K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2011, 11:02   #11
milli
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 6
Styrke: 0
milli er ny på vejen
Jeg sidder lige og ryster lige nu.

Jeg har lige fået at vide at kommunen kun vil betale mine sygedagpenge til den 26. februar, hvor Falck´s lægeskøn er blevet lavet. De vil ikke betale de 39 uger.

Så jeg bliver nødt til at se om jeg kan fleksvisiteres.

Tusinde tak LUM!! Jeg går videre med det og så må vi se om jeg får noget ud af det!!
milli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 11:27   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af milli Se meddelelser
Jeg sidder lige og ryster lige nu.

Jeg har lige fået at vide at kommunen kun vil betale mine sygedagpenge til den 26. februar, hvor Falck´s lægeskøn er blevet lavet. De vil ikke betale de 39 uger.

Så jeg bliver nødt til at se om jeg kan fleksvisiteres.

Tusinde tak LUM!! Jeg går videre med det og så må vi se om jeg får noget ud af det!!
Synes du skal ringe til nævnet og høre, om de kun må betale til dengang, de skønnede de her lægeskøn... Efter min mening bør det betales enten alle de 39 uger.... De stoppede jo dine sygedagpenge i november 2010. Synes ikke de bare skal begynde at lave egne regler om, hvor længe de vil udbetale sygedagpenge... Det er ulovligt... Men så vildt meget er jeg dog ikke inde i sygedagpengereglerne... Det er normalt efter ved en partshøring, at man kan få lov at stoppe sygedagpenge... De skal jo lave en ny afgørelse uanset hvad, da de skal vurdere din arbejdsevne.

Hvis de fortsat nægter, selvom nævnet mener, du bør få alle ugerne udbetalt, så klag over sagsbehandlingen til jobcenterchefen (ikke sagsbehandler). Får du ikke et godt svar, så klage videre til borgmesteren....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 23:49   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har også svært ved at se, at man kan lave en afgørelse bagudrettet?

Som Curls anbefaler, ring Nævnet!

Klag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 08:53   #14
milli
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 6
Styrke: 0
milli er ny på vejen
Jeg fik brev om at jeg skal i partshøring, vedr. stop af sygedagpenge. Fik også lige min RP, som jeg ikke har set siden november 2010, de har først skrevet i den 26/9 2011.

Jeg kan se at min SB har skrevet ned hver gang vi har haft møde og en enkel gang da jeg har ringet. Alt er så først skrevet ind i mandags i RP. Må de det? Er det ikke meningen de skal holde den løbene opdateret?

Jeg har nu mange spørgsmål til dem, da som sagt det er første gang jeg ser min RP imens jeg er på kontanthjælp. F.eks har hun ikke skrevet ned at jeg flere gange fra start har bedt om en arbejdsprøvning.

Så lige nu er det svært at holde humør og energi oppe.
milli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 08:57   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg synes da det er flot at din sb, har noteret alle jeres møder i din RP, min egen RP er total ubrugelig og ingen brugbar konkludering.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 09:51   #16
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af milli Se meddelelser
Jeg fik brev om at jeg skal i partshøring, vedr. stop af sygedagpenge. Fik også lige min RP, som jeg ikke har set siden november 2010, de har først skrevet i den 26/9 2011.

Jeg kan se at min SB har skrevet ned hver gang vi har haft møde og en enkel gang da jeg har ringet. Alt er så først skrevet ind i mandags i RP. Må de det? Er det ikke meningen de skal holde den løbene opdateret?

Jeg har nu mange spørgsmål til dem, da som sagt det er første gang jeg ser min RP imens jeg er på kontanthjælp. F.eks har hun ikke skrevet ned at jeg flere gange fra start har bedt om en arbejdsprøvning.

Så lige nu er det svært at holde humør og energi oppe.
Først når en afgørelse skal træffes, så bliver en (endelig) ressourceprofil skrevet - men det betyder ikke, at en ressourceprofil ikke bliver løbende opdateret. Alt bliver jo noteret i din sag, enten som sagsakter eller som interne notater og bliver ved en afgørelse sammenfattet i en ressourceprofil, der indeholder 12 punkter og som regel er sagsakter som b.la lægepapirer også vedlagt profilen når den sendes til partshøring, hvor du så har mulighed for egne kommentarer.

Så en ressourceprofil skal ikke indeholde hver eneste samtale eller møde der er afholdt - eller skal opdateres som sådan.

Ressourceprofilen skal laves når der skal træffes en afgørelse, og den bliver skrevet på baggrund at de papirer og notater der ligger i din sag.

F.x bliver en ressourceprofil skrevet, og er baggrund for en fleksjobbevilling. Bliver det nødvendigt senere at bevilge pension, bliver en NY ressourceprofil skrevet med de nye oplysninger der er kommet i en sag senere, og der bliver i den nye profil (som regel) henvist til den eller de andre ressourceprofiler der måtte ligge i sagen, sådan at kun de nye oplysninger/akter er med i den "nye" profil.

Du skal bede om aktindsigt i din sag, så du kan se hvilke papirer og notater der har dannet baggrund for din ressourceprofil - og du skal bruge din ret til partshøring, er profilen ikke tilfredstillende eller har fejl og mangler.

Så, en ressourceprofil bliver kun skrevet - når den skal danne baggrund for en afgørelse - og skal der senere træffes en anden afgørelse, så bliver en ny skrevet - på baggrund af den gamle, som så vedlægges, og hvor den "nye" så indeholder de oplysninger/akter der er kommet til siden.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 11:02   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Så en ressourceprofil skal ikke indeholde hver eneste samtale eller møde der er afholdt - eller skal opdateres som sådan."
Korrekt, kun vigtige sammendrag, som har betydning for afgørelsen, indskrives i Ressourceprofil.

" Bliver det nødvendigt senere at bevilge pension, bliver en NY ressourceprofil skrevet med de nye oplysninger der er kommet i en sag senere, og der bliver i den nye profil (som regel) henvist til den eller de andre ressourceprofiler der måtte ligge i sagen, sådan at kun de nye oplysninger/akter er med i den "nye" profil.."

En Ressourceprofil er et FORTLØBENDE dokument, der som regel opdateres forud for enhver afgørelse.
DVS at hvis man først bliver tilkendt Fleks, men feks år senere skal have førtidspension, arbejdes der VIDERE med eksisterene!
Dette som beskrevet i ARBEJDSEVNEMETODEN for at have historikken, og ikke gøre arbejdet 2 gange.

Det skal således være gennemskueligt, hvad der ligger forud for evt senere indstilling til førtidspension.

Man må således IKKE slette, strege ud eller ændre i det der har været fremlagt, og brugt til afgørelser, men altså gerne skrive til!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 17:44   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af milli Se meddelelser
Jeg fik brev om at jeg skal i partshøring, vedr. stop af sygedagpenge. Fik også lige min RP, som jeg ikke har set siden november 2010, de har først skrevet i den 26/9 2011.

Jeg kan se at min SB har skrevet ned hver gang vi har haft møde og en enkel gang da jeg har ringet. Alt er så først skrevet ind i mandags i RP. Må de det? Er det ikke meningen de skal holde den løbene opdateret?

Jeg har nu mange spørgsmål til dem, da som sagt det er første gang jeg ser min RP imens jeg er på kontanthjælp. F.eks har hun ikke skrevet ned at jeg flere gange fra start har bedt om en arbejdsprøvning.

Så lige nu er det svært at holde humør og energi oppe.
Aha.... laver de allerede en afgørelse nu om sygedagpengestop efter nævnets afgørelse? Og så uden en arbejdsprøvning. Jeg synes, at du SKRIFLIGT (et forslag) i forbindelse med denne partshøring skrive til dem nogenlunde sådan her:

Jeg vil i forbindelse med partshøring om stop af sygedagpenge gøre jer opmærksom på, at min arbejdsevne skal afklares, hvilket nævnet har påpeget i afgørelsen. Jeg mener ikke, at min arbejdsevne er blevet afklaret, selvom jeg har været på kontanthjælp, da jeg slet ikke har været i arbejdsprøvning på trods af, at jeg flere gange har bedt om det

Men nu ved jeg ikke, hvad de har nået frem til i din ressourceprofil, skriver de noget om vurderingen af din arbejdsevne?

Har du ringet til nævnet??
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 19:07   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Man må således IKKE slette, strege ud eller ændre i det der har været fremlagt, og brugt til afgørelser, men altså gerne skrive til!

Står dette i en § eller en regel, min sb har netop slettet et helt afsnit, hvor hun indstillede mig til forlængelse - fik efterfølgende brev om der var sket en fejl og en ny RP, hvor afsnittet var blevet slettet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 09:03   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jasch;

Hvis Ressourceprofilen IKKE har været brugt til afgørelse endnu, eller været godkendt af dig, kan den ændres.

Det er kun der hvor den er brugt, til en afgørelse, og det skrevne, der ligger på dette tidspunkt, der ikke kan ændres efterfølgende.

Men sålænge der arbejds med RS kan der ændres, omskrives, streges, således at både du og sagsbehandler er tilfredse.

På baggrund af RS træffes afgørelse.
Ressourceprofilen er central i enhver afgørelse, derfor disse retningslinjer.

Hvis der senere skal træffes ny afgørelse, skal RS opdateres.
Igen indtil godkendelse, kan OPDATERINGEN omskrives, men IKKE det der lå, da første afgørelse blev truffet.

Evt læs om arbejdsevnemetoden.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension