K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2014, 10:41   #1
jet89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
jet89 er ny på vejen
retten til sygdag penge

Jeg har Været sygmeldt i 4 måneder og har hermed raskmeldt mig pga ferie af egen læge pga min situation. Min egen læge har hermed sendt en erklæring til jobcenter og sygdag kontorer om mit situation og råder mig om at tage på ferie pga mit tilstand. Efter ferien søger jeg om sygdag penge, da jeg forsat er syg og har fået det værre efter ferien. Jeg søger om sygdagpenge og får afslag på at jeg ikke har ret til at søge om sygdag penge fordi jeg har Været på ferie i 4 uger? Og at jeg ikke har Været tilknyttet til arbejdsmarkedet i 26 uger ud fra paraf 32? Inden min sygdoms periode har jeg haft et fuldtids stilling på 37 timer og har Mindst arbejds i 240 timer? Hjælp håber i kan hjælpe mig
jet89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 11:19   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er desværre korrekt, da man ikke kan afholde ferie, som sygemeldt.

Der skulle istedet været aftalt med kommunen at du holdte ferie, hvis de ville gå med til dette, samtidig med at du fortsat var sygemeldt..

Dit problem er at du ved at holde ferie, har raskmeldt dig.

Dvs at du skal optjene ret til sygedagpenge igen.

Prøv at kontakte din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension