K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2008, 18:29   #1
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hjælp - forvirret

Hej herinde

Nå men så kom den endelig - fleksjobbevillingen.

I den forbindelse har jeg et spørgsmål eller 2, men det kræver lige lidt forudgående kendskab til min sag.

Efter endt arbejdsprøvning hos Reva Odense samt en praktik, blev det besluttet at jeg var for rask til en pension men for syg til et fleksjob, da jeg kun kunne mønstre lige under 10 timer ugentligt. Forud for dette havde jeg konsulteret 5 speciallæger og 3 hospitaler.

Jeg fik konstateret fibromyalg og udbrændthed, Klassisk migræne med aura, 3 nedslidte nakkehvirvler, en discosprolaps i lænden og 12 andre diagnoser som konsekvens af de ovennævnte. Papirlægerne i Odense kommune og selvfølgelig deres "dygtige" psykolog - mente at jeg bare skulle have noget kognetiv terapi. Jeg hendvendte mig da igen til en speciallæge i neuropsykologi - og ja.- denne gang brugte jeg en læge der var så højt uddannet at han med største fornøjelse kunne tage de inkompetente i skole, selvsamme neuropsykolog havde Odense kommune selv brugt tidligere.

Alle deres falske påfund blev med et elemineret af denne neurolog. Men ak nej - jeg skulle nu gå på kontanthjælp et par måneder og efterfølgende da min mand efter langvarig indlæggelse endelig kunne genoptage sit fleksjob - ja så kunne jeg ingenting få. Og efter alle de faste udgifter var betalt havde vi 800,- at leve for om måneden - det svare til hvad en psykologtime koster. Det er der nu gået et år med samt diverse skrivelser frem og tilbage fra mig via min advokat.

Da jeg endelig fik en ny sagsbehandler skete der da lidt positivt i min sag. Hun ville gerne have mig yderlig afklaret så hun forsvarligt kunne indstille mig til fleksjob. Ja tak, sagde jeg - men det viste sig at INGEN andre instanser nu skulle nyde noget af at have mig i ekstra afklaring - da de havde set de indsigelser samt spørgsmål stille til div fupmagere af sociallæger og hvem der ellers havde været inde over min sag, og derved forlangt en redegørelse for deres manipulerende virke. Nogle af mine speciallægeerklæringer kunne ikke læses da kopierne var for ringe ovs. Der var ikke faglig funderede udtalelser i sagen fra en aktør og dette skabte rigtig meget rod i sagen.

Nå men nu til det interessant. Jeg modtog jo så den dejlige nyhed, at fleksjobbevillingen var godkendt af fleksteamet. Ydermere står der; Da du ingen indkomst har på nuværende tidspunkt, anbefales du at ansøge om særlig ydelse,jf Lov om aktiv socialpolitik § 74 i hvilket du skal gøre hos bla bla bla....

Nu bliver jeg jo så lidt forvirret - her kommer trick spørgsmålet:

Da der ingen yderlig afklaring af min arbejdsevne er foretaget siden jeg røg på kontanthjælp med begrundelsen - du er for rask til en pension men for syg til et fleksjob - goodbye - kan jeg nu ligepludselig godt få fleksjob. HMMM

Gælder ledighedsydelsen så ikke med tilbagevirkende kraft - og er det overhovedet rigtigt at jeg kan komme på ledighedsydelse -

Er meget forvirret - men glad over at jeg fik fleksbevilling - nu skal det sidste så bare på plads, håber fandeme ikke at der skal gå et år mere.

Hvis nogen har en forklaring vil jeg blive meget glad og forhåbentligt knapt så forvirret

KH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er jeg forvirret - hjælp mig lige! ladytass Alt det andet 12 03-07-2013 09:35
Jeg er meget forvirret.........Hjælp stinni Alt det andet 11 20-11-2011 21:42
§ 17 ansøgning Forvirret hjælp LUM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 41 01-11-2011 22:33
Forvirret??? Mormor50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 30-12-2010 15:47
er forvirret over hjælp til bil og invalidebil! hboegelund Alt det andet 3 20-10-2010 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension