K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2015, 14:52   #1
Jus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Jus er ny på vejen
Question Ophør af sygedagpenge

Jeg har været syge i langt tid per grund af 5 operationer , sidste sommer jeg fik en forlangelse af 39 uger , imens blev jeg sendt til arbejdesprøv , jeg var der 1 måned , men har det ikke godt , ifølge af afklaringsteam , jeg skal ikke siger noget på arbejdesplads at jeg har det dårlig , nu jeg er kommer i klemme sygedagepenge er ophørt , og har det dårlig stadigvæk, jobcenter har anbefale at jeg rask melde mig til min A kasse eller søg for kontanthjælp . som jeg er ikke beregne til fordi har nok penge til livet af det i 5 måneder , jeg har opspar for at betaler tændlæge som jeg har brug for 4 implanter jeg ved ikke hvad jeg skal gøre .
Jus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 22:23   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jus Se meddelelser
Jeg har været syge i langt tid per grund af 5 operationer , sidste sommer jeg fik en forlangelse af 39 uger , imens blev jeg sendt til arbejdesprøv , jeg var der 1 måned , men har det ikke godt , ifølge af afklaringsteam , jeg skal ikke siger noget på arbejdesplads at jeg har det dårlig , nu jeg er kommer i klemme sygedagepenge er ophørt , og har det dårlig stadigvæk, jobcenter har anbefale at jeg rask melde mig til min A kasse eller søg for kontanthjælp . som jeg er ikke beregne til fordi har nok penge til livet af det i 5 måneder , jeg har opspar for at betaler tændlæge som jeg har brug for 4 implanter jeg ved ikke hvad jeg skal gøre .
Du bør være forsigtig med at raskmelde dig selv hvis du ikke selv mener du er rask. Efter hvad man læser er der nogen kommuner der presser på for at man selv skal raskmelde sig, så kommunen kan spare penge.
Hvis man er arbejdsløs og deltidsforsikret skal man kunne arbejde i mindst 30 timer for at få penge fra A kassen.
Hvis man er arbejdsløs og fuldtidsforsikret skal man kunne arbejde i mindst 37 time for at få penge fra A kassen.
Kan man ikke det så er der kun kontanthjælp tilbage, og den mulighed har du jo tilsyneladende ikke.

Hvis det var mig, så ville jeg ikke selv raskmelde mig i den situation, altså medmindre du kan arbejde 30-37 timer uden forventning om at blive syg igen efter kort tid.
At kommunen så kan raskmelde dig, fordi de vurderer dig rask, hvilket man også jævnligt læser om, er så en anden sag. Men det er nok lidt sværere for dem at raskmelde dig hvis du tydeligvis er syg, end mundligt at presse dig til selv at raskmelde dig.

Hvis du ikke raskmelder dig, og jobcenter heller ikke kan se sit snit til det, så overgår du formodentligt til et jobafklaringsforløb hvor du vil få et kontakthjælpslignende beløb, men hvor der ikke er samme krav om manglende formue.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 23:59   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jus Se meddelelser
Jeg har været syge i langt tid per grund af 5 operationer , sidste sommer jeg fik en forlangelse af 39 uger , imens blev jeg sendt til arbejdesprøv , jeg var der 1 måned , men har det ikke godt , ifølge af afklaringsteam , jeg skal ikke siger noget på arbejdesplads at jeg har det dårlig , nu jeg er kommer i klemme sygedagepenge er ophørt , og har det dårlig stadigvæk, jobcenter har anbefale at jeg rask melde mig til min A kasse eller søg for kontanthjælp . som jeg er ikke beregne til fordi har nok penge til livet af det i 5 måneder , jeg har opspar for at betaler tændlæge som jeg har brug for 4 implanter jeg ved ikke hvad jeg skal gøre .

Hvis du raskmelder dig i a kassen kan du modtage økonomisk understøttelse fra a kassen, beløbet er sikkert højere end det du vil få udb. i kontanthjælp, men så skal du være til rådighed på arb. markedet, søge arb. evt. aktiveres med kursus el. lign.

Hvis du stadig er syg, men ikke magter at arbejde kan du søge kontanthjælp imens du stadig er syg, så er du ikke jobsøgende, vil ikke blive aktiveret med nyttejob osv.

Det er rigtigt at man ikke er berettiget til kontanthjælp hvis man har penge, de skal bruges først.

Hvis du ønsker at søge kontanthjælp kan løsningen jo være, at du indbetaler det som du har opsparet til tandlæge og implantater til behandlingsstedet inden du søger kontanthjælp, eller evt. tager de penge til tandlæge og implanter ud af banken inden du søger kontanthjælp, så vil du jo være berettiget til at modtage kontanthjælp.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 10:48   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det vil ikke hjælpe at du tager de penge ud af banken i det du skal aflevere bank udtogt for 3 mdr. ug de penge der har været skal du leve af
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 10:54   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal få opstartet dit forløb hos tandlægen hurtigst mulig, og be tandlægen om skriftlig overslag(Pris) du kan fremvise på kommunen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 10:59   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Mener at de tjekker din bank - hvis du så har hævet dem, skal du leve af dem før du kan få kontanthjælp.
Det hjælper ikke at sige at de er brugt inden du søger kontanthjælp - du har vidst at du ender på kontanthjælp, og skal derfor bruge dem - også selvom de er bruget på andet inden.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension