K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2015, 08:40   #1
SBK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
SBK er ny på vejen
Manglende sygedagpenge

Hej!
Jeg sidder i den situation at jeg har været sygemeldt i 5 uger efter en operation i juni måned og skulle have haft ubetalt sygedagpenge i juli/august.
Jeg er berettiget til sygedagpenge og jeg har flere gange fået af vide at pengene ville komme til den første, men grundet at henholdsvis chef og kommune ikke har haft styr på tingene har jeg endnu ikke modtaget nogen penge.
Det synes jeg egentlig ikke er okay. Jeg har af flere fået af vide jeg burde lave en klage over det.

Det er så her mit problem kommer, for jeg ved ikke hvor jeg kan lave sådan en klage, så hvis der er nogen som ligger inde med information omkring dette ville jeg blive meget glad!
SBK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 08:59   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SBK Se meddelelser
Hej!
Jeg sidder i den situation at jeg har været sygemeldt i 5 uger efter en operation i juni måned og skulle have haft ubetalt sygedagpenge i juli/august.
Jeg er berettiget til sygedagpenge og jeg har flere gange fået af vide at pengene ville komme til den første, men grundet at henholdsvis chef og kommune ikke har haft styr på tingene har jeg endnu ikke modtaget nogen penge.
Det synes jeg egentlig ikke er okay. Jeg har af flere fået af vide jeg burde lave en klage over det.

Det er så her mit problem kommer, for jeg ved ikke hvor jeg kan lave sådan en klage, så hvis der er nogen som ligger inde med information omkring dette ville jeg blive meget glad!
Så længe du er i arbejde og får løn, er det din arbejdsplads der skal ansøge om refusion af sygedagpenge. Det er ikke dig selv der får udbetalt sygedagpenge fra kommunen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 09:02   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du gør følgende...

Kære SBK.

Undersøger på din kommunes hjemmeside om de har ansat en "Borgerrådgiver" som ikke alle kommuner har. En uvildig kommunal "Ombudsmand"

Kontakt denne omgående.

Derefter finder du din kommunes socialudvalg, hvor du kontakter den øverste politiske chef for området, formanden som så reagerer.

Det gør du omgående i dag.

Hilsen Peter

Bilag

Sygedagpengestop

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Gode råd til nye på k10.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

PS ... har jeg misforstået noget kære Akvamarin????
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 09:08   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære SBK.

Undersøger på din kommunes hjemmeside om de har ansat en "Borgerrådgiver" som ikke alle kommuner har. En uvildig kommunal "Ombudsmand"

Kontakt denne omgående.

Derefter finder du din kommunes socialudvalg, hvor du kontakter den øverste politiske chef for området, formanden som så reagerer.

Det gør du omgående i dag.

Hilsen Peter

Bilag

Sygedagpengestop

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Gode råd til nye på k10.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

PS ... har jeg misforstået noget kære Akvamarin????
SBK skriver at hans chef og kommunen ikke har styr på det. Hvis han har en chef er han vel ansat og får løn?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 12:56   #5
SBK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
SBK er ny på vejen
Jeg er ikke ansat der mere, da jeg er startet i skole.

Men forstår godt det er chefen som skal udbetale pengene, men det kan da ikke være rigtigt at de kan trække den så længe eller er det bare sådan systemet er?
SBK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 13:11   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
OK.

Hvis det er din chef der ikke har udbetalt dig løn for de uger du var syg mens du stadig var ansat, er det ham du skal sende en klage. Hvis han ikke udbetaler dig den løn du har krav på skal du gå til fagforeningen. Alternativt hvis du ikke er i fagforening vil jeg foreslå du går til gratis retshjælp eller advokatvagten http://www.advokatvagterne.dk/radgivning

Hvis det nu er for tiden efter din ansættelse er ophørt er det kommunen du skal klage til. Den klage kan du aflevere på jobcenteret. Husk at få kvittering på at du har afleveret klagen. Eller send den over e-boks så du kan dokumentere at du har indsendt en klage.

Sidst redigeret af Akvamarin; 04-11-2015 kl. 13:15.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension