K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 08:35   #1
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
At lære og huske sit nye "jeg"

Jeg ved ikke om der er andre der kender det, men det er der højst sandsynligt.

Det med at skal lære at man altså ikke kan det man har kunnet førhen. At ens krop altså siger nej til nogle ting, som man oppe i sit hoved da mener at man sagtens kan, for det har jeg jo altid gjort.

Jeg har altid været meget aktiv og elsket at gøre en masse ting ved mit hus. Skal helst have malet ca. hvert halve år. Vælter en væg hvis jeg har lyst og bygger også gerne en ny, eller lægger gulv eller hvad jeg ellers syntes.

Men nu er jeg så kommet i en situation, hvor jeg er svært gangbesværet (bruger krykker og kørestol) og har problemer med føleforstyrrelser og smerter i mine arme.

Alt dette ved min krop jo godt, men mit hoved glemmer det altså indimellem og heldigvis har vi da lært og grine af det indimellem.

Som den ene dag at mine unger var hjemme på besøg og jeg ligeså stolt fortalte at nu havde jeg altså været ude og købe maling til køkkenet, for det trængte altså til en omgang og min store datter så bare grinende kiggede på mig og sagde: Jamen det var da en rigtig god ide mor, men hvordan er det så lige at du har tænkt dig at male det ?? Det kan altså godt være du ikke er født handicappet, men det er du jo altså nu.

Og hun har jo så evigt ret og kunne nu heller ikke lade være med at grine selv, men hvor er det altså egentlig svært at få hoved og krop til at hænge sammen.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 08:55   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi åååååh jo -spør mig lige om jeg kan genkende det!

det tar rigtig rigtig lang tid før det fiser ind at tingenes tilstand nu vitterlig ER sådan -suk!

-siger hende der netop har fejret 50 års fødselsdag for min mand og ENDNU ikke er kommet fuldt ud på højkant efter dette efter en hel uge-er bare træt træt træt, øm, øm, øm. Poserne med dugene står endnu og venter på at blive vasket, sodavandsflaskerne står endnu hvor gode venner placerede dem for os og...og ....og...

Ting tar tid, siges det og ja, det ska jeg da lige love for

-men godt at høre at du ikke helt har opgivet men trods alt har overskuddet til at kunne grine lidt af det hele og så må man jo glæde sig over de ting som man trods alt når ikk

Keep u the good spirit og go vind fremover
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:10   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
ja ja..nu kender jeg udmærket grænsen for min fysiske formåen -jeg er baré så forbandet stædig at jeg liiiige skal have "det der" klaret også........og det giver bagslag hver eneste gang, og det tager 4 gange så lang tid at restituere
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:16   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er dælme heller ikke altid lige radiokontakt mellem min hjerne og resten af kroppen....

Det er absolut en af de svære ting synes jeg...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:47   #5
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhhh, ja hvor jeg kender det!

Jeg har som Pip, heller ikke radiokontakt mellem hjerne og krop - HAHAHHAHAHA Pip for filan altså!!!!

Sidste weekend fejrede min søde bror 40 års føds'dag. Han havde valgt at samle familien og hans bedste ven med familie i et sommerhus på en lille ø. Vi var 16 personer - hvoraf 6 var børn. Vi kunne ikke andet end slappe af, sole, spise og drikke en kold... De havde endda taget så meget hensyn til mig, at jeg fik mit eget rum at sove i.

Men guess what! Jeg ligger STADIG brak på sofaen. Mit imunforsvar har drillet de sidste mange år, så når jeg overanstrenger mig fysisk eller psykisk, så får jeg influenza lignende symptomer og det har jeg altså stadigvæk!!!

Alligevel skal jeg altid liiiiiiiiiiige ordne det og det og det og det.... Arrrgghhh - jeg lærer det sq aldrig

Nu er min sygdom psykisk - og hovedet!!!! HOVEDET er smadret efter sådan en omgang! Blir spændende at komme i arbejdsprøvning - hahaha...

PAS på jer selv
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten

Sidst redigeret af FrkNorden; 17-06-2011 kl. 10:00.
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 10:09   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Giv tid, giv tid... Jeg blev sygemeldt i april sidste år efter mange år med kroniske smerter (hvor jeg har klaret det hele og leget Super Karla - min heltinde fra barndommen . Jeg kom på pension 1. april i år, og synes at det er svært at finde nye veje. Jeg er bl.a. coach uddannet og tog derfor konstruktivt og målrettet fat i mig selv allerede sidste sommer/efterår, for at tilrettelægge mig liv på mine nye vilkår.... for jeg kunne godt se, hvor det bar hen. Men - det kan man ikke....

Man kan ikke forcere den proces, som det er at vænne sig til et nyt jeg. I januar måtte jeg smide håndklædet (mens jeg ventede på pensionsafklaring) og startede i et psykologforløb, som jeg stadig er i. Jeg TROR at det letter nu - synes at jeg begynder at kunne tage fat i nogle af de ting, som jeg sidste år forsøgte. Altså ca. et år senere...

Det er langhåret, og man må have tålmodighed med sig selv, få hjælp til både de fysiske ting, som man ikke længere kan klare, og til at få sig selv med gennem hele processen. Og det er vigtigt - så man ikke bliver bitter på livet indeni...
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 10:12   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tror at langt de fleste af os har det sådan - og heldigvis for det, for det tyder på at vi ikke helt har mistet modet, kampgejsten og troen på os selv.

Det er selvfølgelig vigtig at være nogenlunde realistisk omkring hvad man kan og ikke kan, så man ikke bliver skuffet - og vigtigt at kunne grine af det, hvis man tager munden for fuld.

Jeg gør osse ting der går ud over hvad jeg kan byde min ryg, men vælger dem meget nøje ud - og det bliver som regel ting med kæresten eller med børn og børnebørn hvor jeg finder de kræfter frem - og det koster flere dage i sengen og mere smertestillende i en periode hver gang, men det er det værd
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 10:41   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som de siger i dsb... man skal have sjælen med på rejsen...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:49   #9
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er dælme heller ikke altid lige radiokontakt mellem min hjerne og resten af kroppen....

Det er absolut en af de svære ting synes jeg...
Griner højt - dejligt med en god latter - tak for den Pip

tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 13:01   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jow, DET kender jeg godt !

Nu snakker du om maling til køkkenet

Jeg har sgu købt lappeprodukter til taget på mit hus

OG trin, som skorstensfejeren har krævet skal være monteret,
inden han kommer igen til august

Og hvem er det lige, der skal udføre DET arbejde ?

I mit tilfælde må forbindelsen mellem krop og hjerne sgu være TRÅDLØS !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension