K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2013, 13:36   #21
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
ja. Dejligt at få hjælp til praktiske ting.
Den har de jo så fjernet og der går jo meget lang tid, før jeg får svar fra Ankestyrelsen.

Det er nu gået 6 mdr. siden de tog mine timer og jeg har fået det markant værre psykisk.
Skal virkelig tage mig sammen, for at lave praktiske ting herhjemme og den smule selvomsorg jeg havde forinden er smuldret næsten væk.
Kan næsten ikke overskue, at lave mad. Nu sker det kun en sjælden gang, det er jo også kun mig.

Synes selv, at jeg har holdt ud og ventet tålmodigt på en lejlighed, men da medeleven fortalte, at hun kunne vælge ml 3 og fik en lige med det samme, bristede mit håb og jeg er blevet meget opgivende.
Som en skrev, så var de tidsfrister som boligselskaberne skriver ikke til at regne med.
Jeg var så igen naiv og troede og håbede, at jeg ville kunne få et nyt sted i hver fald efter 3 år
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 14:56   #22
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
kan du finde en smugle overskud, så kontakt LLO http://www.lejerneslo.dk/

du bliver måske nød til at melde dig ind, men den lejekontrakt du har er for streng!

Vores adresse og åbningstider
Kontaktoplysninger
Lejernes Landsorganisation i Danmark
Reventlowsgade 14, 4.
1651 København V.
Telefon: 33 86 09 10
Fax: 33 86 09 20
E-mail: [email protected] (Ved indmeldelse skal du bruge muligheden længere nede)
Ønsker du hjælp og assistance -
Lejernes LO er en medlemsorganisation. Vi modtager ikke offentlig støtte. Vores muliged for at være til rådighed for dig og andre lejere bygger derfor på medlemskab.

Den letteste adgang til hurtig hjælp er gennem indmeldelse: Bliv medlem - elektronisk indmeldelse
Indmeldelse kan også ske ved kontakt til en af vores lokale afdelinger.

Særligt til presse og medier
Landsorganisationens pressetelefon: 33 86 09 10
Landsformand Helene Toxværd
Cheføkonom Jesper Larsen Mobil 40 31 28 99

Sidst redigeret af østerbro; 27-07-2013 kl. 14:58. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 15:46   #23
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak Østerbro.

Jeg er medlem hos dem og har henvendt mig nogle gange.
De hjalp mig med en varmeopgørelse, som var meget, meget forsinket.

Dog. De er nogle frivillige her i byen, men de tager ikke selv stilling til noget, men sender sagerne videre til Slagelse.
Man kan så ringe og snakke med en jurist dernede og der var omkring 1 times ventetid, for at komme igennem til hende.
Da det endelig skete, faldt hun ud af forbindelsen.
Jeg er ikke god, til telefonsamtaler og har faktisk ikke overskud længere, til at køre flere sager.
Min dengang psykiater skrev i 09, at mine ressourcer var udtømte.
Jeg orker for det meste min skole, at se mine børn og hvad der skal laves, for at have et okay rent og hyggelig hjem.

At jeg så endnu en gang har en klage over kommunen og at den kan trækkes i årevis, gør ikke sagen nemmere. Det dræner jo totalt....

Den lejekontrakt er meget streng.
Så kan man rettelig sige, at jeg dengang var for dum til at underskrive, men på det tidspunkt havde jeg ikke fået min FP og jeg havde det bestemt ikke godt.
En gang var alle lejere her på vejen og dengang var det en advokat, som ejede ejendommene.
Han har sikkert vidst, hvad han gjorde med de kontrakter.
Alle har haft de her forringede lejebetingelser i herrens mange år og de er videreført til nuværende ejere
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 20:24   #24
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Vovse.
Megen respekt for dine indlæg.

Dog blev jeg meget ked af din sætning:
Men uanset om man kæmper mod kommunen eller en udlejer, så er det klogest også selv, at have hånd i hanke med tingene.

Har fejdet, anket og fået ret adskillige gange. Dog uden det store resultat.
Kommunen sender mig endnu engang på en langsommelig ensomheds og angst rejse....

Du ved jo ikke reelt, hvad jeg har gjort - eller ikke har magtet.
Bad om hjælp til indskuds et eller andet loven - og nu køres der på helt andre ting.
Jeg har jo OPGIVET al hjælp og den er også taget fra mig, så hvorfor den sætning og smide lejeloven i hovedet på mig...
Sådan er min kontrakt nu en gang og jeg er ikke alene om at lide på denne vej.

Jeg gav et uddrag af min lejekontrakt, fordi det ikke forstås.
Men igen.
Det var ikke hensigten med denne tråd.
Jeg vil rigtig gerne have svar på, om jeg er berettiget til indskudslån under de forholde, som jeg hører ind under og hvad jeg selv har gjort, for at kunne flytte herfra
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 20:29   #25
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har jo skrevet et indlæg tidligere, hvor jeg har prøvet at finde noget om det - men er som sagt nået frem til at det er en individuel afgørelse fra sag til sag, men at nogle kommuner har faste retningslinjer, som der stod i mit link..

Så tror ikke du kommer det nærmere.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 21:58   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Vovse.
Megen respekt for dine indlæg.

Dog blev jeg meget ked af din sætning:
Men uanset om man kæmper mod kommunen eller en udlejer, så er det klogest også selv, at have hånd i hanke med tingene.

Har fejdet, anket og fået ret adskillige gange. Dog uden det store resultat.
Kommunen sender mig endnu engang på en langsommelig ensomheds og angst rejse....

Du ved jo ikke reelt, hvad jeg har gjort - eller ikke har magtet.
Bad om hjælp til indskuds et eller andet loven - og nu køres der på helt andre ting.
Jeg har jo OPGIVET al hjælp og den er også taget fra mig, så hvorfor den sætning og smide lejeloven i hovedet på mig...
Sådan er min kontrakt nu en gang og jeg er ikke alene om at lide på denne vej.

Jeg gav et uddrag af min lejekontrakt, fordi det ikke forstås.
Men igen.
Det var ikke hensigten med denne tråd.
Jeg vil rigtig gerne have svar på, om jeg er berettiget til indskudslån under de forholde, som jeg hører ind under og hvad jeg selv har gjort, for at kunne flytte herfra
Jeg er rigtig ked af, at mine indlæg ikke opfattes som de var tænkt, men jeg orker ikke, at uddybe mine skriverier nærmere lige i øjeblikket.

Det har på ingen måde været min hensigt, at nedgøre nogen, eller komme med løftede pegefingre.
Men jeg bliver virkelig oprørt, når jeg kan se, at nogen bliver trådt under fode af f.eks. begærlige udlejere.

Jeg håber, at du finder en løsning, så du kan komme væk fra din nuværende bolig i en fart, og uden større økonomiske sværdslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 22:52   #27
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
okay Vovse. At du ikke orker, at tilbage melde, hvad du nu mente med det.

Jeg synes bare, at mit spørgsmål om hjælp, tog en anderledes drejning end hvad jeg havde forventet, ønsket og har brug for.

I virkeligheden skulle og burde jeg jo nok ikke, have skrevet direkte om min lejekontrakt.
Følte mig bare sådan sat 'på plads' og det er jo slet ikke der, hvor jeg befinder mig nu.
Ville bare gerne have hjælp, til det her med indskudslån, men så kom der et sidespor, som jeg ikke magter...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 23:08   #28
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men har du læst det der er skrevet om indskudslån.. ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 09:08   #29
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men har du læst det der er skrevet om indskudslån.. ?
Ja Pip.
Det har jeg læst for længst.
For nogle år siden, spurgte jeg om det her på borgerservice, men det kunne/ville de ikke svare på.
Kvinden som jeg talte i telefon med i fredags, sagde at man kan have en formue på 50.000.
Det kan jeg jo ligesom ikke bruge til noget. Jo kun et mundtligt udsagn.

Jeg må prøve, at tage mig sammen til borgerservice igen og forsøge at stå fast på, at jeg har brug for svar.
Hvis eller forhåbentlig når jeg får tilbudt en lejlighed, vil/tør jeg ikke sige ja, uden at vide og være sikker på, at jeg kan få et indskudslån
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 09:37   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg håber dette link virker, jeg gik ind på borger.dk og søgte på "indskudslån".

https://www.borger.dk/Sider/Laan-til...8-57bedb8e2c25
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indskudslån? FrkSilverfox Dit og Dat 7 23-05-2013 07:45
Indskudslån??? allykattja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 09-09-2012 23:30
indskudslån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-11-2010 15:29
indskudslån knudsen Alt det andet 1 19-10-2010 22:19
indskudslån nille60 Alt det andet 31 15-01-2010 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension