K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2009, 05:59   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
Så kom svaret fra socialrådsformanden, men ak....

Hej

Men hvordan får jeg det oploaded til denne side, siden fylder 41,7 KB i PDF og også over de tilladte 19,5 KB for et word dok. Eller er det svært at svare på denstående.

Vi klagede til socialrådsformanden, idet sagsbehandlingen trækker unødigt ud, vi bliver mødt med upassende/nedladende udtalelser fra kommunen. De svarer ikke på klagen der er sendt direkte til dem, de udleverede ikke sagsakter, der blev ikke svaret på almene henvendelser. Vi har selv fandt selv Force hvor han kunne arbejdsprøves, vi pressede selv for, at få ham på REVA og meget meget mere.
Hvad synes I som udenforstående, men i nogenlunde samme båd om denne besvarelse, I er jo fri for følelser i denne her sag. Hvad skal vi gøre, sendes til odense giver ikke det kommunen ønskede, de ville ha en secound opinion (han har været 1 gang i odense, forår 2008)
Glæder mig til, at hører jeres kommentar.


Tak

Vivian
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 07:35   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hvis du pakker filen som en zip fil, har du 97 kb.
Ellers kan du hvis du har en hjemmeside uploade den der, og indsætte et link til filen her.

Du kan downloade en gratis prøveversion her http://www.winzip.com/downwz.htm

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 11:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan sende brevet til Webmaster og lokke ham til at sætte det på for dig du skal huske at skrive til ham i hvilke tråd du vil have det sat ind du kan sende brevet som vedhæftet fil til [email protected]

Så er jeg sikker på at han gerne vil hjælpe dig , jeg har lært at lave dem om så de kan være her på siden men kan ikke huske hvordan det er jeg gør det kun at det er noget med paint ...

Kan være at web kan forklare det hvis og når han kommer på , på et tidspunkt ..
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 14:02   #4
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
Hejsa Alle.

Nu har jeg valgt at skrive brevet af:


På baggrund af din henvendelse til Hans Erik Møller og Bente Bendix, fordi du synes, der sker for lidt i xx sygedagpengesag, har jeg gennemgået sagen.

Jeg kan se, at det er en ganske vanskelig situation dit medlem står i. Der er tale om en eksemlidelse, som begrænser pgl’s muligheder for at arbejde.

Der har i første omgang, via Sønderborg Kommune, været iværksat revalidering, men det lykkedes ikke at få xx tilbage til arbejdsmarkedet pga eksem.
I Esbjerg Kommune blev der iværksat en virksomhedspraktik ved Force Ints., menxx måtte ophøre efter 2 dages arbejde. Herefter blev det besluttet, at henvise xxl til Revacenter Esbjerg, men allerede efter 1 dag var der problemer med eksemudbrud.

Det er derfor særdeles vanskeligt, at pege på hvilke foranstaltninger, der kan medvirke til at afklare arbejdsevnen og bringe xx Tilbage til arbejdsmarkedet.
Det er følgelig blevet besluttet at skaffe yderligere lægelige dokumentation. Der er indhentet speciallægeerklæring fra Marselisborg og senest har det været drøftet, om der i stedet skal indhentes fornyet udtalelse fra OUH, da ventetiden er kortere.

Jeg forstår udmærket din bekymring om varighedsbegrænsningen for sygedagpengeudbetalingen, men spørgsmålet er om det er klogt at iværksætte afklarende foranstaltninger nu, eller vi skal afvente nye helbredsoplysninger.

Har du og dit medlem forslag til foranstaltninger, som I ud fra det tætte kendskab til xx sygdom, synes ville være hensigtsmæssige og mulige, at iværksætte for nuværende, er vi åbne over for at undersøge om dette kan iværksættes.

Jeg skal beklage, at der i sagsforløbet er gået længere tid end hensigtsmæssigt med udlevering af sagsakter, indhentelse af speciallægeerklæring og udfærdigelse af ressourceprofil. Dette skyldes bl.a. at der i forløbet er sket rådgiverskifte, og at vi har haft stillingsledighed på rådgiverområdet.

Du er meget velkommen til at kontakte Bente Ørum, såfremt I ønsker fælles møde om den aktuelle situation. For så vidt angår dit spørgsmål om, der er koblet en arbejdsmiljøkonsulent på sagen er dette ikke tilfældet, idet der afventes lægelige oplysninger.

For så vidt angår den private del er x henvist til socialrådgiver Elisabeth Ejlerskov med henblik på afklaring af muligheder for at yde støtte via serviceloven.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 14:10   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Det er følgelig blevet besluttet at skaffe yderligere lægelige dokumentation. Der er indhentet speciallægeerklæring fra Marselisborg og senest har det været drøftet, om der i stedet skal indhentes fornyet udtalelse fra OUH, da ventetiden er kortere.

Jeg forstår udmærket din bekymring om varighedsbegrænsningen for sygedagpengeudbetalingen, men spørgsmålet er om det er klogt at iværksætte afklarende foranstaltninger nu, eller vi skal afvente nye helbredsoplysninger.
1. Sygedagpenge må IKKE standses, når der skal afklares... ventes på afklaring.

2. Der SKAL, når det er konstateret, at arbejdsevnen er nedsat, tilkendes fleksjob, hvis det skønnes, at arbejdsevnen er 50 procent eller mindre.

3. Ventetid på behandling skal FRAREGNES tiden på sygedagpenge. (Har du ventet eks. 1 år på at komme i behandling, så SKAL din sygedagpengeperiode forlænges med eet år.)

(Der ligger principafgørelse, hvor det er anført, at selve størrelsen af den nedsatte arbejdsevne kan findes, EFTER tilkendelsen af fleksjob.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 14:56   #6
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
(Der ligger principafgørelse, hvor det er anført, at selve størrelsen af den nedsatte arbejdsevne kan findes, EFTER tilkendelsen af fleksjob.) Hvor kan jeg finde den?

Det skrevne er ikke en afgørelse, men vi har klaget til socialrådsformanden idet sagsbehandlingen trækker unødigt ud, vi får ingen rådgivning hvor vi kan hente hjælp, kommunen svarer ikke på skriftlige henvendelser fra os eller fagforeningen osv.

Men udfra hun skriver, de med nye lægelige oplysninger, så kan de ikke stoppe sygedagpenge er det korrekt forstået?

2. Der SKAL, når det er konstateret, at arbejdsevnen er nedsat, tilkendes fleksjob, hvis det skønnes, at arbejdsevnen er 50 procent eller mindre.

" hvis du spørger kommunen er min mand bare hypokonder", selvom de lægelige papirer siger noget andet. Det er fra arbejdsmedicinsk erklæret eksemen for behandlingsresistent. Dog mener kommunen han bare kan tage Imorel (kemo), hvilket en dermatolog har frarådet idet sygdommen ikke er livstruende og man ikke mener arbejdsevnen kan forbedres via det. De stemplede bare denne dermatolog til, ikke at have forstand på sit arbejde. Derfor skal han til en ny læge. - Går såsandeligsten udfra han kommer frem til det samme som de andre.

Socialrådgiveren mener ikke at alle de jobs han har måtte afbrude pga eksemudbrud kan bruges. ( han var til lige dagen før job start, samt ved job ophør). hendes kommentar: 3 dage er ikke nok til en arbejdsprøvning. Din kone må klare alt i hjemmet, du skal bare holde eksemen så langt nede som muligt.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 11:45   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er en hel masse i sygedagpengeloven, hvor man man forlænge sygedagpengene, men det "glemmer" kommunerne.

Du kan læse mere her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Men jeg vil da foreslå, at du printer mit forrige indlæg ud og giver det til fagforeningen, så kan I måske tale om det.

Det er ulovligt bare at standse en ydelse - retssikkerhedsloven §7a- uden at stille noget andet i stedet.

Der SKAL være en plan for, hvordan man nærmer sig arbejdsmarkedet, eks. hvordan fjernes barrierer i forhold til arbejdsmarkedet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 13:15   #8
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
Hej Zuza

Nu var han ved speciallæge, og han sagde følgende (mangler det på skrift):

Ikke alle behandlingsmuligheder er udtømte, der findes 3 forskellige pille kurer 8hver kur skal tages i 3-6 mdr inden en måske bedring kan ses), man kan ikke sige om de overhoved virker på min mand. Nogle har gode erfaringer andre bliver voldtsom syge og må afbryde behandlingen. Behandlingen kan ikke kurere sygdommen. Blot give dig lidt mere ro i hverdagen (eksem dermed mindre kløe)

Arbejdsevnen vil ikke kunne forbedres og dine skånebehov stadig være opfyldte. (kommunen vil ikke betale for skånebehovene, da det kommer til at koste 1 mio, da det både skal være hjemme og på en arbejdsplads, og de ved ikke om han kan arbejde selv med skånehensynene)
Sygdommen vil stadig i perioder plusse op, så det frarøver arbejdsevnen helt.

Funktionsevnen kan muligvis forbedres. Hos nogle ja hos andre nej.

Evt. behandling kan først startes til september. Arbejdsprøvning kan først finde sted, når man ved om medicinen hjælper. idet han ved siden af lider, af allergi, stoffet findes mange steder og er luftbåret.

Min veninde, som selv er socialrådgiver er bange for, vi hænger længe i systemet, også fordi tiden i forvejen er blevet spilt. Ligeledes er hun bekymret for, at den måske forbedrede funktionsevne, vil de ligge som om arbejdsevnen også på et tidspunkt kan forbedres. Gode udsigter - hold op et helvede at komme igennem, man skal være glad for ikke at være syg i system danmark.

Vi har fået brev fra kommunen, at de snart stopper sygedagpenge, men ikke med anden begrundelse end varighedsbegrænsningen.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 14:33   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at læse linket igen om sygedagpengestop.

Varighedsbegrænsning er IKKE i sig selv begrundelse nok for at standse sygedagpenge.

Der SKAL være en ajourført ressourceprofil med en handlingsplan - eks. behandling og senere arbejdsprøvning.

Skriver kommunen arbejdsprøvning, så kan man overgå til forrevalidering, som vist er samme sats som sygedagpenge.

Der SKAL også tages stilling til fleksjob OG førtidspension.

Men læs linket igen. Der står en masse nyttigt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En lille opgave - svaret kommer nok engang Andersine85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 28-07-2011 21:41
Lægefaglig virksomhed ej i kommuner: Svaret på Jytte Hestbechs hjemmeside FlemmingLeer Lægekonsulenternes Rolle 0 22-07-2008 22:49
har nogen svaret... nille Spørgsmål ang fleksjob 2 28-05-2007 22:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension