K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2012, 13:39   #1
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
fleksjob eller pension ?!?

Hej her inde !!
Nu er det meget meget længe siden jeg har skrevet her inde, men jeg har lige nogle bekymringer jeg gerne vil have andre til at se på, da jeg synes jeg snart er kørt helt fast.

Min kæreste er i gang med på 5. år at søge fleksjob pga. kroniske rygsmerter, dog er der sket det nu at min kæreste har fået diagnose på sin blærelidelse. Blærelidelsen betyder at han har mellem 20-40 daglige ture på toilettet og minimum 4-5 gange om natten (= ingen sammenhængende søvn) Dette har stået på i mere end 2 år. I perioder er vandladningen meget smertefuld og blødninger og sekret (ikke sæd ) kommer med ud.
Han har nu fået dommen: Det bliver ALDRIG bedre.
Hans blære er skrumpet til 1/5 del af størrelse og blærevæggen bliver ved med at revne og vil give problemer de næste mange år. På et tidspunkt vil hans blære være skrumpet så meget ind at der ikke er anden udvej end en omfattende operation hvor blæren erstattes af tarm, hvilket muligvis vil kunne give ham en nogenlunde normal blærefunktion, eller han vil kunne udstyres med kateter. Dog vil de ikke anbefale at vælge operationen endnu, før blæren er helt "smadret", da det er en omfattende operation med mulighed for mange følger.

Som det er nu karakteriserer EGEN LÆGE tilstanden som invaliderende (pga. de mange ture på toilet vil det være uhyre vanskelligt at finde et job der kan bestrides) og anbefaler en førtidspension, dog har vi ikke fået nogen udtalelse fra speciallæge ang. blæresygdommen.
Men er det nok at egen læge karakteriserer det som invaliderende? Eller skal vi have en speciallæge til at "stemple" ? Desuden er jeg bekymret fordi at det er en mulighed at han kan få et mere eller mindre normalt liv efter en operation (ift. antallet af toiletbesøg) men dette scenarie ligger måske 10-15 år frem i tiden. (Ingen kan sige hvornår blæren er ødelagt)
Men kan kommunen så ikke retteligt sige at han hverken er berettiget til fleks/førtid fordi alle behandlingsmuligheder reelt ikke er afprøvet?. Eller er dette problem ligegyldigt, eftersom de nye fleksjobregler kun giver fleksjob for 5 år ad gangen?

Min kæreste ønsker som sådan ikke at blive førtidspensioneret, men omvendt er han mentalt så presset nu at han vil sige ja til pension hvis han bliver tilbudt det (Det er der dog ingen der har fantasti til at forestille sig )

Ud over blæresygdommen har han sine kroniske rygsmerter, som kommunen hidtil har syntes ikke har nogen videre betydning for hans arbejdsevne. Nu skal han så MR scannes for at undersøge om der er nogle skader i nervebanerne, eller andet der kan underbygge hans rygsmerter. Men jeg ved ikke om flere tilstande lagt oven i hinanden kan give begrundelse for fleksjob, eller om vi bare er tilbage til udgangspunktet?

Jeg ved at ingen kan give svar på udfaldet, men hvad er sansynligheden for at der efterhånden kan komme en afklaring på denne situation der tilgodeser min kærestes skånebehov?.

Mvh. Camilla
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 15:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uanset hvad din kæreste fejler....så er det der vil rykke hans sag....at han får afprøvet sin arbejdsevne...

Jeg kan dog som dig selv godt tænke at kommunen nok vil bruge den der med at det ikke er en varig situation....og for at få fleksjob....ja så skal man have en varig nedsat arbejdsevne og der må ikke være behandlingsmuligheder....

En anden ting....vil han ikke have muligheden for at få det fixet før....evt med en pose eller andet....jo jo...jeg er ikke læge eller på anden vis har forstand på dette....men tænker bare at det er en rigtig møj situation for din kæreste....

Jeg ved hvor svært man kan have det med for lidt søvn...afbrudt søvn....

Hvis man fejler flere ting...så kan det selvfølgelig ændre ens arbejdsevne....og det vil selvfølgelig ændre deres måde at se på med hensyn til fleksjob osv....

Men det er og bliver ens arbejdsevne og behandlingsmuligheder der afgøre hvad der skal ske i ens sag....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 08:18   #3
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
Min kæreste er arbejdsprøvet flere gange. Sagsbehandler ønsker ikke at iværksætte endnu et afprøvningsforløb, da min kæreste havde blæretilstanden sidste gang han blev arbejdsprøvet. Her blev hans arbejdsevne vurderet til at være 16-18 t/ugen, men kun på baggrund af hans kroniske ryglidelse, hans mange ture på toilettet blev slet ikke taget med i betragtning. Man har givet afslag på fleksjob 3 gange (søgt på baggrund af ryggen)fordi man ikke mener der er sammenhæng mellem de kliniske fund og de smerter min kæreste oplever.
Min kæreste har ellers været i et smertebehandlingsforløb på privathospital, hvor de efter 1,5 år opgav at smertelindre. Men denne udtalelse fra anæstesiologen er slet ikke taget med i betragtning, da han ikke er "knoglelæge" men kun smertelæge.

Ideen med at løse blæretilstanden med et kateter foreslog vi selv lægen på Herlev, men den tilstand han har er kommet fordi hans blære er irriteret. Man ved ikke hvorfor, det har man aldrig fundet ud af ved denne sygdom, men den er irriteret hvilket gør den hæver op, skrumper ind og begynder at revne. Hvis man så lægger et kateter op i blæren vil det blot irritere den endnu mere, og der vil begynde at komme kramper.
Lægen forklarede at man har prøvet det på flere patienter, alle med samme resultat, efter 3 dage bliver de indlagt med massive kramper i blæren.
Derfor er der ingen anden løsning end at vente på at blæren går helt i stå.

Vi skal have kontaktet sagsbehandler i dag, da der var lukket i går, så må vi se hvad han siger.
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex eller pension ? nille60 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-12-2009 00:02
Fleksjob eller pension? Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 9 31-07-2008 22:09
Pension eller penge zuza Politik og Samfund 1 22-01-2008 14:12
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32
Pension eller flexjob abbi68 - Slettet medlem Spørgsmål ang fleksjob 10 24-03-2006 10:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension