K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2009, 19:31   #11
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Kan ikke forstå, at de stopper din § 56, den gælder et år. Og først derefter vil man vudere om man har brugt den i det omfang loven siger( 10 dage/år) pga den sygdom man har.

Har selv været under § 56 og været sygemeldt og delvis sygemeldt under den uden noget problem.

Er du sygemeldt pga de samme problemer som du har din § 56 under?

Kan være der er andre som ved mere om det og årsagen.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 20:33   #12
dropfod
Gæst
 
Indlæg: n/a
§56

hej det kan det nemt være,det vil stå i din§56 hvilken lidelse du har fået
den på, er det ryggen, er den ikke gyldig ved en brækket arm.
hilsen.
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 22:25   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, vi får brug for nogle flere oplysninger.

Det lyder underligt.

Det plejer at være sådan, at man skal varsles mindst 14 dage, FØR en ydelse standser... med begrundelse og klagevejledning.

Hvilken begrundelse giver kommunen? Det burde jo vedrøre eet af nedenstående punkter:

Citat:
§ 56. En arbejdsgiver kan ved aftale med en lønmodtager opnå ret til fra kommunen at få refusion med et beløb, der svarer til de sygedagpenge, som lønmodtageren har ret til fra arbejdsgiveren i de første 2 uger af sygefraværet. Refusionen kan dog højst ske med det beløb, som lønmodtageren har ret til efter § 50, stk. 2.

Stk. 2. En aftale efter stk. 1 kan indgås,

1) når lønmodtagerens sygdomsrisiko er væsentligt forøget på grund af en langvarig eller kronisk lidelse og fraværet på grund af lidelsen skønnes at medføre mindst 10 fraværsdage inden for 1 år,

2) når lønmodtageren skal indlægges eller behandles ambulant på sygehus eller tilsvarende behandlingsinstitution og indlæggelsen eller behandlingen var besluttet på ansættelsestidspunktet, eller

3) når arbejdsgiveren under det bestående arbejdsforhold allerede har udbetalt sygedagpenge eller løn i 2 uger for samme lidelse inden for de seneste 12 måneder før indlæggelsen eller behandlingen.

Stk. 3. Aftalen skal være skriftlig og indeholde oplysning om arbejdsgiverens og lønmodtagerens navn og adresse samt sygdommens art. Aftalen skal godkendes af lønmodtagerens opholdskommune.

Stk. 4. Aftalen kan indgås for 2 år ad gangen og vedrører kun fravær på grund af den lidelse, der er omfattet af aftalen. Aftalen kan ikke fornyes, når lønmodtagerens fravær på grund af lidelsen i det seneste år ikke har medført mindst 10 fraværsdage, medmindre der ved aftalens udløb er sket væsentlige ændringer i lønmodtagerens arbejdsmæssige eller helbredsmæssige forhold.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 09-04-2009 kl. 22:35.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 20:53   #14
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
§ 56 - har andre erfaringer med denne.

Hej alle.
Jeg er bevilget en §56 i august 2007, idet min fys, reumatolog og egen læge mente, at det ville være godt for mig, hvis jeg arbejdede mindre timer pr. uge.

Det har jeg så gjort - og har så her fået et brev, hvor kommunen henviser til §24 stk 1 - vedr. udbetaling af sygedagpenge, at når de har væaret udbetalt i mere end 512 uger, så stopper de.

Men men - jeg er jo ikke "sygemeldt" udover at jeg har anvendt min paragraf, som den fra start af var aftalt med min læge m.v.

De siger pludselig - at jeg har været deltidssygemeldt - og at de kan stoppe det - eller jeg vil modtage svar om de finder, at de kan forlænge udbetalingen.

Jeg mener jo bare ikke at jeg er deltidssygemeldt - men på §56 - hvilket jeg osse har en "kontrakt" på - der løber frem til slut august 2009.

Jeg kan ikke få dem til at forstå, at jeg har aftalt med læge m.v., at jeg har anvendt min § - med at have arbejdsdage med mindre tid...

Ved nogen, hvem jeg skal have fat i - i denne forbindelse
På forhånd mange tak
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 21:04   #15
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
§ 56 - har andre erfaringer med denne.

Mangler lige at sige, at jeg selvfølgelig KUN har haft fravær grundet den lidelse, der i min "kontrakt" er beskrevet.
Knus og hilsner
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 21:21   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
For mig at se så er der nogen der snorksover i timen på din kommune, så vidt jeg ved så er § 56 fungerende sådan at din arbejdsgiver holdes skadefri ved sygemelding , altså kommunen betaler dine sygedapgenge fra første dag af . hvis du er på nedsat tid pga helbred så er det netop en deltidssygemelding ...


Jeg ville hvis jeg var dig tage en kopi af kontrakten med § 56 og klage over at du føler dig misledt da du har fået den forklaring af kommunen at det var § 56 der gjorde at du kunne være på arbejdet det antal timer du magtede.

Det lyder helt klart som om der er noget der er gået helt galt i kommunikationen mellem dig og kommune, hvad i alt den tid du har arbejdet på nedsat tid er der lavet ressourceprofil er der lavet handleplan er der fundet ud af noget omkring hvordan man får dig tilbage på arbejdsmarkedet på fuld tid ...

Disse ting skal være i orden ...

Du burde straks tirsdag aflevere en aktindsigts erklæring så du kan se hvad de har skrevet i din sag ...

For mig at høre så er det vel nærmere et fleksjob de skal kigge på til dig , hvis du ikke er kommet på fuldtid fra 07 og til nu ....

Det er sygedagpenge kontoret du skal have fat i , men der hvor du er lige nu vil det være en meget dårlig ide at ringe til dem , skriv heller til dem ...
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 21:22   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... det ved jeg faktisk heller ikke, men jeg har nogle bud.

En snak og noget på skrift fra din egen læge, hvor du taler med lægen om din bevilling - evt. har en kopi med.

Og dernæst tage en kopi af din bevilling og evt. noget skriftligt fra egen læge og så klager du, idet du henviser til standsningen af bevillingen. Der SKAL være en klagevejledning med, når kommunen standser en tidligere bevilling.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 19:28   #18
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
tja, i princippet kan du risikere hvad som helst.. desværre..
men mit råd og kodeord til dig, er at gå hjem så snart det mindste tegn på smerte træthed og lign viser sig.. forsøg ikke lige at tage ½ time mere.

jeg har dårlig erfaring med at blive lidt ekstra for at vise at jeg blev dårlig af det.. og slås i øjeblikket med timetallet med min kommune bla. i form af en klage i beskæftigelsesankenævn..

men måske er du mere heldig.. men pas på med at give for meget af dig selv i prøvningsperioden, og tænk ikke på at du skal være god mod din arbejdsplads som gerne vil beholde dig. det er flot af dem.. men vent med at vise til taknemmelighed til efter dit flex forhåbentlig kommer i hus.
Hej igen.
Så er min arbejdsprøvning overstået - jeg har ikke hørt fra sygedagpengekontoret - der mener jeg er deltidssygemeldt, hvor jeg selv mener jeg er på en §56 - men lad det nu ligge.
De ville ellers stoppe mine sygedagpenge pr. 30.4.2009 (samme dato som min arbejdsprøvning stoppede) - men her i maj måned er jeg fortsat på det som jeg mener er §56 - og med samme antal timer, som arbejdsprøvningen endte op i - 17.5 time pr uge.

Hvad sker der nu. Skal jeg gå og vente på jobcentrets info. Jeg havde pr. 7.11.08 udbedt mig aktindsigt - som de dog først efterkom efter telefonisk henvendelse den 30.4.09. - Ikke nogen succes - de havde ikke spor "materiale" på mig - og det gør mig lidt nervøs - har de mon "tabt" mig.
Jeg tror jeg ringer igen i morgen - og forsøger at få svar på nogle ting.

Er der nogen af jer, der ved hvad der "normalt" skal ske, når arbejdsprøvning er overstået????

PYHA - hvor er man dog på herrens mark, når man har arbejdet fra man var 17 - og til nu, hvor man er 61. Ikke en pind forstand på systemet.

Store knus og mange hilsner - og tak for jeres altid søde og gode responser
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 23:05   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis de endnu engang prøver at stoppe sygeagpenge så læs følgende:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 20:59   #20
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hvis de endnu engang prøver at stoppe sygeagpenge så læs følgende:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Hilsen Peter
Jeg har intet yderligere hørt fra sygedagpengestop - og jeg går og venter på at blive indkaldt til en samtale på jobcentret.
Lægekonsulenten skriver i mit papir, at alle behandlingsmuligheder må anses for udtømte - og - hvis jeg opfattede det korrekt - sagde god for flex til mig.

Men jeg må jo tålmodigt vente.
Har faktisk allerede alt mit skyts liggende - klar til kopiering og videregivelse til relevante instanser/personer - hvis der ikke snart sker noget.

Min respekt for jobcenter/kommunes kompetencer kan efterhånden ligge på et MEGET lille sted. Utroligt det kan forekomme.
Knus til jer alle
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension