K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2010, 13:49   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Til lillemillemor

Jeg har selv undret mig over, at du åbenbart synes, at en sur smiley fra et køkken har overhovedet med personalets kompetence at gøre i forbindelse med at afklare folks arbejdsevne. At arbejde i et køkken er jo et helt andet personale som ikke er med til at afklare folks arbejdsevne. Jeg har set flere virksomheder have en sur smiley eller blot en bemærkning, og det er kun med til at forbedre en virksomheds orden i sagerne. Man kan have været uheldig, ethvert menneske kan have fejl.......

Jeg har aldrig været hos HKI, men synes ikke at et uorden i et køkken ikke skal være med til at tro, der er noget galt hos HKI.... Det er så min mening.

Hvor står der, at HKI laver ulovlige ressourceprofiler? De må gerne lave dem, men bare ikke afgøre sagerne.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 15:47   #12
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillemillemor Se meddelelser
Hej igen Ingrid.
Du har overbevist mig om at min kritik, af HKI, er for hård. Jeg bløder op, og erkender, at der er menneskeligt at fejle og ét enkelt fejltrin begået af en privat aktør, det kan godt accepteres.
Du fortæller at virksomheden har aldrig før fået bøder eller sure smileys, og jeg tror på dine ord. Din viden om denne private aktør er jo så omfattende, at man kunne tro, du sidder i firmaets ledelse. Alligevel tror jeg mere på, at du personligt kender folk i ledelsen, som lækker fortrolig viden til dig. Det stemmer jo også overens med, at du følte dig trådt over tæerne, da jeg beskylder ledelsen for ikke at have styr på sagerne. Du vil naturligvis forsvare personen i ledelsen, som du kender, og det er fair nok. Et par brikker i mit puslespil faldt dermed på plads.

KHI ??? Hans Knudsens instituttet ??? - Meget sjovt. Du beskriver et rengøringsrum, hos aktøren, så detaljeret at en blind kan se det for sig. Derefter skriver du aktørens navn forkert – ha ha.

I dit seneste indlæg, i denne tråd, fortæller du igen en detalje, om HKI, der ikke kan ses andre steder. Pas derfor på, at du ikke afslører navnet på muldvarpen, der lækker oplysninger fra de ellers tillukkede direktionsgange.

Til dit spørgsmål om hvad jeg egentlig vil, skal du få et klart svar.
Jeg arbejder på en artikel om kommunernes brug af anden aktør i forbindelse afklaring af arbejdsevnen hos alvorligt syge mennesker. Kursusforløb for ledige, der i medierne beskyldes for at være formålsløse, er også et emne. jeg sætter fokus på. Især det samfundsøkonomiske aspekt i sagen søger jeg belyst. For at se sagen med en privat aktørs briller, er insiderviden nødvendig.
Jeg vil spørge om:

Hvor mange af de såkaldte ressourceprofiler er udarbejdet på HKI, og hvad har det kostet kommunerne (skatteyderne)?

Hvorfor tilbyder HKI stadig at lave, ulovlige, ressourceprofil(udkast) med indstilling?

Betyder 'med indstilling' at sygedagpengemodtagere kan fratages sygedagpengene?

Med venlig hilsen

Mille


Graver dybt for at finde retfærdigheden
Hvor dælen skulle jeg dog vide fra, eller have nogen som helst viden om hvordan ressourceprofiler bliver lavet, eller hvad der skal til for at sygedagpengene bliver frataget folk, eller hvad skidtet koster kommunerne (skatteyderne?

Jeg er trods alt ikke noget orakel - men det kan da være tæt på, til tider skal jeg selv sige det (mit selvværd fejler intet)

Jeg taler om bøder og sure smileys, for alt andet end afklaring af folk, og du vader rundt i insider viden, muldvarpper, ressourceprofiler, kommuner, sygedagpenge, pressen, og hvad vi ellers har - øhhh, hvad har det med rod i rum og egenvarer og køleskabstemperatur at gøre?

Måske du skulle overveje din debatadfærd en smule, specielt fordi det er åbenlyst at du ikke kan tackle en uenighed eller lidt modstand.

Og skal vi så komme videre - inden jeg falder om kuld, af grin.

P.S - ring til aktørstedet, de må kunne give dig oplysninger - eller også må du lege muldvarp selv
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 22:03   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser

Og skal vi så komme videre - inden jeg falder om kuld, af grin.
Nej for f..... da Ingrid, lad hende da endelig fortsætte, så jeg kan kan få mit daglige grineflip.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 22:17   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har været hos HKI og jeg har ikke noget at udsætte på dem.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 12:47   #15
lillemillemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
lillemillemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Til lillemillemor

Jeg har selv undret mig over, at du åbenbart synes, at en sur smiley fra et køkken har overhovedet med personalets kompetence at gøre i forbindelse med at afklare folks arbejdsevne. At arbejde i et køkken er jo et helt andet personale som ikke er med til at afklare folks arbejdsevne. Jeg har set flere virksomheder have en sur smiley eller blot en bemærkning, og det er kun med til at forbedre en virksomheds orden i sagerne. Man kan have været uheldig, ethvert menneske kan have fejl.......

Jeg har aldrig været hos HKI, men synes ikke at et uorden i et køkken ikke skal være med til at tro, der er noget galt hos HKI.... Det er så min mening.

Hvor står der, at HKI laver ulovlige ressourceprofiler? De må gerne lave dem, men bare ikke afgøre sagerne.
Hej curls
Du kan få svar til dit spørgsmål, om ressourceprofiler, ved at læse indlæg nr. 110 og 123 i en anden tråd på K10. http://www.k10.dk/showthread.php?t=6980&page=11
_______

På HKI´s hjemmeside beskrives, hvordan en arbejdsprøvning foregår i deres kantine (køkken). Først 14 dage med små-opgaver som kan efterfølges af en 2 måneders arbejdsprøvning.

Se selv på www.hki.dk/cater0

Altså kommer folk i arbejdsprøvning i HKI´s kantine (køkken), som har fået en bøde på 10.000 kr.
Dermed er det relevant at diskutere, om aktøren er kompetent til at stå for en arbejdsprøvning, og om kommunerne bør stoppe samarbejdet med aktøren eller ej.

Jeg tror Fødevarestyrelsen kan finde små-fejl i ethvert køkken. Det er kun et spørgsmål om at kontrollere på rette tid og sted. Så hvis en virksomhed får en løftet pegefinger (indskærpelse) af Fødevarestyrelsen, er der tale om en ubetydelig menneskelig fejl.
Hvis Fødevarestyrelsen giver en bøde på 10.000 kr. er sagen en helt anden. Der er begået så grove overtrædelser af love/regler, at mennesker kan blive alvorligt syge eller i værste fald dø af en madforgiftning. Her er ikke tale om små menneskelige fejl, men at regler bevidst tilsidesættes, eller personalet er uvidende om, hvordan fødevarer behandles rigtigt.
Hvorfor Ingrid vil bagatellisere kæmpebøden, sure smileys og sundhedfaren ved dårlig mad, får vi ikke svar på. Når jeg har spurgt i øst, har Ingrid svaret i vest. Vi får heller ikke svar på hvilken hjemmeside, der indeholder detaljeret viden HKI. Ingrid vil ikke svare på spørgsmålene og det skal respekteres!

Nu er sagen om fødevarehygiejne og arbejdsmiljø jo heller ikke så vigtig. Det værste som kan ske, er, at folk i arbejdsprøvning kan dø af en madforgiftning eller arbejdsulykke. Dermed sparer kommunen udgifterne til førtidspension og alle er glade eller.........

Ikke flere grineflip til vovse i denne omgang, men en diskussion hvor den ene spørger i øst, og den anden svarer i vest, bliver alligevel hurtig kedelig. Ligesom en folketingsdebat :-)


Mille


Graver dybt for at finde retfærdigheden
lillemillemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 14:39   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillemillemor Se meddelelser

Ikke flere grineflip til vovse i denne omgang, men en diskussion hvor den ene spørger i øst, og den anden svarer i vest, bliver alligevel hurtig kedelig. Ligesom en folketingsdebat :-)
Du må meget have mig undskyldt, men at beskylde et mangeårigt medlem (som jeg iøvrigt kender riimeligt godt) på siden her for at være muldvarp, den syntes jeg sg'i var lidt for morsom.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 12:06   #17
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
[QUOTE=Ingrid;105569]
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillemillemor Se meddelelser
Ja, det er på tide, at der indføres kontrol med private aktører, og de som afsløres i at overtræde love og regler skal stoppes.

For eksempel har en privat aktør i København, som hedder HKI, modtaget et bødeforlæg på 10.000 kr. og påbud fra Arbejdstilsynet og Fødevarestyrelsen.
Når myndighederne kontrolbesøg, på HKI, følges op med kæmpebøde og påbud til denne aktør, bør kommunerne efterfølgende afbryde samarbejdet med aktøren.

At sende syge mennesker i arbejdsprøvning hos en aktør hvor myndighedernes kontrolbesøg afslører alvorlige fejl, er ikke en kommune værdig!

For neden er rapporter fra Arbejdstilsynet og Fødevarestyrelsen vedhæftet.



Er vel at skyde gråspurve med kanoner.

At der skal være orden i et køleskab og i egenkontrol når man modtager varer, har vel ikke noget med en ledelse som sådan at gøre. Virksomheden har aldrig før fået bøder eller sure smileys og virker ikke som om at der konstant er uorden i tingene på stedet. Måske har en medarbejder været syg eller en har ved en fejl fået slukket for en kontakt til køleskabet - måske en menneskelig fejl.

Det andet sted fik en sur smiley, fordi der manglede brugsanvisninger på maskiner og kemikalier i rengøringsrummet, rengøringsmidler er kemikalier - og det går jo ikke at der ikke ligger en brugsanvisning på brug af en gulvvasker der hvor gulvvaskeren står eller en etiket er røget af sulfoflasken fordi den blev våd. Sagen blev bragt i orden og en sur smileys blev forvandlet til en glad.

Èt er, at der SKAL være orden i sagerne (køkken og rengøringsrum), men jeg kan ikke se at de to fejl har noget med en ledelse at gøre eller siger særligt meget om en privat aktør og hvordan de ellers er over for kursister/folk på afklaring.

Ville være fuldstændig grotesk, yderligere at straffe en forretning/sted - ville nærmest svare til hvis vi andre fik en parkeringsbøde og så bliver fyret fra jobbet.

Sure smileys er højst sjusk - en bøde er, for så kan de lære det - ka de
Hej Ingrid

Jeg har fundet en tråd frem fra 2010 hvor du skriver mange oplysninger om jobfirmaet HKI.

Du fortæller ned til mindste detalje om Arbejds-tilsynets besøg på HKI:

”Det andet sted fik en sur smiley, fordi der manglede brugsanvisninger på maskiner og kemikalier i rengøringsrummet, rengøringsmidler er kemikalier - og det går jo ikke at der ikke ligger en brugsanvisning på brug af en gulvvasker der hvor gulvvaskeren står eller en etiket er røget af sulfoflasken fordi den blev våd.”

Et bødeforlæg på 10.000 kr. fra Fødevare-kontrollen efter besøg på HKI forklarer du osse ned til mindste detalje:

”Virksomheden har aldrig før fået bøder eller sure smileys og virker ikke som om at der konstant er uorden i tingene på stedet.”

Vil du venligst oplyse mig hvor dine oplysninger om jobfirmaet HKI kommer fra.
Henvis gerne til hjemmesider hvor de interessante oplysninger om jobfirmaet kan læses :-)


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontrol med andre aktører zuza Nyt om loven 1 28-04-2010 23:11
Gode erfaringer med andre aktører? kkkk Alt det andet 8 09-01-2010 13:26
Andre aktører og oplysninger fra læger zuza Kommunernes Tavshedspligt 2 06-12-2008 20:23
Andre aktører zuza Et godt link! 0 14-05-2008 23:35
Andre aktører 1. januar 2008 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 08-08-2007 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension