K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2014, 11:24   #1
Le62
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2014
Lokation: Hammel
Indlæg: 10
Styrke: 11
Le62 er ny på vejen
Question Syg på ledighedsydelse

Hej
Jeg er opereret i højre skulder og raskmeldt i juni. Mistede mit fleksjob på grund af øgede skånehensyn og er nu på ledighedsydelse. Min venstre skulder er også dårlig og risikerer at skulle opereres. Er pt ikke sygemeldt. Ved nogen hvordan reglerne er mht sygedagpenge? Det er jo ny sygemelding inden der er gået 1 år efter sidste. Men dog en anden skulder og jo som sådan ikke samme sygdom/årsag. Risikerer jeg at jeg ikke kan få sygedagpenge?
Le62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 11:29   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som fleksjobber bliver du sygemeldt på ledigheds ydelse, der kan du være så længe du skal være, alså du forsætter bare på ledighedsydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 11:42   #3
Le62
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2014
Lokation: Hammel
Indlæg: 10
Styrke: 11
Le62 er ny på vejen
Tusind tak for svaret. Jeg har på et tidspunkt fået at vide at hvis jeg blev raskmeldt for tidligt og sygemeldt igen inden et år med samme problem, ville jeg miste sygedagpengene. Men det var selvfølgelig også inden jeg fratrådte mit job. Der faldt lige en stor sten fra mit hjerte.
Le62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 11:56   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ligesom der ingen tid er på ledigheds ydelser er der heller ingen tid på hvor længe du kan være syg på ledigheds ydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 13:11   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du får som nævnt stadig ledighedsydelse som sygemeldt ledig fleksjobber...

Det vil nu være en god idé at give besked til jobcentret, hvis du ikke kan være arbejdsparat til et fleksjob... Få lægen med indover som kan dokumentere overfor kommunen, hvis de begynder at undersøge det nærmere.

Og du mister ikke ledighedsydelse grundet sygemelding.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 14:24   #6
Le62
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2014
Lokation: Hammel
Indlæg: 10
Styrke: 11
Le62 er ny på vejen
Tak for svaret. Det var en socialrådgiver som jeg havde møde med ifb den anden skulders sygemelding. Jeg tror det var mig som misforstod hende. Jeg troede det var generelt men tror egentlig hun har ment at det var hvis det var den samme skulder igen og det så var for tidligt jeg var raskmeldt. Noget med antal måneder indenfor et bestemt stykke tid. Men jeg er lykkelig for at jeg ikke skal være nervøs nu.
Jeg har lægen indover men når man går hjemme tænker man ikke det er nødvendigt med sygemelding. Men jeg er jo egentlig ikke fuldt til rådighed så, kan jeg se nu, Tak. Det gør jeg noget ved.
Le62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension