K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2008, 19:35   #1
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Ressourceprofil.

Hjælp søges!

Jeg modtog min "aktindsigt" i sidste uge og har først nu haft energi til, at læse den ordentlig igennem.

Desværre er der både fejl og mangler i den. Jeg har derfor tænkt mig at skrive en klage og den skal helst sendes i morgen. Årsagen til, at den skal sendes senest i morgen er, at Arbejdsskadestyrelsen har bedt om aktindsigt og derfor ville det være fint, hvis min klage var med i det materiale, som Arbejdsskaden modtager.

Jeg er ellers god til, at sætte mig ind i lovgivning men har desværre ikke det fornødne overskud lige nu...... Er jo startet i arbejdsprøvning og så er min søde datter blevet student, så der har været rigeligt at se til.

Er der nogen der har nogle §§§'er jeg kan henvise til.

Der står f.eks. ikke noget om hvilken matchgruppe jeg er i.

Der er ikke referater af møder/telefonmøder.

En masse steder, står der - vurderes efter arbejdsprøvning.

Den første arbejdsprøvning jeg var i og måtte stoppe på grund af smerter, eksistrer slet ikke......


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 21:04   #2
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Ps. Må sagsbehandleren udtale sig om, at man har en adfærd - der kan tyde på en psykisk lidelse?
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 10:31   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Er der nogen der har nogle §§§'er jeg kan henvise til.
Når det er en klage der skal afleveres så hurtigt kan det være svært at finde ud af hvilke paragrafer der skal henvises til men det du kan gøre er at skrive en generel klage altså du finder de steder hvor du ved at det ikke er ok og gør opmærksom på , og husker at ikke alt i verden findes der en § å (endnu)
Citat:
Der står f.eks. ikke noget om hvilken matchgruppe jeg er i.
Er det i din ressourceprofil der ikke står nogen match gruppe ? og er du sygemeldt på sygedagpenge eller ?

Hvis du er kontanthjælpsmodtagere kan du skrive feks ...

Jeg har ved aktindsigt konstateret at man fra kommunens side ikke har anbragt mig i nogen match gruppe, hvad jeg stiller mig undrene over for , og jeg beder derfor at man som man skal i følge loven finder ud af at placere mig i en match gruppe.

Jeg mener at det må være problematisk at få min sag udredet ordentligt hvis ikke noget så simpelt som match er i orden , som der står på siden fra beskæftigelsesministeriet.

Matchgrupperne bruges til systematisk at vurdere graden af match mellem den lediges ressourcer og arbejdsmarkedets krav for på et kvalificeret grundlag at vurdere den lediges beskæftigelses potentiale – populært sagt afstanden til arbejdsmarkedet.

Derfor vil jeg mene at manglede matchgruppe er en vanskeliggørelse af min udredning

Citat:
Der er ikke referater af møder/telefonmøder.
Jeg må konstatere at der mangler adskillige referater af både møder samt telefon møder dette bedes bringes i orden i forhold til jeres notatpligt

En myndighed har notatpligt. Det betyder, at en myndighed, når den modtager mundtlige oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der har betydning for sagen, skal gøre notat om de givne oplysninger. Disse notater er også underlagt retten til Aktindsigt.
Citat:
En masse steder, står der - vurderes efter arbejds prøvning.
I skriver flere steder at man først vil vudere efter arbejdsprøvning men vil det ikke forhale min sag som kunne være yderst veloplyst hvis ellers alle papir var med samt alle notater var med, i sær set i lystet af at jeg allerede har været i en arbejds prøvning hvor jeg måtte stoppe grundet smerter også denne arbejds prøvning er åbenbart "faldet" ud af sagen ....
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 16:07   #4
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Hejdien!

Det er bare dejligt, at du vil hjælpe mig. Jeg kan bruge meget af det du har skrevet. Tak for det.

Jeg er på sygedagpenge - forlænget efter gældende regler. Jeg er i arbejdsprøvning og har været det i 4 uger. Jeg er der tre - fire timer om dagen og det fungerer fint. Jeg går
hjem når smerterne forværres.

Tak for hjælpen!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 16:11   #5
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den udstødte Se meddelelser
Hjælp søges!

Jeg modtog min "aktindsigt" i sidste uge og har først nu haft energi til, at læse den ordentlig igennem.

Desværre er der både fejl og mangler i den. Jeg har derfor tænkt mig at skrive en klage og den skal helst sendes i morgen. Årsagen til, at den skal sendes senest i morgen er, at Arbejdsskadestyrelsen har bedt om aktindsigt og derfor ville det være fint, hvis min klage var med i det materiale, som Arbejdsskaden modtager.

Jeg er ellers god til, at sætte mig ind i lovgivning men har desværre ikke det fornødne overskud lige nu...... Er jo startet i arbejdsprøvning og så er min søde datter blevet student, så der har været rigeligt at se til.

Er der nogen der har nogle §§§'er jeg kan henvise til.

Der står f.eks. ikke noget om hvilken matchgruppe jeg er i.

Der er ikke referater af møder/telefonmøder.

En masse steder, står der - vurderes efter arbejdsprøvning.

Den første arbejdsprøvning jeg var i og måtte stoppe på grund af smerter, eksistrer slet ikke......


Den Udstødte
Det der med at ens arbejdsprøvninger forsvinder kender jeg også til, og det var sørme også den hvor min læge stoppet den pga min tilstand. Havde heldigvis en kopi som jeg så kunne ligge til hos dem.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 16:46   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, du oplyser, du er på sygedagpenge....

Der er 3 matchgrupper, når det drejer sig om sygedagpenge. Kapitel 6 §12: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#A1

§12. Kommunen skal på baggrund af oplysningsskemaet efter § 11 og eventuelle andre oplysninger i sagen foretage en visitation til en af følgende kategorier:

1) Sager, hvor tilbagevenden til arbejdsmarkedet er umiddelbart forestående (kategori 1).

2) Sager med risiko for langvarigt sygdomsforløb eller risiko, hvad angår arbejdsevnen (kategori 2).

3) Sager, hvor lidelsen eller sygdommen medfører et længerevarende sygdomsforløb (kategori 3).


Hvis det har interesse...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 22:29   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Curls det har det herfra det var derfor jeg spurgte for udstødte du skal ikke matches efter de 5 hvis du ikke er på kontanthjælp

derfor jeg spurgte ...
  Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 09:32   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Curls det har det herfra det var derfor jeg spurgte for udstødte du skal ikke matches efter de 5 hvis du ikke er på kontanthjælp

Tak for hjælpen, det var dejligt, at I havde tid og lyst til at hjælpe mig Hejdien og Curls!

derfor jeg spurgte ...

Jeg fik skrevet en klage til Sundhedsvæsenets Patientklagenævn på 6 sider + bilag og 7 sider til sagsbehandleren + bilag. Jeg sender kopi af klagen til (sagsbehandleren) borgmesteren, formanden for beskæftigelsesudvalget (som jeg kender fra et tidligere job), samt til 3 kommunalbestyrelsesmedlemmer som jeg også kender. Det må være nok i første omgang.

Endnu en gang tak for hjælpen!

Den Udstødte

Det er bare SÅ træls, når der ikke er styr på tingene - man bliver SÅ frustreret.

Men hvor er det skønt, at jeg kan få hjælp og støtte på K10


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 22:02   #9
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Så er der nyt i sagen. Jeg har fået skriftligt svar fra jobcentret, som beklager den dårlige sagsbehandling, samt ordlyden i det materiale, som de har sendt til speciallægerne. De skriver desuden, at jeg kan få mine kommentarer skrevet ind....... altså har de givet mig ret i næsten alle mine klagepunkter, så det er noget af en tilfredsstillelse......

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 23:08   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er sgu da positivt! De plejer ellers at være så fedtede med at uddele undskyldninger, så det lyder som om du er ved at finde fodfæste, få overblik og muligvis mere forståelse fra kommunen....omsider!

God nyhed
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension