K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2009, 20:08   #21
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Hypermobilitet

Selvfølgelig er det ok. at spørge ind til behandlerens erfaring uddannelse - selvom man godt kan mærke om det er en kompetent eller ej. De kan se hvor smerterne er. Fysioterapeuter kan videreuddanne sig hele livet. Apropo som skrevet i andre tråde om sagsbehandlerens indgangsvinkel kan man også mærke hvis det er en ukompetent og ikke uddannet socialrådgiver.

Har selv i anden tråd beskrevet kommunen blot afviser genoptræning og vedligeholdelses træning i mit tilfælde med andre konkurrerende lidelser oveni ( og som jeg mener der er sammenhæng i).Sendes en soc. og sundhedshjælper ud til at vudere mit behov. Man vi altså godt bekoste at tilbyde folk træning i et afklaringsforløb men ikke når man er førtidspensionist...........parkeret............så er det hele ligegyldigt.......§ 86, 85.........

Jeg har i en anden tråd beskrevet det mareridt aktuelt at stå i - og det er umuligt at få her i denne kommune. Nå det var lige et surt sidespring........ARRvvre!!!!!!!!!!

Ametyst.

Sidst redigeret af Ametyst; 11-08-2009 kl. 20:11.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 21:37   #22
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
det var standard træning, og min kommune kom pludselig i tanke om at det nok ikke var så smart uden at de havde talt med lægen først og fået hans accept. så fra dd er jeg fritaget fra fys rehab

med de øvelser jeg skulle lave anede de intet om hms, så er glad for jeg er fritaget
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 21:49   #23
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
til CHNEVIDE - og andre interesserede

Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser
Hej Ametyst.

Ja godt at vi sammen kan hjælpe hinanden:-) men uanset hvad så er vore smerter forskellige og derfor vigtigt at man lytter til sin krop specielt som hypermobil.

Man bruger lang tid på at komme dertil, det gjorde jeg ihvertfald også fordi diagnosen var lang tid om rigtig at sætte sig fast ved mig.
Men som sagt er jeg idag et skridt vidre og erkender at jeg ikke kan det andre kan.

Som skrevet i mit tidligere indlæg er jeg så godt som ramt i næsten alle led jeg har dog ikke problemer med mine tænder eller kæber...gudskelov:-)
Mine hænder og arme er en anden ting. De går ikke af led bortset fra en skulder der med jævne mellemrum gerne vil sidde anderledes:-)
Jeg døjer desværre meget med at overstrække og det giver mig inflammation i både arme og hænder. Min læge forklarer mig det med at ovenpå mine hænder er der nærmest en handske og i denne får jeg små forstuvninger og inflammation fordi jeg overstrækker. Dette gør sig stort set gældende overalt på min krop.

Så igen vigtigt at lytte til sin egen krop da man kan lave noget en dag og ikke den næste osv.
Som Tutti skriver så kan vi skade mere end vi gavner og det kan min krop skrive under på:-)

Håber ikke dette lyder alt for indviklet men lidt svært at forklarer:-)

MVH Chnevide.

TUTTI: det der TNS apparat tror det kan anskaffes gennem en henvisning fra ens læge eller?? hvordan foregår det?? ved du det??

Du spørger til TNS apparatet. Ja jeg fik det at vide af min gode fys (som jeg fandt langt om længe), hun havde selv tidligere arbejdet på reumatologisk afd sammen med reumatolog overlæge Glen Gorm Rasmussen, og kender meget til hypermobilitet. Hun fortalte, at man kan bede sin egen læge om en henvisning til reaumatologisk afdeling med henblik på udlevering af et TNS/TENS apparat.

Jeg kontaktede med det samme min egen læge, der ikke havde hørt om denne mulighed, men ikke destomindre skrev en henvisning med det samme. 14 dage efter var jeg indkaldt til 1 times gennemgang af et sådant apparat på reaumatologisk afd, samt gratis udlån af et sådant som hjælpemiddel. Når låneperioden på et års tid er det vist er ved at udløbe, kan man blot få udlånsperioden forlænget med endnu et år - ja helt frem i det uendelige, indtil du ikke har brug for apparatet mere. Går selve apparatet itu, får du bare et nyt. Den eneste udgift du selv har, er når de genopladelige batterier skal udskiftes. Opladeren låner du også. De "puder", der skal klæbes på kroppen har også begrænset holdbarhed, men her kontakter man blot reaumatologisk afd, og får tilsendt flere kvit og frit.

Det kan ikke skade, nogen mener endda, at det kan være smertestillende. Jeg har ikke selv opnået en direkte smertestillende effekt, men mere en "løsnende effekt" når mine muskler kramper sammen pga. smerter. Det kan ikke skade, så jeg siger som i en gammel reklame for et andet produkt "PRØV DET". Hvis du vil læse mere om appartet er her et link som kan være værd at læse; http://www.bensmith.dk/tens-ems-apparater.asp (OBS Nogle kalder det TENS appater og andre TNS - det er varianter af samme produkt - kært barn har mange navne).

God fornøjelse
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 23:26   #24
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Tije.

Hvor svagt - det vil sige der ikke har været mulighed for noget individuelt tilrettelagt for dig . Og intet andet tilbudt............
Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 07:58   #25
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Red face ametyst

ikke motionsmæssigt, men det nok også bedst det samme, der skal så uendeligt lidt til før mine led de brokker sig.

Jeg er jo stadig på ressourceprofilsskrivnings kursus, og det er bare super godt. Et fantastisk tilbud, som jeg er meget positiv overrasket over. meget professionelt og den bedste måde at gøre det på syntes jeg.

*thumbs up* til kommunen for det arrangement.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 14:00   #26
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Tutti.
Tusind tak for dit link:-)
Jeg vil tage et print og tage det med til min læge, der kan ihvertfald ikke ske noget ved at forsøge eller spørge.

Tak for hjælpen.

MVH Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reumatolog til hypermobilitet Tudozani Alt det andet 2 25-05-2012 19:23
Hypermobilitet - historier fra det virkelige liv?? hboegelund Dit og Dat 162 21-02-2012 22:55
hypermobilitet tulipana Alt det andet 6 11-06-2010 12:41
Hypermobilitet børn Supercarla Dit og Dat 9 06-03-2010 10:13
skulle nogle her evt have lidt erfaring med A.S.K.?? ace dk Alt det andet 10 22-01-2010 20:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension