K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2009, 23:26   #21
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Nu er det så mig der har skrevet det indlæg som bibs kommenterer der, har tænkt mig at komme med dette svar med ved ikke rigtig om det er godt eller skidt:

ibs.

1. Du har ingen som helst belæg for at komme med udtalelser af den slags, kom med et link eller en statestik som beviser det!!!

2. Simuleret sygdom ja ja da hvis du er så naiv at tro at du kan komme igennem med en fingeret sygdom så god fornøjelse med det.

3. 5000 mennesker her hjemme mister årligt deres forsørgelses grundlag pga af det der kaldes varighedsbegrænsning (tal kan ses på bla Hk´s hjemmeside) Dvs. at de slet ingen indkomst har og nej heller ikke kontanthjælp.

4. I ca 44% af de sager har kommunen lavet så grove fejl at afgørelsen bliver ændret ved ankestyrelsen (statestik kan findes på Hk´s hjemmeside)

5. Hvor mange mennesker kender du der kan gå fra at have to indkomster til kun en i løbet af 1-2 dage????? uden det får konsekvenser.

6. Lille ferie ja tak hvordan??? Man optjener ikke feriepenge som lagtidssyg.

7. Prøv du at regne lidt på din/ jeres økonomi nu kender jo ikke din økonomi men lad os nu sige at du har et ok job og har omkring 150 pr time: 150kr x37 timer = 5550 pr uge det ganger vi så med fire 4x5550 = 22200 pr måned før skat. Du er så uheldig at blive syg.
Så er satsen pludselig kun 95 kr pr time vi regner igen: 95kr x37 timer = 3515 pr uge det ganger vi også med fire 4 x 3515 = 14060 pr måned altså en forskel på 8140 kr. på at være syg og på at være i arbejde, hvad ville det betyde for dig???

7. Vender lige tilbage til din lille ferie, hvis DU endeligt skulle komme igennem med din fingerede sygdom, så har DU stadig mulighede for at komme ud blandt andre mennesker, de mennesker der virkeligt er syge har måske ikke samme mulighed, de sidder måske i kørestol, har ondt 24 timer i døgnet, er måske ramt af en depression eller har mistet deres netværk på arbejdspladsen, vennerne ryger sig måske også en tur da de ikke kan acceptere din sygdom, tænk på at når en syg sidder hjemme selv dag efter dag, så er det altså ikke godt for psyken vi mennesker er flok dyr, vi skal have andre input end dem vi kan få fra tv og internet, hvilket der i øvrigt ikke ret tit er råd til hvis man er langtidssyg.

8. Sygdom tager ikke hensyn til love og regler der bestemmer hvor langtid du må være syg.

9. Er du så uhledig at være syg mere end et år risikerer du at falde for varrighedsbegrænsningen det gør så at du mister retten til noget som helst, eneste mulighed er kontant hjælp hvis du er gift og din partner har en indtægt på mere end 12500 kr så er den også sløjfet hva så ???????????????

10. Du skal ikke bilde mig ind at nogen frivilligt lader huset gå på tvangsauktion, du skal ikke bilde mig ind at nogen frivilligt lader sine børn gå i laset tøj i skole, du skal ikke bilde mig ind at nogen syns det er særligt sjovt at skulle sortere i om elværket, varmeværket eller vandværket skal have deres penge så de ikke lukker for deres levering af strøm, varme eller vand, hvad vil du helst undvære???? Der kan heller ikke være ret mange der syns det er sjovt at hver gang tlf ringer så er det en man skylder penge.

Sidst redigeret af Forsyg; 01-04-2009 kl. 00:02. Årsag: nyt indlæg
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 00:40   #22
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
sus...hvor meget mister man ca i boligsikring...for ikke kun for pengenes skyld men i det hele taget syntes jeg det er sundt hvis min datter fik et par timer arb om dagen...som opvakser eller lign.....dog ikke aviser da min erfaring er det ikke holder særlig længe
???
jeg får 2300 i boligsikring og bor alene med to børn

Det beløb dit barn tjener skal tælles med i hustandsindtægt, du kan prøve at lave en beregning på nettet, og så se hvor meget du vil miste hvis din datter tjener xx kroner.

Du kan beregne på www.borger.dk

Syntes bestemt også at det er godt for unge at tjene deres egne penge, men surt hvis forældrene ikke har råd til at miste beløbet i boligsikring.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 01:34   #23
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Thumbs up

Super indlæg "forsyg"! sagligt og godt formuleret! Lige til at smække op!


Nå, så blev jeg alligevel tilpas pikeret...
Så jeg smed også et indlæg af sted, sat ind herunder. Indlæg 37 tilhører "forsyg".
----------------------------------------------------------------
Skrevet af bibs for 5 timer siden
Sagen er at hvis man bliver honoreret rigtig godt som sygemeldt, så vil det der være 100 gange så mange der vil være (simuleret) sygemeldt, det er en kendsgerning og jeg kunne måske selv falde for den, idet jeg også kunne trænge til en lille ferie. Ja, jeg ved godt at det er et sprængfarligt emne, men det er en kendsgerning.


.
Allerførst vil jeg rose indlæg 37. Det er gennemført godt skrevet og gennemtænkt.

Egentligt vil jeg slet ikke her forholde mig til, om hvorvidt man kan leve rimeligt for 800 kr. pr. måned 1 voksen og 1 teenager. Men omhandlende kvinde har svært ved det.
Men DIN uhyrlige påstand BIBS, den kan jeg kun tage dyb afstand fra. Tænk, at der findes mennesker som dig, der vitterligt kalkulerer med, at der findes så mange mennesker der vil simulere sygdom, at det reelt kan betale sig for dig, at refere til -og endsige indtænke i dit menneskesyn. Hold da op!!
Jeg har qua mit tidligere arbejdsliv, arbejdet med mange af de allermest marginaliserede medborger. Ingen af dem har kunnet arbejde, de færreste fik pension, eller sygedagpenge, flere fik kontanthjælp. Men alle ville de ønske sig andre vilkår i livet. De ville alle have givet deres højre arm, hvis det havde givet dem nogen andre betingelser i livet. De kender heller ikke de sociale spilleregler, så de kan ikke begå sig, hverken i dit, mit eller eget miljø.
Kan vi være det bekendt?? Kan vi være bekendt at sige, at sygemeldte kan man honorere for godt, så godt at man ”de” vil vælge sygdom, frem for at gå på arbejde??
Måske vil du være så venlig at dokumentere dit postulat, som du fremturer med som en kendsgerning??
Jeg vil til sidst fortælle dig at jeg personligt, stort set er på den grønne gren- økonomisk, selvom jeg har gået sygemeldt længe, - men jeg har haft nogen ressourcer i mit liv der har gjort, at jeg kunne bevare min økonomiske uafhængighed af systemet til en hvis grad, men det er desværre ikke alle forundt.
Og du skal bare vide, at jeg knokler med at blive rask, så jeg igen kan være på arbejdsmarkedet på almindelige vilkår. Og meget gerne igen kunne hjælpe de mennesker, som ikke er så ressource-stærke som os 2!!!
I dagens DK er sygepension ikke noget man lige får. Og godt nok for det, men hyppigt trækker man mennesker gennem unødig lidelse forinden. Kan man være det bekendt??
Hanne

Sidst redigeret af Hannepanne; 01-04-2009 kl. 02:34. Årsag: sat mit læserbrev ind også
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 02:33   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ØØØHHH fatter ikke dit regnestykke hansen

mener du at det kan betale sig at være sygemeldt , jeg vil da til hver en tid bytte mit helbred for et fuldtidsjob og et godt helbred...

Kan kun sige 20100 i løn fik 13200 udbetalt, sygemeldt på ledighedydelse 13800 udbetalt 9100 ... boligsikring det samme , så god forretning for mig at være i job elendig at være sygemeldt på ledighedydelse .. kunne selvfølgelig have holdt ferie på sygedagpenge da jeg var funktionær ansat og havde fuld løn ved sygdom .. men men så var jeg jo røget for sygedagpenge grænsen (igen ) og var røget på kontanthjælp ...

Det er ikke nogen guldgrube at være ledig det er ikke nogen guldgrube at være i job og det er bestemt heller ikke nogen guldgrube at være sygemeldt ...

Men jeg gad vide hvornår vi holder op med at fokusere så meget på skat og indkomst og i stedet rettede fokus på huslejer i lejeboliger, hvornår kommer der friværdi i dem ...

Her hvor jeg bor falder alt sammen om os og huslejen stiger og stiger .. var den ikke så høj så var der bedre råd til det andet ..

Og desværre er det ikke sådan at vi kan klæde vores børn varmt i misundelse .. det kræver tøj og mad at leve og det kræver penge...
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 02:57   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Men jeg gad vide hvornår vi holder op med at fokusere så meget på skat og indkomst og i stedet rettede fokus på huslejer i lejeboliger, hvornår kommer der friværdi i dem ...

ho-ho-ho... den dag, vi tror på julemanden, Hejdien... mens vi har VKO ved roret.

Og desværre hænger løn, skattenedsættelser og huslejestigninger NØJE sammen, som påpeget af den hamrende gode S-politiker, Orla Hav.

Se her... godt indlæg. Han har mange gode debatindlæg.

Citat:
Skatten på arbejde skal ned. Sådan har mantraet lydt i forbindelse med vedtagelsen af skattelettelserne.

Citat:
Nu viser det sig, at en af indtægtskilderne skal være fra lejerne i boligsektoren.
Citat:
Værre bliver det jo ved at der også er tænkt på andre indtægtskilder i form af grønne afgifter og mere brugerbetaling.

Det kan man da vist roligt kalde en omvendt Robin Hood, signeret Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti. Tak, for kaffe, må det lyde rundt om på altanerne.
http://www.nordjyske.dk/debat/forsid...888%2c2825%2c3

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:04   #26
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannepanne Se meddelelser
Kan vi være det bekendt?? Kan vi være bekendt at sige, at sygemeldte kan man honorere for godt, så godt at man ”de” vil vælge sygdom, frem for at gå på arbejde??
Måske vil du være så venlig at dokumentere dit postulat, som du fremturer med som en kendsgerning??

Hanne


Det er godt I blander Jer i debatten, det er nogen gode læserbreve.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 02:01   #27
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg kan bekræfte at hvis hendes søn går ud og får sig et arbejde, så kommer det til at have effekt på hendes boligsikring.

Jeg ved det selv fra min mor, hun er dog i arbejde men er alenemor med 3 hjemmeboende børn og får derfor lidt i boligsikring.
Jeg skulle så i en kort periode bo hos hende indtil jeg fik en anden lejlighed..
Fordi at jeg flyttede ind, og havde en fast indkomst, gjorde at hun mistede 2000 kr i boligsikring.
Det er det samme hvis hun feks er alenemor og modtager børnepenge fra faderen.
Hvis barnet kommer i arbejde, kan faderen fratages fra den pligt at skulle betale børnebidrag.

Så lige til det om man kan leve på så og så mange penge.
Ja det kan man godt, til en vis grad.
Man kan godt spænde ballerne sammen, men jeg tror da også til sidst at man går psykisk ned med nakken, fordi at man ligger og tænker og spekulere på om der kommer en uforudset regning ind af døren, som man ved man vil få store problemer med at betale.

Jeg så selv det program der hedder Luksusfælden, som blev nævnt tidligere.
Hvor 2 mennesker ikke kunne sidde med deres 50.000 kr månedligt udbetalte løn.
Jeg ved godt de slider for deres penge, men så skulle man fandeme (undskyld mit franske) skamme sig hvis man ikke kunne det!
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Savner nogen at snakke med i samme situation.... LHE De Unge 1 19-12-2012 15:06
nogen der kender til denne situation fortune Alt det andet 3 28-07-2012 11:28
Et vedkommende digt af Charlotte Bonnor mukke Dit og Dat 0 18-02-2010 21:49
Nogen der har været i min situation? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 6 30-01-2010 22:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension