K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 21:53   #11
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
Ricko M du skriver I sidstnævnte tilfælde vil testator skulle give udtryk for sine testationsønsker til to vidner, der skal være tilstede samtidig, og disse vidner skal så snarest muligt herefter nedskrive testamentet og underskrive det.
det ord testator må jo stå for den der er dødene og han skal vel selv fortælle hvordan hans arv skal fordelesog ikke hvis der er en der står og udspørger ham. testator har selv valgt han ikke ønsker at leve mere, har kraft og fået en blodprop oven i så forstår godt hans valg,men jeg mener der var mulighed at tilkalde vidner/hans revisor/advokat.

Supersus du har fuldstandig ret enhver kan jo skrive et nødtestamente og opdigte alt til ens egen fordel.
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 22:16   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
Ricko M du skriver I sidstnævnte tilfælde vil testator skulle give udtryk for sine testationsønsker til to vidner, der skal være tilstede samtidig, og disse vidner skal så snarest muligt herefter nedskrive testamentet og underskrive det.
det ord testator må jo stå for den der er dødene og han skal vel selv fortælle hvordan hans arv skal fordelesog ikke hvis der er en der står og udspørger ham. testator har selv valgt han ikke ønsker at leve mere, har kraft og fået en blodprop oven i så forstår godt hans valg,men jeg mener der var mulighed at tilkalde vidner/hans revisor/advokat.

Supersus du har fuldstandig ret enhver kan jo skrive et nødtestamente og opdigte alt til ens egen fordel.
Er det en arvestrid i er ude i?

For en sådan kan godt annullere et nødtestamente, hvis de begunstigede er det samme personer som vidner...

Ja man har næsten altid tid til at tilkalde vidner. Det kan jo være naboer, plejere, postbuddet. nærmest alle bortset fra dem som skal arve...

ps.

Jeg hedder RICKY og det udtales (Recky)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:22   #13
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
ups kom til at poste to gange
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:28   #14
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Er det en arvestrid i er ude i?

For en sådan kan godt annullere et nødtestamente, hvis de begunstigede er det samme personer som vidner...

Ja man har næsten altid tid til at tilkalde vidner. Det kan jo være naboer, plejere, postbuddet. nærmest alle bortset fra dem som skal arve...

ps.

Jeg hedder RICKY og det udtales (Recky)
Ja det er en arvestrid vi er ude i og de begunstige er vidner og et andet familie medlem der stiller spørgsmål ang arv.
Og der forligger ikke noget testamente kun dette nødtest. som efter min opfattelse er opfundet da de finder ud af min søn mener at skifteretten skal dele boet.
Mener du det kan annulleres ? spørger fordi den advokat som skifteretten har udpeget har vi været til møde hos og han kom ikke med for eller imod nødtestamente,hvad jeg regnede med var hans opgave,han er jo dyr nok i drift

Sidst redigeret af Fruen49; 19-11-2011 kl. 23:34.
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:59   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
Ja det er en arvestrid vi er ude i og de begunstige er vidner og et andet familie medlem der stiller spørgsmål ang arv.
Og der forligger ikke noget testamente kun dette nødtest. som efter min opfattelse er opfundet da de finder ud af min søn mener at skifteretten skal dele boet.
Mener du det kan annulleres ? spørger fordi den advokat som skifteretten har udpeget har vi været til møde hos og han kom ikke med for eller imod nødtestamente,hvad jeg regnede med var hans opgave,han er jo dyr nok i drift
Først paragrafen om nødtestamente:

§ 65. Den, der på grund af sygdom eller andet nødstilfælde er forhindret i at oprette testamente efter § 63 og § 64, kan på en hvilken som helst måde oprette et nødtestamente.
Stk. 2. Et nødtestamente bortfalder, når der i 3 måneder ikke har været nogen hindring for at oprette testamente efter § 63 og § 64.

Og her er den måde man kan drage det i tvivl:

§ 72. Et testamente oprettet i medfør af § 65 er ugyldigt, hvis
1) det ikke kan anses for sikkert, at testamentet er udtryk for testators beslutning og er oprettet af denne, eller
2) det må antages, at testator ikke var i stand til fornuftmæssigt at oprette testamentet.

I skal skrive til skifteretten, og fortælle at i ikke tror det er foregået korrekt, evt. kan man jo forestille sig at døende har haft så mange smerter at man ikke kan tænke klart. Eller er kraftigt medicineret.???
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:08   #16
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Først paragrafen om nødtestamente:

§ 65. Den, der på grund af sygdom eller andet nødstilfælde er forhindret i at oprette testamente efter § 63 og § 64, kan på en hvilken som helst måde oprette et nødtestamente.
Stk. 2. Et nødtestamente bortfalder, når der i 3 måneder ikke har været nogen hindring for at oprette testamente efter § 63 og § 64.

Og her er den måde man kan drage det i tvivl:

§ 72. Et testamente oprettet i medfør af § 65 er ugyldigt, hvis
1) det ikke kan anses for sikkert, at testamentet er udtryk for testators beslutning og er oprettet af denne, eller
2) det må antages, at testator ikke var i stand til fornuftmæssigt at oprette testamentet.


I skal skrive til skifteretten, og fortælle at i ikke tror det er foregået korrekt, evt. kan man jo forestille sig at døende har haft så mange smerter at man ikke kan tænke klart. Eller er kraftigt medicineret.???
Tusin tak for dine svar, vil prøve at skrive til den advokat som skifteretten har udpeget og henvise til disse paragraffer.Jeg lader høre fra mig når jeg har nyt.
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:16   #17
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Held og lykke med det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:24   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil bare påpege at der er stor forskel på at være i nød og oprette et nødtestamente. Og så på at være døende..............

Nødtestamenter ses oftest i forbindelse med meget syge personer der skal gennemgå svære operationer hvor lægerne på forhånd ikke kan sige noget om udfaldet, og hvor operationen kan føre til døden (eller give permanent hjerneskade) og/eller mht særlige organtransplantationer hvor patienten pludselig kan få et organ efter års ventetid.

Jeg har ALDRIG hørt om nødtestamenter skrevet på sengekanten hos en døende. Med mindre det har skyldtes færdelsuheld og akut livstruende situationer, hvor den døende ikke har haft en jordisk chance for at skrive alment testamente.............

Alle må være vidner til et nødtestamente, sålænge det ikke er dem der skal arve.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:29   #19
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
du skriver som om du har erfaring ang nødtest.

Manden havde Kraft og var i behandling,som lægen ville mene kunne helbrede ham med en masse kemo behandling.Så får han pludslig en blodprop i hjerne stammen. Derfor vælger han selv at han ikke ønsker at leve mere,han samler familien 2 børn og en søster.Det er hans søster der spørger har du skrevet noget ned,nej siger han hun spørger er det de to børn der står ved fodenden der skal arve alt,ja siger han. dette spørger hun om to gange.Han ligger med slanger og har mange smerter så er det sku da nemmest at bare svare ja.Min søn er ikke til stede.
Jeg mener han havde mulighed for at tilkalde vidner eller en advokat evt.en præst
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:32   #20
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg vil også umiddelbart vurdere at der er tid til at finde uvildige vidner, måske endda en advokat.

men i kan ikke gøre meget andet, som jeg nævnte tidligere, at drage det i tvivl i skifteretten, og så tage den derfra...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan ikke oprette en ny tråd i forum Flex Hjælp til Forum Brug 8 09-09-2011 20:18
Udnytte restarbejdsevne ved at oprette ApS?? Robin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-08-2009 09:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension