K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2015, 15:31   #1
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Manglende kontanthjælp efter flytning!

Hvem skal jeg "skyde på"?

Flyttede 8-10 fra Holbæk til Guldborgsund kommune.

I den forbindelse var jeg naturligvis på kommunen for at flytte adresse og søge kontanthjælp da den fra den dato af jo skulle komme fra Guldborgsund og ikke Holbæk mere.

Og jeg fik at vide at der var styr på det hele og alt var som det skulle være.

Derfor var min undren stor da der i Fredags stod et rundt 0 på min konto.

Jeg har derfor kontaktet begge kommuner på mail da jeg jo mente at skulle have 1-10 - 8-10 fra Holbæk og 8-10 - 31-10 fra Guldborgsund.

Jeg ved ikke hvad Guldborgsund har lavet, men i al fald er jeg stadig tilmeldt Holbæk kommune rent adresse-mæssigt, og derfor vil guldborgssund ikke udbetale noget før der er styr på adressen - til trods for de udemærket er klar over jeg er her (bor på et af deres bosteder)

Derimod mener de at Holbæk skal betale eftersom min adresse stadig er der (igen underligt for jeg er fx begyndt at få post her - dog ikke al post jeg tror jeg skulle have haft).

Nu er Holbæks afdeling for dog lukket for i dag, men jeg mistænker kraftigt at de vil sige at jeg bevisligt ikke har været i kommunen men i Guldborgsund, og derfor heller ikke vil betale?

Hvem skal jeg "slå oven i hovedet"? Mig selv? Mener jo jeg har gjort helt som man skal?

Og hvad med huslejen og hvad skal jeg leve af?

Der er en socialrådgiver her på stedet, men han er seføli på kursus i dag og i morgen.

Hvad synes i?

Ved ikke om i kan huske sagen fra august hvor Holbæk snød mig for en uges kontanthjælp hvilket jeg klagede over - kan de virkelig godt afvise klagen, alene med den begundelse at nu er jeg fraflyttet kommunen?
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2015, 17:27   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at kontakte Holbæk kommune tirsdag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 10:05   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvordan flyttede du din adresse..?

Du skal sørge for at have et bevis på at du har ændret adressen. Gå under alle omstændigheder op nu og sørg for at få en udskrift på at du har ændret adresse, eller skift den online, har lagt et link.

Du kan godt ændre adressen med tilbagevirkende kraft til d 8/10. Bed så om et bevis på det og gå over i kontanthjælpsafdelingen med det.

Du har jo søgt kontanthjælp, så det burde gå i orden, så du kan få udbetalt her fra d. 1. nov. så.

Når du har fået udbetalt d. 1 okt. fra din tidligere kommune, skal de penge række til d. 1 nov. og derfor skal du først søge/overgå til kontanthjælp fra din nye kommune 1. nov.

Hvad de har af interne modregningsregler er ikke dit problem.

https://www.borger.dk/Sider/handling...6-3318e1525b44
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 03-11-2015 kl. 10:08.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 12:22   #4
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
[QUOTE=Pip;333455]Hvordan flyttede du din adresse..?

Først prøvede jeg at få bostedet til det, de sagde jeg skulle gøre det på nettet, det fungerede ikke, så kørte de mig til kommunen fysisk og gjorde det og så skulle alt være i orden, men det var det så ikke. Nu siger de så jeg skal kontakte borgerservice, som siger det skal bostedet gøre - og så er vi jo forfra igen.

Du skal sørge for at have et bevis på at du har ændret adressen. Gå under alle omstændigheder op nu og sørg for at få en udskrift på at du har ændret adresse, eller skift den online, har lagt et link.

Det kan ikke lade sig gøre, ifgl den online-ting findes det hus-nr jeg vil flytte til findes ganske enkelt ikke (aner ikke hvorfor).

Du kan godt ændre adressen med tilbagevirkende kraft til d 8/10. Bed så om et bevis på det og gå over i kontanthjælpsafdelingen med det.

Du har jo søgt kontanthjælp, så det burde gå i orden, så du kan få udbetalt her fra d. 1. nov. så.

Ja det skulle man mene, men den adresse er stadig i Holbæk, men Holbæk siger jo at eftersom jeg ikke bor der mere så er det guldborgsund der skal betale.

Når du har fået udbetalt d. 1 okt. fra din tidligere kommune, skal de penge række til d. 1 nov. og derfor skal du først søge/overgå til kontanthjælp fra din nye kommune 1. nov.

Hov ja jeg fik udbetalt 1 okt fra holbæk - som jo dækker september, det kan vel ikke passe at det skal koste mig 1 måned helt uden penge (oktober) at flytte vel?

Hvad de har af interne modregningsregler er ikke dit problem.

Det er det jo så blevet alligevel.

Undskyld hvis det virker meget forvirrende, det er det også for mig.
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 13:09   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber stedets socialrådgiver kan løse mysterierne i morgen onsdag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 14:59   #6
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber stedets socialrådgiver kan løse mysterierne i morgen onsdag.
Det gør jeg dælme også.

Ret pinligt at måtte låne småpenge af fremmede på nettet til at bakke leverpostej og rugbrød....
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension