K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2011, 21:45   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tin Se meddelelser
Hold da op, tror jeg snart jeg er mere forvirret end jeg var for 1 uge siden.

Jeg har ikke i samme brev som afslaget på fleksjob fået at vide mine sygedagpenge stopper. Da jeg var færdig med afklaringe og skulle vente på sagsbehandlingen af min visitation til fleksjob, blev jeg sat på aktiv sygemelding. Som tidligere sagt har min sagsbehandler visiteret mig til fleksjob, men her i kommunen er det arbejdsevneudvalget der bestemmer. Jeg sidder her med alle sagens akter og der står at datoen for varighedsbegrænsningen er den 30. okt. 2011 og her står også at jeg er på §27 stk 1 nr. 2.
Skal jeg forså det sådan at jeg SKAL have skriftlig besked på at de stopper sygedagpengene den 30 okt.?
Uha håber ikke jeg gør dig alt for forvirret...

Grunden til, at jeg fornemmer, at de blander afslaget på fleksjob og stop af sygedagpenge sammen i et afslag er, at du skrev, at dine sygedagpenge skulle stoppe her den 30/10. Står der noget om forlængelse om sygedagpenge overhovet i dit afslag egentligt?

Hvis nej, synes jeg lige, du må kontakte din sagsbehandler for at høre og være sikker på, om afslaget handler om stop af sygedagpenge eller ej....

Hmm § 27 stk. 1 nr. 2 hedder sådan her:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger


Her vil jeg mene at netop at når du siger, du har fået vurderet at kunne klare 18½ timer ugentligt, så burde de også allerede nu have afklaret din arbejdsevne.... Det har de jo haft 39 uger til at gøre indtil den 30/10.

Hvad mener du med, at din sagsbehandler har visiteret dig til fleksjob? Du har jo fået afslag på fleksjob... Man er først visiteret som fleksjobber, når man er godkendt som fleksjobber og fået papir på den godkendelse.

Jeg synes du skal klage over afgørelsen uanset hvad...

Ja de burde lave en begrundelse i et afslag på, hvorfor de vil stoppe sygedagpengene...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 22:08   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tin Se meddelelser
Som tidligere sagt har min sagsbehandler visiteret mig til fleksjob, men her i kommunen er det arbejdsevneudvalget der bestemmer. Jeg sidder her med alle sagens akter og der står at datoen for varighedsbegrænsningen er den 30. okt. 2011 og her står også at jeg er på §27 stk 1 nr. 2.
Skal jeg forså det sådan at jeg SKAL have skriftlig besked på at de stopper sygedagpengene den 30 okt.?
Øhhh, jeg hæfter mig lige ved denne: "Som tidligere sagt har min sagsbehandler visiteret mig til fleksjob", er det en skrive fejl ? Eller er det rigtigt nok hvorefter din sag skal over det arbejdsevne udvalg I åbenbart har i din kommune?

Mht. stop af sdp. formoder jeg først at du modtager besked herom i næste uge, ca 14 dage før det reelle stop, men det er naturligvis noget helt andet hvis du er visiteret til fleksjob, men bare venter på "arbejdsevneudvalget" ???!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 23:46   #23
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Uha håber ikke jeg gør dig alt for forvirret...

Grunden til, at jeg fornemmer, at de blander afslaget på fleksjob og stop af sygedagpenge sammen i et afslag er, at du skrev, at dine sygedagpenge skulle stoppe her den 30/10. Står der noget om forlængelse om sygedagpenge overhovet i dit afslag egentligt?

Hvis nej, synes jeg lige, du må kontakte din sagsbehandler for at høre og være sikker på, om afslaget handler om stop af sygedagpenge eller ej....

Hmm § 27 stk. 1 nr. 2 hedder sådan her:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger


Her vil jeg mene at netop at når du siger, du har fået vurderet at kunne klare 18½ timer ugentligt, så burde de også allerede nu have afklaret din arbejdsevne.... Det har de jo haft 39 uger til at gøre indtil den 30/10.

Hvad mener du med, at din sagsbehandler har visiteret dig til fleksjob? Du har jo fået afslag på fleksjob... Man er først visiteret som fleksjobber, når man er godkendt som fleksjobber og fået papir på den godkendelse.

Jeg synes du skal klage over afgørelsen uanset hvad...

Ja de burde lave en begrundelse i et afslag på, hvorfor de vil stoppe sygedagpengene...
Det er mig der udtrykker mig forkert. Der er fordi der i min sag står "visitations kladde". Jeg har som tidligere nævt fået afslag.
Men i denne "kladde" står: 43 årig kvinde opereret for cancer i 2009, herefter erklæret heldbredt. Efterfølgende problemer med kroniske smerter i lænden med udstråling i balleregionen samt venstre ben, en følgevirkning efter operation for canceren. Der givers talrige behanlinger hos fysioterapeut, men uden effekt. Funktionsafklares på Jobigen i perioden 2.maj 11 til 15. juli 11 for en bred afklaring af arbejdsevnen, idet arbejdsevnen vurderes væsentlig nedsat.

Jeg har jo været forlænget i 39 uger på §27 stk.1 nr. 2. I morgen vil jeg skrive til min sagsbehandler og hører hvilken paragraf hun nu vil forlænge mig under.
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 23:54   #24
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Øhhh, jeg hæfter mig lige ved denne: "Som tidligere sagt har min sagsbehandler visiteret mig til fleksjob", er det en skrive fejl ? Eller er det rigtigt nok hvorefter din sag skal over det arbejdsevne udvalg I åbenbart har i din kommune?

Mht. stop af sdp. formoder jeg først at du modtager besked herom i næste uge, ca 14 dage før det reelle stop, men det er naturligvis noget helt andet hvis du er visiteret til fleksjob, men bare venter på "arbejdsevneudvalget" ???!!
Du har ret, min sagsbehandler har kun indstillet mig til fleksjob, som arbejdsevneudvalget så har givet mig afslag på.

Er det ikke i alle kommuner at det er arbejdsevneudvalget der træffer afgørelser om fleksjob? Troede det var ens i alle kommuner...
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 09:40   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I Hillerød er det også udvalg, der træffer afgørelser.

Sagsbehandlere må IKKE træffe nogen afgørelser overhovedet.

Husk det med læge, til din klagesag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 10:16   #26
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
I Hillerød er det også udvalg, der træffer afgørelser.

Sagsbehandlere må IKKE træffe nogen afgørelser overhovedet.

Husk det med læge, til din klagesag.

VH Popiae

Jeg afleverede hele min sag hos lægen i går og hun lovede at lave et notat. Min læge var meget interesseret i at se lægekonsulentens vurdering som afslaget jo bygger på.
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
ny her, brug for lidt profhjælp. Martin h Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 20-10-2010 23:31
har brug for at skrive lidt Appelsin Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension