K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 14:33   #1
helmik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
helmik er ny på vejen
erklæret fuld arbejdsdygtig på trods af en varig tilstand

Jeg er ny på siden

Jeg er diagnostiseret med polyathrose (skulder, lænd, hofter, finger) samt fibromyalgi min tilstand er dokumentert varigt. Jeg lever med stærke smerter og fysiske begrænsinger i hele kroppen samt træthed og nedsæt koncentrationsevne døgnet rundt og forsøger at mestre min hverdag så godt jeg magter. Har været igennem en næsten 2 årig udredning via kommunen i form af kurser resourceprofil o.l. samt mange forskellige undersøgelser på flere forskellige hospitalers reumaafdelinger. På trods af flere vuderinger/udtalelser fra egen læge og center for sundhed (hvor jeg har været indlagt til udredning) om at jeg ikke er i stand til at varetage et arbejde og slet ikke på fuld tid stoppes mine sygedagpenge nu og jeg skal melde mig rask og stille mig til rådighed for arbejdsmarket. Denne afgørelse blev truffet på bagrund af 2½ linier skrevet af en speciallæge som blev bestillt af kommunen og som har set mig i 20 min. MEN jeg er ikke rask!

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning. Er der nogen der har et godt råd, om jeg kan gøre noget ved denne afgørelse?
helmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 14:55   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har du overvejet at klage over afgørelsen på stop af sygedagpenge? (modtaget klagevejledning? Man skal huske og klage inden 4 uger efter afgørelsen)

Har de begrundet i en skriftlig afgørelse for stop af sygedagpenge?

Tjek linket sygedagpengestop på forsiden i venstre side, der står hvilke punkter, man ville have mulighed for at få forlænget sine sygedagpenge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 15:09   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
De eneste der kan raskmelde dig, er dig og behandlende læge, så kommunen kan ikke tvinge dig til at blive raskmeldt. De kan dog beslutte om de vil forlænge dine sdp og den beslutning kan og bør du klart klage over. Men er du ikke rask, må du IKKE raskmelde dig. Både fordi det kan skade din sag på sigt, mrn også fordi din A-kasse formentlig ikke vil acceptere at du står fuldt til rådighed og så står du virkelig skidt.

Men klag over afgørelsen!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 15:16   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Sygedagpengeloven § 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension

Arbejdsevnemetoden: Arbejdsevnevurderinger
Afgørelser om borgerens arbejdsevne træffes således på grundlag af en samlet beskrivelse og vurdering af borgerens ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer sammenholdt med en vurdering af hvilke konkrete jobfunktioner, borgerens ressourceprofil kan omsættes til på arbejdsmarkedet. Hensigten er i den forbindelse ikke at vurdere arbejdsevnen i forhold til optimale jobmuligheder men at dokumentere, hvorvidt og hvordan selvforsørgelse er mulig.


s. 33 her http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Du må klage med henvisning til §28, og bede om en redegørelse for, hvordan de mener at kunne træffe afgørelse uden en arbejdsprøvning

Derudover må du klage over sygedagpengestop og bede om forlængelse efter §27 stk.1, nr. 4, da det allerede er påvist at din tilstand er stationær og varig, og du derfor skal afklares til enten førtidspension eller fleksjob
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 22:50   #5
helmik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
helmik er ny på vejen
mange tak for de gode informationer og råd jeg går videre med sagen.
helmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 18:29   #6
helmik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
helmik er ny på vejen
[QUOTE=helmik;181700]Jeg er ny på siden

Jeg er diagnostiseret med polyathrose (skulder, lænd, hofter, finger) samt fibromyalgi min tilstand er dokumentert varigt. Jeg lever med stærke smerter og fysiske begrænsinger i hele kroppen samt træthed og nedsæt koncentrationsevne døgnet rundt og forsøger at mestre min hverdag så godt jeg magter. Har været igennem en næsten 2 årig udredning via kommunen i form af kurser resourceprofil o.l. samt mange forskellige undersøgelser på flere forskellige hospitalers reumaafdelinger. På trods af flere vuderinger/udtalelser fra egen læge og center for sundhed (hvor jeg har været indlagt til udredning) om at jeg ikke er i stand til at varetage et arbejde og slet ikke på fuld tid stoppes mine sygedagpenge nu og jeg skal melde mig rask og stille mig til rådighed for arbejdsmarket. Denne afgørelse blev truffet på bagrund af 2½ linier skrevet af en speciallæge som blev bestillt af kommunen og som har set mig i 20 min. MEN jeg er ikke rask!

Jeg har nu søgt om akteindsigt og afventer kopi af min sag fra kommunen, hvis der er grundlag for at klage over kommunens afgørelse, for jeg da fortsat sygedagpenge i klageperioden indtil sagen er afgjort eller bliver de stoppet uanset hvad??? Er der nogen der ved det

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning. Er der nogen der har et godt råd, om jeg kan gøre noget ved denne afgørelse?
helmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 00:27   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Klage!

God ide med aktindsigt!

Har du fået noget skriftlig og hvad, helt præcis.

Der er opstartet ressourceprofil, hvad siger den, i samlet vurdering?

Hvorfor har du ikke være i afklaring af din arbejdsevne, helst i Reva-center.?
Kursus giver jo ingen afklaring?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være flov over sin tilstand?? sandie86 De Unge 33 08-11-2012 19:12
Afvist til fleksjob på trods af erklæret uegnet til arbejdsmarkedet til_grin Spørgsmål ang fleksjob 4 06-03-2012 03:57
Når arbejdsprøvning vil forværre patientens tilstand Priks Alt det andet 60 06-01-2012 00:45
Forværring af tilstand ved aktivering.... Susanne2412 Alt det andet 10 28-02-2011 13:47
Varig kontanthjælp Maj-Britt Politik og Samfund 23 31-01-2011 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension