K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2013, 19:49   #1
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Hælp!!! Sygdagpenge Stop

Hej alle her på K10, help jeg er håbeløst og har kvalme som jeg skrev sidst har jeg været syg fra min virksomhedspraktik for halvan uge siden. I dag ringede min sagsbehandler og truer med hun vil stop min sygedagpenge.

Er der nogen der kan hjælpe? Må hun godt ring og truer med jeg skal på arbejder selv om jeg siger jeg ikke har det godt?

Jeg var hos min psykiater i sidste uge hvor jeg fik en ny medicin og hun sagde at jeg vil blev træt af medicinen. I dag har jeg været hos psykiater i dag hvor hun spørg min om jeg vil indlægges. Jeg ved ikke snart hvad jeg skal gør::.

Skal jeg på arbeder selv om jeg ikke har det godt? Jeg tale med min psykiater hvor hun sagde at jeg skal sige til min sagsbehandler at jeg syg. I dag siger min sagsbehandler at hun har får en speciallægeerklæring d. 20/10/13 at det er det rigtig de gør, jeg har bare en en fornemmelse at hun lyver.

Kom gerne med jeres bud.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 20:02   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
måske kunne du møde op, så de kan se du er syg og så gå hjem, ved ikke og det kunne være en løsning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 21:11   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det ville være godt, hvis lægen i den der speciallægeerklæring kan oplyse, at du ikke kan arbejde.

Man bør i samråd med lægen få vurderet, hvornår lægen synes, det er ok, at du ikke skal på arbejde pga. bivirkninger af den nye medicin osv...

Så få talt med din læge om det, og du kan bede om at få aktindsigt i din sag i jobcentret, så du kan se, hvad den speciallægeerklæring oplyser til kommunen.

Før de skal stoppe din sygedagpenge overhovedet, skal de partshøre dig, dvs. f.eks. sende dig akter som de lægger til grund som stop for sygedagpenge.

Jeg synes godt, du pænt kan skrive en e-mail til jobcentret, at du ikke vil finde dig i at blive truet på den måde og at de skal behandle dig pænt, fordi du ER syg. 1½ uge er nu faktisk meget, så måske bør du lige få overvejet om du kan møde op og så være der, så længe du kan. Men det er op til dig, det er kun dig selv, som kan mærke hvordan du har det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 21:30   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kam man overhovedet få slæbt sig derhen....også selv om det bare er for at sige at man er syg og må gå igen...ja så er det bedst....

Det eneste man der sker ved at man ikke kommer...ja det er at arbejdsprøvningen er ugyldig da de ikke kan måle noget når du ikke er der.....det vil de sige til dig...

Jeg tror også....alt efter hvor truende din sagsbehandler har været....at jeg ville skrive et brev til evt jobcenterchefen...hvor i jeg beskriver den samtale...og at det har du det bestemt ikke særligt godt med....og så kan du jo skrive at du er syg i samråd med den og den læge....

Skriv det i pænt og venligt men bestemt...

Men for din egen skyld og på længere sigt...så hvis du overhovedet kan..så få slæbt dig derhen....og bliv så længe du kan og så sig til at nu kan du ikke mere...

Det er og bliver den eneste måde hvor på man ikke bare skal ud i samme afprøvning hele tiden..

Lige en sidste ting...hvorfor taler du med dem i en telefon....lad dog være med det....

Al dokumentation forsvinder på den måde....

Hvis du der imod gør alt på skrift....ja så vil du have din dokumentation i orden...

Det er alt for nemt for dem at sige hvad som helst i en telefon....for de behøver jo ikke stå til ansvar for det de siger....

Når ting er på skrift...ja så skal de stå til ansvar for alt det de skriver til dig...

Der står ingen steder i loven at det er påkrævet at en sygemeldt borger SKAL have en telefon.....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 21:33   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kayjay Se meddelelser
Jeg var hos min psykiater i sidste uge hvor jeg fik en ny medicin og hun sagde at jeg vil blev træt af medicinen. I dag har jeg været hos psykiater i dag hvor hun spørg min om jeg vil indlægges. Jeg ved ikke snart hvad jeg skal gør::.
Sig du bare ja tak til indlæggelse, så kan de jo se hvordan det kan foregå med at være i praktik.
På den måde lader du ligesom andre tage over og får samtidig god dokumentation.

Jeg har selv været indlagt og fået massiv ekstra hjælp i hjemmet i forbindelse med arbejdsprøvning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 22:50   #6
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak for jeres svar. Min fagforening havde været hen over min sag for de kunne godt se at hun ikke behandler mig godt. Min fagforening plejer at kom med til møder, men nu er hun holdt op med at kald mig til møder for da ved hun at de er styr på reglerne. Jeg vil får fat i morgen af min fagforening så det kan hjælpe mig.

Webmaster, min mand har også sagt at jeg ikke skulle tale med hende i telefonen, men hun ringer med ukendt nummer men fra nu af vil jeg ikke svar på ukendt nummer.

Tak for al jeres svar.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 00:11   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Og kan du ikke lade være med at tage din telefon...så siger du til hende at du ikke ønsker at tale med en person der truer dig over telefonen...og så lægger du på...

Det er din ret at tingene kommer til at forgå på skrift...og de kan ikke forlange af dig at det skal forgå over telefonen..

Du vil takke dig selv senere hvis du gør det sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension