K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2013, 20:11   #11
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
#9 der erjeg saa uenig. Kommunen maa ikke goere udlaeg i tab af erhvervsevne erstatning som bliver udbetalt som engangsbeloeb, hvis betingelsernr for at de kan saettes ind paa en kreditorbeskyttet konto er opfyldt.

Loebende erstatninger derimod er skattepligtige, og de beregnes som indtaegt, og modregney i kth.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 20:20   #12
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Smile

Og så skal vi også lige se i paragraf 14 stk. 5 her anføres at der også ses bort fra erstatning for varigt men.

Kan huske en tråd herinde hvor et medlem oplyste at hun fik bistandshjælp samtidig med at hun fik en mdl. ydelse for erhvervsevnetab.

Nu vil jeg lige sige, uden at løfte pegefingeren, man skal passe på at det ikke er personlige holdninger der kommer til udtryk i disse svar, lovgivningen er helt klar og det er den man skal holde sig til. Så kan man diskutere om det er rimeligt eller ej.

Når man får lavet en kreditorbeskyttet konto så er der helt bestemte procedurer banken skal overholde med hensyn til oprettelse og indsætning af penge på denne. Den er måske nok beskyttet mod kreditorer, men også i andre situationer er den urørlig.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 21:02   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ifølge aktivloven, må der ikke modregnes.

Om den står på kreditorbeskyttet konto eller ej er lige meget - men det gør det nemmere at holde adskilt samt bevise at der er tale om de penge.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.... busser24 Alt det andet 8 23-02-2011 01:08
Håber nogen kan hjælpe ErikS Spørgsmål ang fleksjob 10 27-12-2010 12:51
Er der nogen der er godt inde i regler vedr. kontanthjælp? hboegelund Dit og Dat 8 10-09-2010 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension