K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 02:08   #1
go'menbrugt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
go'menbrugt er ny på vejen
sygedagpengestop

Hej her på K10. Vil gerne spørge om der er nogen af jeg, der har erfaringer med sagsbehandlere på JC, der selv tolker en speciellægeerklæring? Jeg har været sygemeldt i godt to år, pga en depresion, og JC har på den baggrund bedt en speciellæge om en lægeerklæring.
Så langt så godt, den er blevet skrevet og der står jo så hvordan han syntes tingene er. Det er surt at læse man ikke er sådan rigtig klar mere, men det er jo rigtig det han skriver.
Han mener jeg har et varigt moderat arbejdsevnetab, målt på en skala der hedder ubetydeligt-let-moderat-svært, og der er brug for nedsat tid på arbejdsmarkedet.
Det tolker min sagsbehandler som, at jeg på baggrund af den arbejdstid jeg havde før (10-12 timer dagligt) godt kan arbejde 7-8 timer.
Han skriver at jeg med en optimal behandling kan få en bedre livskvalitet, men at min funktionsevne ikke vil ændres nævneværdig.
Det bliver tolket som, der forsat er behandlingsmuligheder der kan ha' indflydelse på min arbejdsevne. Derfor er der ingen grund til at arbejdsprøve mig nu.
Han skriver at min tilstand er stationær og at mit arbejdsevnetab er varigt.
Det tolkes som, der muligvis kommer en ændring og jeg derfor ikke kan få sygedagpenge mere.
Sagsbehandleren skriver, det på ingen måde er godtgjort jeg kan komme i betragtning til et flexjob, men at der (igen) jo kan komme en bedring med den rette behandling!!!
At de så oven i det har glemt at varsle stoppet af mine sygedagpenge, det er sådanset ikke deres problem.. Jeg kan jo se om jeg kan få kontanthjælp!! Super måde at komme ind i december på!!! Nogen af jer der ved hvordan man lige får klaret det??
go'menbrugt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 11:40   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej go'menbrugt

Du skriver udførligt om din speciallægeerklæring, og hvordan din SB vælger at læse den som fanden læser biblen.

Samlet skrives der i denne speciallægeerklæring:

* et varigt moderat arbejdsevnetab, målt på en skala der hedder ubetydeligt-let-moderat-svært, og der er brug for nedsat tid på arbejdsmarkedet

* en optimal behandling kan få en bedre livskvalitet, men at min funktionsevne ikke vil ændres nævneværdig.

* min tilstand er stationær og at mit arbejdsevnetab er varigt

Men du skriver desværre ikke noget om, hvornår du havde første sygedag, og hvornår du belv forlænget, hvilket jeg antager du må være blevet, da du har gået syg i 2 år pga. depression.

Ligeledes skriver du heller ikke noget om, hvornår dine SDP el. om hvordan de ikke har varslet dig.

Har du ikke fået et partshøringsbrev (14 dg. før stop af SDP iflg. lovgivning)?

Du ref. til noget SB har skrevet, er det ikke partshøringsbrevet? Se øverst på brevet, der burde stå partshøring, og samtidig hvilken frist du har til at svare på dette. Normalt giver de 1 uge. Så skal kommune genvurdere på baggrund af det du har skrevet.

Det er svært, at svare dig, når disse oventående er uklare.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 18:12   #3
go'menbrugt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
go'menbrugt er ny på vejen
Jeg har været sygemeldt siden marts 2011, og fik det forlænget i sommers. Jeg har desværre ikke alle de datoer..
Der har været en partshøring, den fik jeg så 14 dage EFTER mine sygedagpenge var ophørt, med klage, og ny afgørelse var vi henne omkring d 23 i denne månede, før jeg fik at vide mine sygedagpenge stoppede d 31-10. JC indrømmer de har lavet en fejl, men det betyder ikke jeg får sygedagpenge for November.. Jeg har d.d ansøgt om kontanthjælp, men der kan jo godt gå noget tid med at behandle den ansøgning.
Samtidig med det, vil jeg jo gerne snakke med den læge der har skrevet erklæringen, men JC har desværre ikke hans mailadresse eller hans telefonnummer... Jeg har stadig en mulighed for at klage, men syntes det er svært, uden at kunne få en forklaring fra ham der har skrevet lægeerklæringen...
Skriver nok lidt usammenhængende, men er godt nok ikke blevet i bedre humør af de sidste dage her!!!
go'menbrugt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 15:41   #4
go'menbrugt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
go'menbrugt er ny på vejen
Question Sygedagpengestop/ledig

JC Svendborg har valgt at stoppe mine sygedagpenge, på trods af en lægeerklæring der skriver om varigt arbejdsevnetab, nedsat tid på arbejdsmarkedet, varige skånehensyn osv.. De mener ikke en arbejdsprøvning er nødvendig, da de ikke syntes det er usansynligt jeg får det bedre
Nu har jeg fået et brev, hvor der står jeg har meldt mig ledig, på trods af jeg netop sage jeg var syg da jeg var på JC i forbindelse med jeg skulle søge kontanthjælp. Der står jeg skal tjekke jobforslag mindst hver syvende dag, ellers sker der div slemme ting.
Vil det sige jeg skal skrive ansøgninger til de job de foreslår??
go'menbrugt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 16:07   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg læser det du skriver....så er du blevet raskmeldt og at du på lige fod med alle andre skal søge jobs osv via jobcentret...

Jeg kan se at du har søgt om kontanthjælp...men har du klaget over dit sygedagpengestop?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 16:58   #6
go'menbrugt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
go'menbrugt er ny på vejen
Jeg har klaget, og fået afslag på klagen med den begrundelse, det ikke kan udelukkes at en behandling kan gøre jeg får en bedre arbejdsevne. Det på trods af der står i lægeerklæringen at en optimal behandling vil kunne bedre min livskvalitet, men ikke ændre nævneværdig ved min funktionsevne. Jeg er igang med at få lavet klage nr 2, men det er ikke nemt. Jeg JC har fx ikke en Email adresse, eller et telefonnummer til ham der har skrevet lægeerklæringen, så de spørgsmål jeg gerne ville stille ham, bliver svære at få svar på. Lige nu er det de syntes jeg SKAL deltage i, et rygestopkursus.. Ved ikke lige hvordan det bedre en depression??
go'menbrugt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 17:13   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Altså hvis man klager over et sygedagpengestop....så skal kommunen sende sagen videre til beskæftigelsesankenævnet hvis de fastholder deres stop....

Så det er formentlig kun et afslag fra kommunen....eller?

Har sagen været forbi beskæftigelsesankenævnet?

Den læge du skriver om....er det en læge fra kommunen?

Du har vel også fået lavet en erklæring hos en alm læge eller speciallæge...

Er din ressourceprofil i orden....du skulle gerne være blevet partshørt i den inden de stoppede dine sygedagpenge...

Det er lidt svært at vide hvad der er oppe og hvad der er nede når man ikke ved mere om din sag....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 17:57   #8
go'menbrugt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
go'menbrugt er ny på vejen
Jeg er ikke blevet partshørt inden de stoppede mine sygedagpenge, det har de indrømmet var en fejl, men efter partshøring har de fastholdt deres afgørelse om at stoppe udbetalingen. Udbetalingen er stoppet den dag de har sat (31-10-12), på trods af de lavede en fejl. Det betyder jeg ingen indkomst har her og nu. Jeg skal vente på der evt bliver bevilligt kontanthjælp.
Jeg er nu ved at skrive klagen over partshøringen.
Lægen jeg skriver om, er en speciellæge JC har bedt om, at lave en speciellægererklæring. Jeg har d.d bedt om agtindsigt, da jeg ikke er 100% sikker på hvad der står i min ressourceprofil.
Muligt jeg ikke svare særlig godt på dine spørgsmål, men jeg ved ikke så meget om det her og er temmelig rystet over den behandling jeg har fået af JC Svendborg. Oven i det, så er der bare SÅ mange ting der skal klares i forbindelse med ansøgning om kontanthjælp.
go'menbrugt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledig fleksjobber Lindblad Spørgsmål ang fleksjob 9 18-11-2012 01:22
Ledig som fleksjobber! Mamik Spørgsmål ang fleksjob 3 08-02-2012 20:04
Afmeldt som ledig?? Wasaki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 16-06-2011 09:38
Ledig stilling last47 Alt det andet 0 24-11-2010 11:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension