K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2010, 18:56   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Jeg har ikke hørt om nogen ny lov ?? Jeg vil bare skrive til Ihogåh på hendes/hans tråd.

Jeg har selv været i arbejdsprøvning og sigtede mod fleksjob efter 6 hårde mdr. nåede jeg 12,5 timer den sidste uge, så troede jeg at den hellige grav var velforvaret.

Kommunen sagde så at 12,5 timer var for lidt til fleksjob så jeg skulle finde et nyt sted hvor jeg kunne komme op på 15 timer. På det tidspunkt var jeg allerede så udbrændt og færdig at jeg intet kunne overskue.

Mine lidelser er udelukkende at psykisk karakter, men jeg er som mange andre, stærk, ærekær, arbejdsom osv. osv. Dog skulle jeg stoppe op meget tidligere og indse at det går bare ikke og det skal du også Ihogåh. Du skal tænke på at hvis du skal kunne klare 12 1/3 time eller mere jamen så skal det være stabilt flere år frem i tiden. Kan du det ?.

Jeg kunne ikke overskue det og troede at jeg var for syg til flex og rask til pension, men jeg søger nu ftp. og det er det eneste rigtige for mig. Kan jeg arbejde så må det være på frivillig basis, livet er det vigtigste.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 19:14   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE

har du selv søgt nu, eller fået din sagsbehandler til at søge.
dommen er fra en gang i sep/oktober 2009

i MorWettendorff sag har kommunen taget dommen til efterretning.
men selv om en arbejdsprøvning hedder 6 timer giver de stadig ikke pension.
utroligt men sandt.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-02-2010 kl. 19:18.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 19:50   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Puha, det er godt nok svært at gennemskue det!

Andre der præsterer feks 8 timer i en arbejdsprøvning får jo førtidspensionen, så hvad er det mon der gør, at nogen på 6 timer ikke får den?!
Der må næsten være noget med de lægefaglige dokumenter der taler mod en førtidspension, siden kommunen kan slå på - og omstøde, en arbejdsevnevurdering som værende i modstrid med faktuel kunnen og lægeerklæringer.

Jeg ved feks fra både sagsbehandleren og psykologen på REVA, at det ikke er et særsyn, at folk overspiller en smule (bevidst går tidligt hjem) mm, for at få så lidt timer som muligt med henblik på førtidspension. Men somregl bliver de fældet af de lægefaglige udtalelser, som måske ikke peger på førtidspension, men på fleks som sandsynlig mulighed.
Og så sker der måske nogle af de ting vi engang i mellem er vidne til....

Det er også nogle af de ting der gør, at det efter MIN overbevisning, er noget nær umuligt at snyde sig til noget, som de arbejdende og raske tvivlere, ofte hævder sker i stor stil.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 20:44   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
MorWettendorff kommer sikkert med et svar.

men den sag var alle enig om en §18 og førtidspension. Men pensionnævnet siger flex.
håber virkelig MorWettendorff får medhold af anke styrelsen.

Men ja jeg tror heller ikke man kan snyde i en arbejdsprøvning på flere timer og ikke vil yde mere end man kan.
i hvertfald ikke i min egen. for der både udtagelser af arbejdsgiver og anden aktør.
tror ikke nogen vil tøve med at skrive at man ikke gjort sit til at afdække ens arbejdsevne.
jeg startede selv på 15 timer og den sidste måned på 5 timer og en dag fri.
alligevel står der kun noget positvt om indsats.
yderligere en grund til det heller ikke kun er ens timer arbejdsprøvning betyder flex eller pension.
det er den sidste konklusion som tæller.
i min står der de ser ingen mulige tiltag til en stabil tilkytning til arbejdsmarkedet
fik af vide af anden aktør det betyder FP, men det skriver de aldrig.
for det ikke dem som bestemmer det.
hvis der havde været mulighed for flex, havde de skrevet restarbejdsevne.

Men ja de lægefaglige udtalelser skal nemlig stå i mål med ens arbejdsprøvning.
så hvis man kun har 8 timer og ens læge læger ikke snakker om pension eller ubetydelige erhvervsevne. så hedder det alså flex, også med 8 timer.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-02-2010 kl. 20:54.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 22:37   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg skulle slet ikke have gået i arbejdsprøvning !!

Hver dag var mere eller mindre en lidelse, men også en ambivalent følelse af at være og at lide. Jeg ville så gerne, men burde ikke og kunne reelt ikke uden at være i smerte hver evig eneste dag.

Smerter har jeg stadigvæk, dem har jeg haft i nogle år efterhånden, men det ikke at arbejde og "skulle" præstere efter krav og skulle noget hverdag gør at jeg får ro.

Jeg ved endnu ikke 100% hvor min sag står, men sigter mod at min nu, faglige koordinator, konkludere, at vi skal søge ftp. Min sagsbehandler nr. 2 sagde dette allerede efter 1 arbejdsprøvning på 3 mdr. der hed 6 -8 timer, men jeg troede jo ikke herpå, nu må vi håbe at kommunen kan bremse mig, for det har jeg behov for og heldigvis også lært med tiden.

Siger hun noget fuldstændigt otopisk som "aktivering", så må jeg søge ftp. efter §17 på foreliggende grundlag. Jeg håber at høre fra hende i næste uge.

Ihogåh lyder som mig for ca. 1 år siden hvor jeg troede at jeg SKULLE magte fleksjob. K10 hjalp mig med at forstå, at der er ikke noget, der hedder for syg til fleks og for rask til pension. Man er hvad man er. Alle mine læge papirer stemmer overens med hvad jeg reelt er og har behov for -færdig med arbejdsmarkedet og har brug for ro og fred til at passe på mig selv.

Håber at Ihogåh, når til en afklaring omkring sig selv.

Held og lykke.

Puha, har lige checket artiklen, det er jo ren lotto kupon som du siger Mtv, entet er sagt før pensionsnævnet har talt.

kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 12-02-2010 kl. 22:46.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 08:31   #16
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
M
Citat:
MorWettendorff kommer sikkert med et svar.

men den sag var alle enig om en §18 og førtidspension. Men pensionnævnet siger flex.
håber virkelig MorWettendorff får medhold af anke styrelsen
Mine udtalelser fra mine læger, var at det var kroniske stationære lidelser jeg havde, uden bedring, og at min arbejdsevne var ubetydelig lille, så det kan ikke være lægeudtalelserne, det de gav afslag på var min nye diagnose, som først lige er opdaget fibromyalgi, som pensionsnævnet mente, ville gå over med tiden, som den meget sjældent gør, men de havde slet ikke taget højde for min kroniske bækkenløsning, kroniske migræne, slidgigt i ryggen, og min prolaps i lænden som ikke kan opereres .

Jeg gik ikke tidligere hjem nogle dage i min arbejdsprøvning, da jeg en gang spurgte om lov, men fik smidt i hovedet, at det ville de ikke have, for så kunne de ikke bedømme mig, og da havde jeg så undt jeg ikke kunne gå, og min egen socialrådgiver havde skrevet i mine papir' at jeg skulle ha lov at tage hjem, når jeg havde behov for det. Så nej jeg snød ikke i min arbejdsprøvning, men de kunne så heldigvis se på mig hvor smerteplaget jeg var, og har skrevet det i deres status af mig.

Og jeg havde jo både lægerne, socialrådgiver, teamchefen og lægekonculenten der var enige om jeg skulle ha pension.

Sidst redigeret af MorWettendorff; 13-02-2010 kl. 08:50.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 08:58   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
MorWettendorff

det med at går ned i tiden i en arbejdsprøvning havde ikke noget med din sag at gøre.
Men håber virkelig du får medhold i din anke sag.

Men mere det hvis nogen prøver og går ned i tid og melde sig syg flere dage og overdrive sine symptomer. det kan meget hurtig give bagslag.
så det vil jeg ikke råde nogen til
man skal passe på sig selv, men man skal stadig prøve at yde det maximale.

Som Helenekr skriver
Jeg ved feks fra både sagsbehandleren og psykologen på REVA, at det ikke er et særsyn, at folk overspiller en smule (bevidst går tidligt hjem) mm, for at få så lidt timer som muligt med henblik på førtidspension.

hvis man bliver mistænkelig gjort for det, kommer det til at står i ens rapport.
samt ens sag bliver sat mange år tilbage.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 09:04   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, sådan havde jeg ikke tænkt omkring arbejdsprøvning, men det kan I da sikkert have ret i.

For mig var det omvendt, jeg insisterede på, at være det så meget jeg kunne så jeg kunne nå op på flex tid. Jeg ønskede også selv forlængelse af arbejdsprøvningen for jeg troede virkelig jeg kunne lykkedes.

Når jeg så var på arbejde så gjorde jeg alt for, at være i stand til at overskue hvor meget og hvor lidt jeg skulle være der. Men for mig var et ekstremt psykisk hårdt og der skal man passe på når man som nogle af os ikke er psykisk stabile, så kan det give bagslag.

Jeg giver dog MTV ret i ,at man er nødt til, at prøve det man er i og så bremse op hvis det ikke holder. Som min arbejdsgiver også sagde til mig - "jamen du er jo nødt til at prøve det" altså hvis tidsplanen blev sat op fx, og ja det er man for ellers ved man ikke hvad man kan.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 13-02-2010 kl. 09:09.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 09:05   #19
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
MorWettendorff

det med at går ned i tiden i en arbejdsprøvning havde ikke noget med din sag at gøre.
Men håber virkelig du får medhold i din anke sag.

Men mere det hvis nogen prøver og går ned i tid og melde sig syg flere dage og overdrive sine symptomer. det kan meget hurtig give bagslag.
så det vil jeg ikke råde nogen til
man skal passe på sig selv, men man skal stadig prøve at yde det maximale.

Som Helenekr skriver
Jeg ved feks fra både sagsbehandleren og psykologen på REVA, at det ikke er et særsyn, at folk overspiller en smule (bevidst går tidligt hjem) mm, for at få så lidt timer som muligt med henblik på førtidspension.

hvis man bliver mistænkelig gjort for det, kommer det til at står i ens rapport.
samt ens sag bliver sat mange år tilbage.
Jamen jeg tror da bestemt i har ret i at der er folk der overspiller, jeg var så bare en af dem, der altid har elsket at tjene mine penge selv, og havde da bestemt mange flere penge til mig selv da jeg arbejdet, så ikke med min gode vilje jeg har måtte opgive. Jeg kæmpede også med at komme op i tid i min arbejdsprøvning, men det gjorde kun at jeg måtte tage dobbelt dosis af mine smertestillende, og det var min læge slet ikke tilfreds med.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 09:14   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Dem som gøre det, har jeg intet til overs for, for det kan være med til at ødelægge det for os som virkelig har prøvet alt.
Men med alle de positive ting som står i min RP, er jeg ikke i den katerogi.
men det er ikke os, men anden aktør og sagsbehandlerne som skal opdage det.
samt det skal står mål med hvad lægerne skriverne, er det faktisk et rimeligt sikkert system.

jeg skulle starte på 20 timer, men sagde selv 15 timer. Det burde jeg kunne klarer.
så kunne man så gå op i tid
det kunne jeg så ikke på nogen måde.
så det var først efter min arbejdsprøvning at det gik op for mig, pension desværre nok var min vej.

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-02-2010 kl. 09:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp = rask.... Chas Accept fra vores omgivelser 21 18-06-2013 11:13
For syg til flex men for rask til pension tanss At søge førtidspension 12 19-09-2012 15:47
for rask til flex job engelstjerne Alt det andet 0 27-07-2012 16:46
for syg men for rask Bamsen Spørgsmål ang fleksjob 29 11-04-2011 23:11
For syg til flex for rask til pension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-03-2010 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension