ALDRIG kommer på det ordinære arbejdsmarked igen, bør du kunne forlænges iht. "den nye"(2009) §27 stk. 1 nr. 4. hvor du skal afklares mod fleksjob eller førtidspension.
Jeg ved ikke om jeg har forklaret mig forkert. Der er blevet lavet en visitation til fleksjob og det er den jeg har fået afslag på med begrundelsen: "Der gives afslag på tilkendelse af fleksjob idet arbejdsevnen ikke er dokumenteret varigt og væsentligt nedsat i ethvert erhverv. Det lægges vægt på, at det fremviste funktionsniveau i afklaringen ikke alene kan forklares ud fra de helbredsmæssige forhold. Der vurderes at være behov for en længerevarende vikrsomhedspraktik til nærmere belysning af arbejsevnen."
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 15:25   #16
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Hej Tin.

Hvis du er tilknyttet Aksel Forman i Skejby er du i mit univers tilknyttet den helt rette. Men selvom du har fået ryddet underlivet, kan du jo desværre stadig have endo væv i bughulen som stadig kan vokse, så syntes det er positivt du skal scannes. Med en ny scanning får du også mulighed for nye udtagelser fra sygehuset, der er også altid muligheden for en speciallægeerklæring, men den skal kommunen selvfølgelig betale for.

Du har fået afslag på fleksjob med den begrundelse at du ikke er nok afklaret, men hvordan ser de på din tilstand - er din tilstand erklæret stabil?

Jeg kan desværre ikke komme med gode råd til dig ang. dagpengene, andet end du selvfølgelig skal klage. Har du søgt aktindsigt i din sag? Jeg kæmper selv pt. og frygter de tager dem i november og jeg så også mister mit arbejde, på trods af at arbejdspladsen vil ansætte mig i fleksjob.

Har virkelig svært ved at forstå kommunerne ikke reagere noget hurtigere når der er mulighed for ansættelse som i din situation også - jeg troede det var deres pligt at fastholde os på arbejdsmarkedet. Men har fået afvide det er 2 forskellige lovgivninger hvor dagpenge lovgivningen er stærkest

Ønsker dig alt mulig held og lykke - og håber nogle af de kloge hoveder der heldigvis er her på siden kommer med nogle guldkorn til dig.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 15:53   #17
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hmmm er du på sygedagpenge i de 52 uger? De vil ikke forlænge sygedagpengene eller var du allerede i forlængelse af sygedagpenge?

Undrer mig lidt, at de skriver afslag på fleksjob og stopper sygedagpenge. Det er for mig 2 forskellige ting. Når de begrunder at de ikke kan tilbyde dig et fleksjob, er muligvis at du ikke har afprøvet revalideringsmuligheder (hvis det er muligt) og at de ikke har arbejdsprøvet dig for at afklare den nedsatte arbejdsevne. Og har de ikke det, bør de forlænge dine sygedagpenge for netop at afklare din nedsatte arbejdsevne. - Du kunne da godt i din klage skrive, at man bør kunne afklare arbejdsevnen ved en forlængelse af sygedagpenge, da din sygdom er kronisk.

Hvad med din læge. Har din læge mon nogle nyere lægeoplysninger, som jobcentret kan bruge? Hvis ja så kan du prøve at få fat i kopi af journalen og aflevere det sammen med din klage. Jeg håber også, at de har lade dig se de oplysninger, som de lægger til grund for afgørelsen (lægeoplysninger, ressourceprofil osv. )
Jeg har været forlænget på §27 stk. 1 nr. 2 og er nu på §27 stk. 1 nr. 3.
Jeg er meget taknemlig for alle de svar og kommentar jeg har fået her på siden. Man kan nemt komme til at føle sig meget alene i dette system.
Men mit store spørgsmål er stadig om der er flere paragraffer jeg kan forlænges på når arbejdsevneudvalget mener jeg skal i et længerevarende virksomhedspraktik til nærmere belysning af arbejdsevnen.???
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 16:03   #18
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Tin

Jeg vil jo mene, at det er stk. 2 igen, de har jo ikke formået at få dokumentationen i hus første gang, men om man kan forlænges 2 gange på stk. 2 ved jeg så ikke. Men det er jo netop dette grundlag de giver afslag på flex på.

Citat:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger.
Måske andre ved om denne kan bruges igen eller om der er andre muligheder. Stk.4 er jo kun hvis der er taget stilling til at du ikke kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked.

Citat:
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger
Er det en mulighed?

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 17:34   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tin Se meddelelser
Jeg har været forlænget på §27 stk. 1 nr. 2 og er nu på §27 stk. 1 nr. 3.
Jeg er meget taknemlig for alle de svar og kommentar jeg har fået her på siden. Man kan nemt komme til at føle sig meget alene i dette system.
Men mit store spørgsmål er stadig om der er flere paragraffer jeg kan forlænges på når arbejdsevneudvalget mener jeg skal i et længerevarende virksomhedspraktik til nærmere belysning af arbejdsevnen.???
Jeg har lige kigget på K10´s sygedagpengestop-link (fra forsiden i venstre side), at § 27 nr. 1 og nr. 3 slet ikke har noget med afklaring om et fleksjob at gøre. § 27 stk. 1 nr. 3 drejer sig om behandling. Og lige efter § 27 står der i stk. 2, at "der skal ses bort fra ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus." Hvis du har været på sygehus i den periode, mens du var i forlængelsen af § 27 stk. 1 nr. 3, så skal denne tid regnes fra.

Jeg kan se i et andet indlæg, at du skriver, du er vurderet til at kunne klare 18½ timer ugentligt. Går ud fra det var i en eller anden arbejdsprøvning. Det synes jeg, du bør skrive i din klage. Såfremt din lidelse er af kronisk karakter som altid vil påvirke din arbejdsevne, bør du afklares videre efter § 27 stk. 1 nr. 4 - det synes jeg.

Jeg "morer" mig lidt over, at de har et "arbejdsevneudvalg" til at vurdere osv.
Det er fint nok, men det er altid sagsbehandleren, der afgør sagen og har ansvaret. Når vedkommende skriver under på afgørelsen, er det slet ikke arbejdsevneudvalget, der har ansvaret.

De skal i deres afslag begrunde for stop af en ydelse. De bør kunne forklare sig, at der ikke er yderligere forlængelsesmuligheder. Jeg mener ikke, de bare kan stoppe en ydelse i forlængelsen efter § 27 stk. 1 nr. 3 med at, du ikke skal have et fleksjob. Det var ikke det, du skulle afklares for efter § 27 stk. 1 nr. 3.

Hvis de mener, at din arbejdsevne ER nedsat, så bør du kunne afklares efter nr. 4 i § 27 stk. 1.

Forhåbentligt var der en klagevejledning med i afgørelsen. Husk at klage inden 4 uger.

I virkeligheden mener jeg, at du har fået afslag på stop af sygedagpenge, da de ikke mener du kan forlænges yderligere... Det at de skriver afslag på fleksjob hænger ikke sammen, de to ting bør behandles adskilt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 19:58   #20
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har lige kigget på K10´s sygedagpengestop-link (fra forsiden i venstre side), at § 27 nr. 1 og nr. 3 slet ikke har noget med afklaring om et fleksjob at gøre. § 27 stk. 1 nr. 3 drejer sig om behandling. Og lige efter § 27 står der i stk. 2, at "der skal ses bort fra ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus." Hvis du har været på sygehus i den periode, mens du var i forlængelsen af § 27 stk. 1 nr. 3, så skal denne tid regnes fra.

Jeg kan se i et andet indlæg, at du skriver, du er vurderet til at kunne klare 18½ timer ugentligt. Går ud fra det var i en eller anden arbejdsprøvning. Det synes jeg, du bør skrive i din klage. Såfremt din lidelse er af kronisk karakter som altid vil påvirke din arbejdsevne, bør du afklares videre efter § 27 stk. 1 nr. 4 - det synes jeg.

Jeg "morer" mig lidt over, at de har et "arbejdsevneudvalg" til at vurdere osv.
Det er fint nok, men det er altid sagsbehandleren, der afgør sagen og har ansvaret. Når vedkommende skriver under på afgørelsen, er det slet ikke arbejdsevneudvalget, der har ansvaret.

De skal i deres afslag begrunde for stop af en ydelse. De bør kunne forklare sig, at der ikke er yderligere forlængelsesmuligheder. Jeg mener ikke, de bare kan stoppe en ydelse i forlængelsen efter § 27 stk. 1 nr. 3 med at, du ikke skal have et fleksjob. Det var ikke det, du skulle afklares for efter § 27 stk. 1 nr. 3.

Hvis de mener, at din arbejdsevne ER nedsat, så bør du kunne afklares efter nr. 4 i § 27 stk. 1.

Forhåbentligt var der en klagevejledning med i afgørelsen. Husk at klage inden 4 uger.

I virkeligheden mener jeg, at du har fået afslag på stop af sygedagpenge, da de ikke mener du kan forlænges yderligere... Det at de skriver afslag på fleksjob hænger ikke sammen, de to ting bør behandles adskilt.
Hold da op, tror jeg snart jeg er mere forvirret end jeg var for 1 uge siden.

Jeg har ikke i samme brev som afslaget på fleksjob fået at vide mine sygedagpenge stopper. Da jeg var færdig med afklaringe og skulle vente på sagsbehandlingen af min visitation til fleksjob, blev jeg sat på aktiv sygemelding. Som tidligere sagt har min sagsbehandler visiteret mig til fleksjob, men her i kommunen er det arbejdsevneudvalget der bestemmer. Jeg sidder her med alle sagens akter og der står at datoen for varighedsbegrænsningen er den 30. okt. 2011 og her står også at jeg er på §27 stk 1 nr. 2.
Skal jeg forså det sådan at jeg SKAL have skriftlig besked på at de stopper sygedagpengene den 30 okt.?
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
ny her, brug for lidt profhjælp. Martin h Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 20-10-2010 23:31
har brug for at skrive lidt Appelsin Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension