K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 15:47   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Indkaldt til forsamtale, vedr. erhvervafklaring.

på tirsdag d. 4-11-08, 9.00.

For det første døjer jeg stadig med fransk rosen, mine ben brænder og er fyldt med småsår og afskæller store mængder af hud, jeg kan IKKE gå i bad.

men det er nok ike deres problem, bortset fra at jeg hvertfald på tirsdag LUGTER

Så vil de tilbyde mig at:

optælling/ pakning af diverse emballagetyper, kontorartikler m.m, lampemontage samt klargøring af hovedtelefooner til brug i passagerfly.

Det er jo yderst interessant, hvad den forsamtale ender med, fordi:

Jeg har Raynauds syndrom, gigt i begge hænder + både tennis og golfalbue, begge arme. Dokumenteret af speciallæge, kommunen har sendt mig ud til.

Hvordan i himlens navn kan de så finde på at lave erhvervsafklaring, hvor jeg skal bruge begge hænder / arme??

Min ressourceprofil er halvt om halvt skrevet færdig af mig, og mere har jeg ikke set til den, den skal jo være på plads før erhvervsafklaring, ikke sandt??

Jeg skal vist muntre mig på tirsdag med at påpege fejl og mangler
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 23:43   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor mange gange er du snart indbudt til tåbelige arbejdsprøvninger, du oplagt ikke kan klare?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 09:03   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det er første gang, jeg kaldes til arbejdsprøvning, alle de andre gange har været til aktivering, som de så har droppet igen.

Jeg er lidt i tvivl, skal jeg i dag ringe til min sagsbehandler og brokke mig?? eller skal jeg møde op tirsdag med en skriftelig klage? jeg kunne også søge førtidspension på §17?

Jeg kunne møde til arbejdsprøvning og på stedet forlange at de trækker de 3 timer, jeg har frem og tilbage til stedet, så jeg er der 2 timer = 25 timer pr. uge. Jeg kunne nægte at deltage i ALT, hvad der vil gøre ondt på mig, både på stedet, men også når jeg kommer hjem.

Jeg tripper lidt rundt i, hvad der er smartest.

Men et er sikkert, jeg fastholder at min ressourceprofil skal være helt up-to date, før jeg møder frem.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 09:59   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan ikke forlange at ressourceprofilen er opdataeret tror jeg.
Derimod skal/har du krav på, at der laves en job-plan hvor der klart redegøres for formål, med afklaringen.
Står du indplaceret i §2 stk 3, skal der også redegøres for hvordan du bringes tilbage til arbejdsmarkedet via denne afklaring.
der skal være en plan, som vi ofte høre hejdien sige.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 10:20   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jamen, den ressourceprofil er slet ikke færdig.

Den er kun halvvejs skrevet af mig og intet andet.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:07   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Måske du skulle informere sagsbehandleren om, at man kan indstille til pension fordi det er ÅBENLYST at en arbejdsprøvning ikke fører til noget?

Og hvad med helbredet?... kan det forværes af en arbejdsprøvning?

Jeg er så heldig, at min psykiater har skrevet at hver gang jeg starter arbejdsprøvning/aktivering/job, at jeg så hurtigt udvikler depresion og social fobi... det fik trods alt min kommune til at droppe aktivering og arbejdsprøvning (7-9-13).

Nogen gange kunne man ønske sig at være "sagsbehandler for en dag", og bare indstille en masse af os der ønsker det til pension
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:09   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jamen, den ressourceprofil er slet ikke færdig.

Den er kun halvvejs skrevet af mig og intet andet.
De har da slet ikke LOV til at begynde nogen form for revalidering, fleksjob eller førtidspension FØR din resourceprofil er færdiglavet!? ... det må da bare være at påpege dette og forlange at processen fra nu af er resourceprofil, eller klage til ministeriet?

Resourceprofilen er da et lovkrav siden 2003 i disse tilfælde!? ... den skal da laves så snart den ledige har andet end bare ledighed som årsag til ledigheden står der i loven.
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:19   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Mit helbred kan forværres af en arbejdsprøvning, det er dokumenteret af lægerne.

Jeg mener også at den RP skal være på plads.

Jeg har besluttet mig, jeg skriver en klage over at de vil sende mig i arbejdsprøvning, netop fordi det er åbenlyst formålsløst, og den smider jeg på tirsdag sammen med en ansøgning om FP efter §17.

Så får det bære eller briste.

Sendes jeg i arbejdsprøvning, så sætter jeg mig ned og fortæller at det der kan jeg ikke, det der kan jeg slet ikke og det der er totalt udelukket.

Der står i den vejledning, der er vedlagt at jeg IKKE kan sygemelde mig derfra på sygdom, jeg i forvejen er sygemeldt for??

Så hvis min hånd hæver voldsomt op, så skal jeg ringe og sige jeg er syg af splinterskide.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:40   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Så hvis min hånd hæver voldsomt op, så skal jeg ringe og sige jeg er syg af splinterskide.
Nej, hvis du på nogen måde er i stand til at møde op, så skal du gøre det. Ellers får du bare stukket i snuden, at de ikke kan vurdere dig, når de ikke kan se hvordan du har det.
Hvis din hånd er hævet voldsomt, så vil jeg anbefale dig at troppe op, så de kan SE at din hånd er hævet.
Nu kan jeg ikke lige huske hvad din sygdom/lidelse går ud på, men mød op så vidt du overhovedet er i stand til det, og sig fra når/hvis du ikke kan mere.
Hvis "problemet" kræver, at du får lov at ligge ned, så må du jo kræve en seng/madras, hvis de ikke vil acceptere at du går hjem (til din egen seng/sofa).
Hvis du får det dårligt (psykisk) af at være på stedet, så gå derfra når du ikke kan klare det længere, hvis du er i stand til det så sig det, ellers så prøv at samle dig selv op på vej derfra, og kontakt så din læge, så de ikke bagefter kan påstå, at du ikke havde det skidt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:48   #10
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Vil bare sige:
[QUOTE][/QUSendes jeg i arbejdsprøvning, så sætter jeg mig ned og fortæller at det der kan jeg ikke, det der kan jeg slet ikke og det der er totalt udelukket.

Der står i den vejledning, der er vedlagt at jeg IKKE kan sygemelde mig derfra på sygdom, jeg i forvejen er sygemeldt for??

Så hvis min hånd hæver voldsomt op, så skal jeg ringe og sige jeg er syg af splinterskide. OTE]

Det er den rette holdning. Pas på dig selv. Mød op, vær ærlig, sig stop hvergang der er noget du ikke kan og meld fra når du ikke kan være med længere.
Og man kan ikke sygemelde sig !!! Nej det er skørt. Jeg mødte om, selv om jeg helt smadret. Tænk ... så blev jeg vendt i døren og sendt hjem. De kunne jo godt se, at det ikke var helt forsvarligt at have mig "rendende" der. Til sidst stoppede de arbejdsprøvningen, fordi det hele tiden bare blev værre og værre. Min sygdom forværredes af arbejdsprøvningen, men nu er det heldigvis overstået.
Pas på dig selv.
Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ministeren indkaldt til samråd om fleksjobreform Webmaster K10 Nyheder 0 09-03-2012 22:40
indkaldt til samtale Bamsen Alt det andet 3 22-10-2010 10:08
Indkaldt til møde før afgørelsen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-11-2009 11:40
Indkaldt til undersøgelse Mordanmark Alt det andet 4 02-07-2008 17:53
Indkaldt til revurdering DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 4 08-03-2007 12:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension