K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2015, 23:15   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Jeff. Håber du ser jeg har skrevet hvordan jeg gjorde lidt længere oppe.

mvh Akva
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 23:25   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad råder Akvamarin til...

Kære Jeff112

... at du stille og roligt finder din kommunes socialafdeling eller din sagsbehandlers E-mail adresse.

Hvor du sender en mail med følgende tekst:

Kære XXXX

XXXXX kommune

VEDR.: Jeff112, som er lidt på r....

Jeg søger hermed førtidspension iht § 17 stk.2, på det foreliggende grundlag.

Med venlig hilsen

Jeff112 af Guds Nåde.


Derved udsætter du dit sygedagpengestop i ca 3 måneder som er en stakket frist i første omgang.

Sygedagpengestop.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Husk, at uanset hvor tåbeligt du syntes vores spørgsmål er, findes der en vigtig grund til, hvorfor vi stiller disse tilsyneladende tåbelige spørgsmål.

Hvad vejer du ca? Er du normalvægtig inden for BMI? S.U.

Udover at du indtager for meget lægeordineret smertestillende, hvad modtager du ellers af behandling? S.U.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 23:26   #13
Jeff112
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2015
Indlæg: 21
Styrke: 10
Jeff112 er ny på vejen
Peter nogen af de ting du skriver har ikke meget relevans, livet er ikke for nybegyndere.. Og helbredet er det vigtigste.. Tror du jeg er en nybegynder selv om jeg er 30? Jeg skrev tidligere om min helbreds situation, så tror du ikke hvis man er i den helbreds situation at miste penge er det sidste man har brug for, især efter at have brugt alt hvad jeg har tjent på ekstra private behandlinger over en kvart million i stedet for at nasse de penge på samfundet.. At de så skal tage den sidste hjælp væk jeg har nu hvor alt jeg har arbejdet for inden jeg blev for syg er væk... Det er lidt vigtigt!

Og ja det er som udgangspunkt ikke til folk under 40.. Men hvor invalid skal man være? Jeg ved ikke engang hvordan jeg skal komme ned på Job centeret i morgen med det papir, og jeg bor vel ca. 1 km der fra.. Jeg kan ikke komme ind i en bil og sidde, og jeg kan ikke gå så langt.. Livet er ikke nemt det har du ret i, men jeg har en masse af det tilbage, til gengæld til dig som jeg kan forstå. Derfor vil jeg gerne have den hjælp der er muligt efter at have gjort så meget selv.

Men ud over det så har jeg min fulde opbakning fra min læge til førtidspension, og hun mener alle papire er okay, så dem kan de jo bare indhente eller jeg kan give dem til sagsbehandleren. Der må være en chance. Der er bare værre at miste det meste af sit forsørgelses grundlag imens sagen kører
Jeff112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 23:32   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra nu af holder du dine følelser ude af din sag

Kære Jeff112

... fordi du er påbegyndt en sag med 2 modparter, hvor kun skriftlig dokumentation er gældende.

Hvis ikke du overvejer at svare på det vi spørger om kan jeg desværre ikke hjælpe dig mere.

For hvert korrekt svar ligger der måske en løsning på alle dine problemer, men vi ved det ikke, fordi vi ikke kender svaret.

Hvis din praktiserende læge mener du bør bevilges førtidspension bør denne omgående tilsende kommunen en LÆ 165:

http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf

Din praktiserende læge er en særdeles vigtig person i din sociale sag og den eneste af alle, der har retten til at foreslå hvad du skal bevilges af ydelse.

Alle andre, hospitaler, speciallæger har ikke denne ret.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-11-2015 kl. 23:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 23:32   #15
Jeff112
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2015
Indlæg: 21
Styrke: 10
Jeff112 er ny på vejen
Peter jeg vejer 76 kg og er 185 høj.. Nej skaden er fra en fritids udøvelse, og jeg bor på sydfyn. Hvorfor skal jeg ikke skrive en mail til min sagsbehandler i aften omkring jeg ikke har set de to breve? Går ikke ud fra at selv om der står de stopper d. 16-11-2015 og jeg så giver den erklæring om pension i morgen at de automatisk ændre mening og bliver ved med at udbetale sygedagpenge? Det skal jeg først klage om ikke?

Af behandling har jeg prøvet alt, fysioterapi, kommunal genoptræning, kiropraktor, akkupunktur, varmtvands bassin træning, jeg har gået på både offentlig og privat smerte klinik.. Det er sådan lige det meste, men der er en månedes tid siden jeg er stoppet med det hele på nær kommunal genoptræning det kæmper jeg stadig med. Resten havde jeg ikke råd til længere

Sidst redigeret af Webmaster; 12-11-2015 kl. 00:50. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Jeff112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 23:56   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis du har det godt med at sende i aften...

Kære Jeff

...og du har den korrekte E-mail så sender du i aften.

Men nu er du begyndt en langvarig vandring ind i et mørkt rør...

...men alle rør har en lys udgang.

Nu skal du begynde at sætte dig ind i lovgivningen, sammen med k10, så du ved hvad der kommer til at ske i fremtiden.

Nu tager jeg min nat morfinsprøjte, fordi jeg er kronisk smerterygpatient i den tunge ende i 2 potens fordi jeg ikke lyttede til de gamle, da jeg var ung.

Derefter tager min hustru mit helstøbte Boston-korset af min smukke krop og vil forsøge at sove et par timer, hvis ikke mine kraftige spasmer i ryggen forhindre det.

Det ønsker jeg ikke for dig, gamle dreng. Derfor er dit helbred det vigtigste frem for alt andet.

Sov godt og hils din sagsbehandler eller socialrådgiver eller hvad denne kaldes i disse triste tider.

Bedste hilsner

Peter

PS Har fysioterapien hjulpet det mindste?

Var/er det på holdtræning?

Vi vender tilbage med den lovgivning senere.

Til din orientering har jeg kørt din tråd over i en anden tråd hvor jeg indsamler dokumentation til Folketinget og dets unge kloge politikere:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30823

Ja korrekt sortepigen, derfor begynder jeg også med en lidt hård tone for, at spare Jeff123`s dyrebare tid, hvor han skal forstå hvad han er oppe imod. Borgere der bliver tvunget ud i flexjob ned til 900 sekunder om ugen, så man undgår at bevilge førtidspension.

Sidst redigeret af phhmw; 12-11-2015 kl. 00:13.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 23:57   #17
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeff, du spørger " hvor invalid skal man egentlig være" for at få førtidspension.

bare for at illustrere( men ikke fratage dig håb), jeg kender personligt et tilfælde hvor en borger med en dokumenteret arbejdsevne på 22 minutter !!! om ugen, ingen udviklingsmuligheder, ingen behandlingsmuligheder, blev sendt i ressourceforløb.............og nåh ja de 22 minutter var medbringende en hospitalsseng ( det er blevet meget moderne i kommunerne at bruge ) til at hvile i på praktikstedet.

forstår godt at du tænker pension, du skal bare vide hvad du er oppe imod.uanset hvor mange diagnoser man har så går kommunerne kun op i hvad vores arbejdsevne er. hvad læger siger og skriver om dette har kommunen ikke pligt til at rette sig efter, læs blot den artikel der står på avisen.dk her til aften, hvor en smertelæge kritisere kommunerne for at ignorere speciallægeerklæringerne fra de læger som kender borgeren.

sund fornuft og logik er helt fordampet fra den kommunale sagsbehandling iforbindelse med syge borgere,.desværre.

gode ønsker til dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 00:13   #18
Jeff112
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2015
Indlæg: 21
Styrke: 10
Jeff112 er ny på vejen
Jeg har godt læst de avis artikler, men jeg kan ikke rigtigt komme ind i en bil da jeg skal bøje mig sammen, jeg har haft liggende transport hver gang jeg har skullet noget bestilt igennem min læge, så hvis de kan køre mig på arbejde også så kan jeg vel godt nå op på et par minutter. Jeg kan godt stå op i ca 10 min. så skal jeg bare springe morgenmad og alt det andet over..

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skal gøre, Peter siger han kan sove med en morfin sprøjte det er noget jeg vil høre min læge ad om jeg kan prøve. Jeg tager normalt 11 piller her til natten der slår mig så meget ud, bla. andet også en masse for muskel spasme og så en forskellige morfin præperater og 2 forskellige sovepiller. Og så har jeg lidt jeg står op og tager igennem natten hver gang jeg er oppe.. Det er ikke et liv værdigt.. Men man kan ikke altid selv vælge ikke endnu ihvertfald.. Jeg vil kæmpe videre inden jeg giver helt op. Men det kan ikke beskrives.. Når jeg ser på hvordan livet burde være når man er 30.. ikke når man bliver 85 er dette værdigt.. så kan man endda se frem til at batteriet snart er brugt.

Jeg vil indgive den seddel imorgen og håbe de ikke tager de ekstra penge der giver mad på bordet bare i et lille stykke tid.

Tusind tak skal i alle have, og ja jeg er desværre nok desperat.. Det var jeg allerede inden jeg opdagede de ville stoppe pengene.. Tak for hjælpen
Jeff112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 15:02   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej til Morfin og dit første brev

Kære Jeff112

Først lidt information, således at du er bevidst om hvad der er sket og hvorfor.

Dit modtagne brev af den 29-10-2015 er en "Partshøring" hvor det er slet skjult i selve brevteksten.

Men primærformålet for kommunen, er at der findes en lovbunden frist på 14 dage, hvor du skal have modtaget et varsel om et sygedagpengestop.

Den 16-11-2015 stopper dine sygedagpenge.

Hvilket vil sige, at kommunen har overholdt den krævede frist på 14 dage.

Selve det første brev fra den 29-10-2015 er ikke en afgørelsen men et varsel om sygedagpengestop og en "Partshøring" som er slet skjult.

Uden at bruge for meget tid på det, drejer det sig om, at det offentliges tekster er skrevet i juristsprog, som borgerne helst ikke skal forstå.

Derved bibeholder man magten. Det har gennem hele mit liv været skrevet meget om, at det offentliges sprog skal være letforståeligt. Det er ikke rigtig lykkedes endnu. Vi får se når du bliver bedstefar.

Brev af 16-11-2015 er en afgørelse!

Kommunen har truffet en afgørelse, at dine sygedagpenge stopper den 16-11-2015 hvor du overgår til ressourceforløbsydelse.

Brev nr 2.

Brev # 2, hvor afgørelsen meddeler dig, at dine sygedagpenge stopper den 16-11-2015.

Hvilken dato er det dateret? S.U.

Hvilken dato har du modtaget det? S.U.

Når du modtager digitalt post har du først 2 døgn til juridisk at have modtaget en afgørelse hvortil man lægger 28 kalenderdage til, som er den lovkrævede frist man har til at anke en afgørelse. Derfor skal du vide hvornår brev #2 er dateret og hvornår du har modtaget det.

Baggrunden for disse spørgsmål er, at kommunerne tidligere, før Ombudsmanden greb ind, skrev kommunerne et brev med dateringen, men lod brevet ligge op til uger, før det blev afsendt.

Derved mistede borgeren mange af sine 28 dages ankefrist, smart men ulovligt. Derfor skal man i sociale sager langsom begynde at kende lovgivningen og holde følelserne ude af sin sag.

Medicin.

Du er en kronisk ryg-smertepatient, hvor du er ordineret stærk smertestillende medicin. Al medicin virker individuelt og patienter bør ikke råde andre til ny medicin etc.

Men jeg bemærker, at du også er ordineret sovemedicin.

Den værst tænkelige situation for en rygpatient er at ligge fuldstændig afslappet i en seng gennem flere timer, hvor musklerne er totalt afslappet.

Når man indtager sovemedicin er musklerne afslappet.

Mine erfaringer er at du bør undgå både Morfin og sovemedicin.

Efter Morfin har du Metadon, som du uværgeligt ender på.

Først der begynder du at have problemer med maven, som du skal undgå for alt i verden. Lyt til mig, jeg har været igennem forløbet adskillige gange.

Mit råd til dig nu.

Samtale med din praktiserende læge om LÆ 165.

Hvis din sidste MR-scanning er af ældre dato, 6 mdr. skal du direkte spørge ind til muligheden om en ny.

Der findes jo årsager til, hvorfor du er endt i din nuværende situation.

Har du problemer med din blære & anus kontrol? S.U.

Præcis hvilket lumbale led er du opereret? S.U.

https://www.pinterest.com/pin/59250551322994880/

Har du udfald i ridebukse-området? S.U.

Hvis ikke du kan komme i byen og i bad etc, bør du søge om hjælp i din nuværende situation. Hjemmehjælp? Indkøb, rengøring, bad.

Gå ind på din kommunes hjemmeside og find de politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister, som du skal kende til.

Ansøg om hjemmehjælp skriftligt. Kommunen skal være bevidst om at du har behov for hjælp og det skal være nu og ikke senere.

Den eller de MR-scanninger er de foretaget liggende eller stående?

Læs og forstå:

http://www.aalborguh.rn.dk/Service/N...3-e796f6204d2b

Se "Vippescanner"
https://www.youtube.com/watch?v=nqrJseq_Qp8

I forbindelse med dine oplysninger om manglende økonomi til optræning skal du kende denne mulighed:

Den glemte paragraf Servicelovens § 102 Den får du brug for senere.
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...estemmelse-pdf

Principafgørelse 5-13
http://www.co-sea.dk/files/CO-S%C3%B...sen/2013/5.pdf

Du skal også drøfte med din praktiserende læge om hvilket optræningsniveau du er vurderet til.

Læs dette indlæg:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=318737&postcount=58

Jeg forstår du kæmper i det kommunale optræning?

Hvad består det af? S.U.

Du skal vide, at optræning ved fysioterapien er under stort pres og hvor konsekvensen af dette er at alle skal optrænes på holdtræning i videst muligt grad.

Min mening er at du skal bevilget individuel optræning af professionelle der ved hvad de har med at gøre.

Dine skader er alvorlige og du hører ikke til på hold med lidt badebolde.

Det skal du drøfte med din praktiserende læge.

Når du er klar med dette søger du aktindsigt ved alle 100% og her vender jeg tilbage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 23:46   #20
Jeff112
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2015
Indlæg: 21
Styrke: 10
Jeff112 er ny på vejen
Hej Peter tak for din besked, det betyder meget for mig. Igår var jeg i panik, og i dag er jeg bare i shock over alt det here.. Hvad skal man gøre.. Alt det du skriver til mig, hvor skal jeg ende eller begynde?

Du skriver alt det om brevene, det sidste brev med afgørelsen er dateret til D. 10-11-2015 omkring sygedagpenge stop og jeg har også modtaget det denne dag. D. 16-11-2015. Og der står jeg har til D 9-12-2015 til at indgive en klage til Jobcenteret. Så det vil jeg skrive i morgen hvor jeg også skriver at jeg har ansøgt om pension d. 12-11-2015 altså før dagpenge stop. Har bare ikke haft overskudet til det i dag, har virkelig ikke kunne overskue hvad jeg skal stille op nu for at vinde min sag så jeg kan forsørge mig selv.

Omkring medicin jeg har gået på den Danske smerteklinik på Fyn, og jeg har gået på en Privat på et af de bedste hospialer i hele Barcelona hvor jeg har prøvet en masse forskelligt og intet har rigtigt virket. Men smerterne er så voldsomme at jeg ikke kan sætte ord på det, har svært ved at gå, tage et bad, kan ikke sidde ned. Og især søvn er et kæmpe problem da jeg får meget muskel spasmer som du også snakker om. Så kun Morfin prepærater hvor jeg er på den kraftigste dosis nu, og der ud over får jeg muskel afslappende medicin og sove piller for at kunne falde hen bare i en time eller 2 af gangen. Søvn mangel er blevet lige så invaliderende som smerterne er det er rigtigt rigtigt svært mentalt, især min hukommelse er blevet meget dårlig. Så aner ikke hvad jeg skal stille op, og det gør de bedste læger heller ikke.

Jeg har fået en aftale med min læge på Onsdag i næste uge, men forstår ikke hvad den LÆ 165 blanket er til??

Ud over det håber jeg hun kan hjælpe mig i min sag som hun har lovet for jeg aner ikke hvad man skal gøre. Min sidste scanning hvor de også fandt ud af mit facetled var slidt ned er ikke mere end 2 måneder gammel.

Forstår ikke hvor du vil hen med om min scanning er liggende eller stående? Jeg er klar over der er stående og jeg kender endda et hospital i Florida der har en MR og CT scanner hvor man kan bevæge sig inden i så de kan se når man bøjer ryggen på en film i stedet som et almindeligt gammeldags billede.. Men jeg kan ikke engang komme ind til Odense hospital da det tager 40 min. at køre der ind i bil, vil du have jeg bliver scannet igen eller hvad er meningen?

jeg kan have svært ved at tisse nogle gange, men ellers virker de to ting okay, har ingen udposninger? Jeg er opereret i L5 S1 hvor jeg har fået min kunstige diskus i stedet i min sidste operation for 11 måneder siden.

De 2 love du linker til, de er meget fine, men da min egen læge mente jeg havde brug for psykologbistand da jeg er svært krisepræget af min invaliditet sagde de at det kunne de ikke tilbyde desværre. Så skulle jeg hen og ansøge om det igennem nogle andre foranstaltninger og det havde jeg ikke overskud til at få udredt.

Jeg kæmper med genoptræning fordi jeg har så mange smerter det er svært at bevæge mig, og det er meget svært at komme over til trænings stedet selv om det nok er under 1 KM fra mig. Jeg har ene træning 2 gange om ugen og ellers skal jeg lave øvelser der hjemme. Men det er virkelig virkelig hårdt. D. 5 Januar skal jeg på et Gigt ophold i 4 uger i Middelfart med henhold til et kursus i smertehåndtering. Det er det sidste de siger de kan gøre for mig.

Alt det med aktindsigt er jeg ikke helt med på, hvad er det helt præcist jeg skal få ud af det?

Tusind tak for hjælpen det betyder en verden for mig.

Dette er hvad min læge har skrevet til Job centeret omkring min sygedagpenge sag:

Der er indgået statusattest fra egen læge dateret den 20.10.2015. Af
attesten fremgår det at du er invalideret af konstante smerter. Der er
sparsom effekt af smertestillende - alt er gennemprøvet, også via
Smerteklinik.
Du er henvist til ophold på sanatorium mhp. kursus i
smertehåndtering. Alle behandlingmuligheder er udtømte. Eneste
behandlingsmulighed er på symptomsiden. Tilstanden formodes at være
stationær, men der afventes evt. bedring via smertehåndteringsforløb.
Prognose for sygemeldingens længde er uklar. Derudover oplyser egen
læge at du er svært krisepræget og vil gavne af psykologbistand til
håndtering af din livssituation.

Jobcenteret skriver der efter at jeg er for syg til at kunne komme i virksomhedspraktik eller anden form for beskæftigelsesrettet tiltag med henblik på afklaring i det min helbredstilstand er for uopklaret. Tilstanden formodes at være stationær, men der afventes evt. oplevelse af bedring
via smertehåndteringsforløb.

Af statusattest dateret den 20.10.2015 fremgår det
at du er henvist til smertehåndteringsforløb, hvor af der håbes på en
oplevelse af bedring. Derudover vurderer egen læge at du vil gavne af
psykologbistand ift. håndtering af din livssituation. Egen læge oplyser at
prognosen for sygemeldingens længde er uklar.


Så ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op med det..

Sidst redigeret af Webmaster; 13-11-2015 kl. 19:12. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Jeff112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension