K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2014, 11:54   #1
Julle84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Julle84 er ny på vejen
Exclamation Hvor skal jeg være?

Hej.
Jeg har brug forhjælp og viden.
lidt om mig:

Jeg er 29 år, bor med min forlovede, ingen børn og får kontanthjælp/uddannelses hjælp.
Som 19 årig fik jeg konstateret hypofyse tumor hvilket gav mening på min daglig hovedpine. Siden hen udviklet depression til dels pga barnløshed. Som 14 årig til jeg fyldte 24 var jeg i et meget voldeligt forhold, og går i dag på psykiatriet og fået konstateret Personligheds forstyrrelse Borderline og Angst. Jeg får i dag 6 piller morgen og aften medicin for at sove + evt smertestillende.
Jeg fylder 30 år d 31 okt.
Men jeg får ikke hjælp i kommunen og de vil ikke sætte mig i nogen form for hjælp til at komme videre., jeg har igen og igen sagt jeg vil i et forløb for at teste om hvad jeg ku være berretiget til andet, men sagsbeh. synes at jeg slet ikke at klar til praktik eller andet så har fået en mentor, hvilket jeg ikke kan bruge til noget. Er der slet ikke andet hjælp for mig end at fortsætte livet sådan her?
Jeg har været i kontakt med Bent Bøgsted, Beskæftigelses ordfører fra DF, og hans udtalelse er jeg ikke skal have udd.hjælp men aktivitets hjælp. Men kommunen siger grunden til udd.hjhælp er fordi jeg er under 30.
På forhånd tak... Julle84
Julle84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 15:00   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hej julle godt du fandt gruppen, nu håber jeg der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 15:47   #3
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Du kan ikke komme igang med arbejdsprøvning før din tilstand er stationær, og det derved vurderes at din arbejdsevne ikke kan forbedres.

Hvad er (distrikts?) psykiatriens forventninger til effekt og varighed? Hvis det på et tidspunkt skønnes at videre terapi udelukkende vil forøge din livskvalitet er du klar til at komme videre i systemet.

Den sidste del vedr kontanthjælp er jeg ikke så meget inde i, men så vidt jeg er bekendt hører borderline hører ind under psykisk syg og giver en særlig sats.

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser...anthjaelp.aspx
Citat:
Under 30 år, psykisk syg, udeboende § 25, stk. 3, nr. 6 10.689 kr. pr. mnd.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 18:34   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men når man har været i systemet i så mange år, må man vel kunne få rc mens man afklares eller lign.

Jeg har bedt hende skrive her, så jeg håer der er nogen der har et guldkorn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 11:58   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kom til at tænke på du kan ringe til duke, kender ikke nr, vent så tror jeg det kommer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 11:04   #6
Julle84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Julle84 er ny på vejen
Det er så rart at kunne dele med andre og høre fra deres synsvinkel.
Jeg er forhåbentlig på den rigtige vej til forbedringer i fremtiden. Men der er en evig kamp og fra nytår får jeg slet ingen penge mere. så står jeg mellem en kommune der ikke vil/kan hjælpe mig til at finde et job jeg ikke kan magte endnu. Men jeg fylder 30 d. 31 okt. så håber på et mirakel.
Det er bare så frustrerende. Og jeg nægter at flytte fra min forlovede pga. af en dum lov.
Julle84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 11:20   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tillykke med fødselsdagen i oktober. I al fald dejligt at læse, du er optimist. Al held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 12:42   #8
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Hej Julle84

Uddannelseshjælpen er for dem under 30 år. Når du bliver 30 år går du over til almindelig kontanthjælp.

Så er der andre regler. Hvis jeg var dig, ville jeg, når du er fyldt 30 år, bestille en tid hurtigst mulig hos sagbehandleren og sige at du vil videre i din sag nu.

Kommune kan bl.a. bestille en attest fra din psykiater/psykolog.

Et råd: tag altid en bisidder med til møderne, og al kommunikation skal foregå på skrift mellem dig og kommunen.
__________________
Med venlig hilsen jkf.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension