K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2013, 10:46   #1
søstjernen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
søstjernen er ny på vejen
Exclamation

Kære Alle :-)

Jeg skriver herinde i håb om nogen kan hjælpe mig...

Jeg blev efter en graviditet for nogle år siden syg, og man fandt ud af jeg havde en inflammatorisk gigtsygdom som sidder i bækken & ryg. ( Spondylartropati / rygsøjlegigt)

Efter det første år, blev jeg forlænget i op til 2 år, idet min reumatolog skønnede at jeg med den rette behandling ville kunne genindtræde på arbejdsmarkedet inden for ca. 12 mdr.

I mellemtiden er den afd. jeg gik på lukket, og jeg er blevet kastet rundt mellem nye læger og startet helt forfra i udredningsforløbet..

Jeg føler nu så småt jeg gerne vil tilbage på arbejdsmarkedet, men efter ca. 2½ års sygemelding, bliver jeg selvfølgelig nødt til at finde ud af hvad jeg kan holde til, og starte langsomt op.

Dette er kommunen dog ikke enig i, de vil raskmelde mig fra den ene til den anden dag, ingen arbejdsprøvning, ingen jobtræning, ingen vejledning omkring ny uddannelse ( mit tidligere arbejde var hårdt fysisk og min reumatolog har skrevet jeg skal have varrige skånehensyn for ryg- & ledbelastning så kan ikke vende tilbage til mit gamle erhverv. )

Kommunen vil ikke engang være med på en paragraf 56.

Så derfor spørger jeg herinde, har man overhovedet nogen rettigheder, eller kan de bare efter så lang tids sygemelding kaste mig ud af sygedagpengesystemet????

Jeg håber virkelig nogen har nogle gode råd eller nogle links hvor jeg kan finde info.

På forhånd mange tak.


Glemte helt at skrive at jeg har bedt om en ny sagsbehandler, idet jeg syntes hende løsninger er utrolig kortsigtede og ikke holdbare i min situation...
søstjernen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 11:18   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja de kan godt smide dig ud af systemet og på kh hvis de syntes men om alt andet kommer der nok gode råd her
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 11:22   #3
søstjernen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
søstjernen er ny på vejen
Jeg er gift, så jeg kan ikke få kontant hjælp.
søstjernen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 17:14   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan se reglerne om sygedagpengestop her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 09:22   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 14:49   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet er du har fået nogle papir, hvor der står du sikkert kan komme tilbage til arbejds markedede i løbet af en tid, det er det samme som du er rask, kommunen kan godt stoppe dine sygepenge uden vidre, når du kan klarer et job bare det ikke er så hårdt fysisk som dit tideliger jog er det ikke komunens ansvar at finde det job til dig.

Det er selvfølig latterligt, at man bare bliver rask men der er nok ikke meget af gøre, andet måske starte op med et halvdags job og så selv øge dine timer.

du skal huske du kan ikke bare blive sygemeldt igen, så hedder det kh som du jo ikke kan få.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp ønskes! Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-04-2011 11:36
Sygedagpenge, ressourceprofil og andet - Hjælp ønskes Anne Mette Alt det andet 8 18-06-2010 12:38
Hjælp ønskes Suncil Dit og Dat 5 25-06-2009 16:13
Afgørelse på sygedagpenge - vurdering ønskes Helenevind Alt det andet 9 22-11-2008 06:13
hjælp ønskes buster Dit og Dat 2 18-06-2008 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension