K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2015, 12:36   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
pulje flexjob-sygdom og evt. fyring.

hej med jer !!

spørgsmål i forhold til ansættelse og fyring når man er i pulje flexjob. ( gratis ansat. )
jeg var til syge samtale i torsdags d.6.juni efter 4.ugers reglen. min jobkonsulent er med på sidelinien ( dog tog jeg mod til at tage samtalen alene med min leder. tilbage til jobkonsulenten.og hun bekendt at jeg er sygemeldt pga. psygisk stress fra grundet mobning fra arbejdspladsen. (( MINE LEDERE ved ikke at jeg kører løbende kontakt med både fagforening og jobkonsulent. )) Der er bare det med at mobningen aldrig ville kunne bevises. Nå,men min fagforening er blevet sat ind i sagen ( BUPL.) og hende der har fået sagen sagde til mig at det er sjældent hun ser så slemme sager som min. hun møder dem engang imellem,men ikke tit. jeg er så igen indkaldt til sygesamtale d.17 juni. hvorpå hende fra fagforeningen sagde skrapt".. jeg tager med til den sygesamtale som bisider. og midt i vores samtale siger hun så,har du din jobkonsulents tlf. nr ? og ja,det havde jeg. hun ringer så direkte" til min jobkonsulent og beder om ( ja,faktisk sagde hun mere el. mindre til min jobkonsulent at hun skulle lette sin rø... og skaffe nogle papirer ang. mit puljejob,da hun skulle have garenti" for at jeg ikke kommer i klemme nogen steder. papirerne er så åbenbart fra en ledre i familie beskæftigelses forvaltningen,da det er lederen der står med magten i min sag. nå,men hende fra min fagforening vil nu se om hun kan arbejde hen mod jeg kan blive omplaseret. Hvilket jeg bare vil være glad for. Nå men det jeg vil frem til.. kan jeg nemt fyres pga. sygdom når min arbejdsgiver er bekendt med det er psygisk stress jeg er sygemeldt på. ( jeg blev jo trods alt hentet hjemme med en Ambulence da jeg faldte om i mit hjem og var fraværende i 3-4 min og ca.25.min bevidstløs bagefter. jeg får jo så dog aldrig min leder til at erkende,at det er pga. jobbet jeg er sygemeldt. jeg havde enda gjort begge mine leder opmærksomme på det helt tilbage i januar. grunden til jeg også er der hvor jeg ved hun gerne vil af med mig er,at hun har en veninde der er ansat i barsels vikariat i huset hvor jeg er. og min fagforening har også kig på hende for man ansætter jo ikke nye pædagoger hvis der er mangel på arbejde til dem. og hun har jo i smug frataget mig nogle af mine opgaver og kalder dem så,så" kaldt pædagogisk arbejde.

Mvh Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2015, 17:42   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis du på nogen måde kan slippe bekymringerne vil det være bedst.

BUPL er på sagen og der sker intet uden at de har styr på det.

En af fordelele ved BUPL's overenskomst er at det ikke er lovligt at fyre dig uden at fyringen først er varslet hos BUPL. Altså din fyreseddel skal først sendes til BUPL som skal godkende den før du kan modtage den (i praksis vil det sige at en af BUPL's jurister kontakter dig og I får en snak om hvorofr det er du skal fyres og er grunden lovlig, godkender de den)

(Men lad være at informere dine ledere om dette, det er deres eget ansvar at vide dette og det kan koste dem dyrt ikke at gøre det korrekt.)

Hvis du modtager en fyreseddel, kontakter du BUPL og så tager de over.

Jeg blev engang fyrer fra en nyoprettetstilling inden jeg nåede at starte i jobbet pga. At stillingen allige vel ikke blev oprettet pga. Besparelser.
Æv, men fair nok sådan er det nogengange. Men lederen gav mig en fyreseddel og da jeg kendte min overenskomst, ringede jeg til BUPL, hvis jurist tog fat i kommunens HR-afd.

Det endte med at fordi de ikke overholdt reglerne fik jeg tre mdr. Løn som kompensation for at de ikke fulgte reglerne, oveni den løn jeg fik fra et andet job jeg fandt.

Det bedste er at du gøre og siger så lidt som muligt til alle andre end din sagsbehandler hos BUPL. Aftal med hende hvad der skal ske, hvornår hun deltager m.v. Og se om det ikke kan give dig lidt ro at vide at de holder styr på det.


Jeg selv er også i BUPL og de tilbød både at hjælpe ifht. Jobcenteret (deltage i møder mv., hvilket jeg takkede nej til, da jeg havde anden hjælp) og en af deres jurister har kørt arbejdsskadesagen ved ASK.

Så jeg har fuldt tillid til BUPL kan hjælpe dig og håber at det kan give dig lidt ro midt i det hele
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2015, 18:26   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Hvis du på nogen måde kan slippe bekymringerne vil det være bedst.

BUPL er på sagen og der sker intet uden at de har styr på det.

En af fordelele ved BUPL's overenskomst er at det ikke er lovligt at fyre dig uden at fyringen først er varslet hos BUPL. Altså din fyreseddel skal først sendes til BUPL som skal godkende den før du kan modtage den (i praksis vil det sige at en af BUPL's jurister kontakter dig og I får en snak om hvorofr det er du skal fyres og er grunden lovlig, godkender de den)

(Men lad være at informere dine ledere om dette, det er deres eget ansvar at vide dette og det kan koste dem dyrt ikke at gøre det korrekt.)

Hvis du modtager en fyreseddel, kontakter du BUPL og så tager de over.

Jeg blev engang fyrer fra en nyoprettetstilling inden jeg nåede at starte i jobbet pga. At stillingen allige vel ikke blev oprettet pga. Besparelser.
Æv, men fair nok sådan er det nogengange. Men lederen gav mig en fyreseddel og da jeg kendte min overenskomst, ringede jeg til BUPL, hvis jurist tog fat i kommunens HR-afd.

Det endte med at fordi de ikke overholdt reglerne fik jeg tre mdr. Løn som kompensation for at de ikke fulgte reglerne, oveni den løn jeg fik fra et andet job jeg fandt.

Det bedste er at du gøre og siger så lidt som muligt til alle andre end din sagsbehandler hos BUPL. Aftal med hende hvad der skal ske, hvornår hun deltager m.v. Og se om det ikke kan give dig lidt ro at vide at de holder styr på det.


Jeg selv er også i BUPL og de tilbød både at hjælpe ifht. Jobcenteret (deltage i møder mv., hvilket jeg takkede nej til, da jeg havde anden hjælp) og en af deres jurister har kørt arbejdsskadesagen ved ASK.

Så jeg har fuldt tillid til BUPL kan hjælpe dig og håber at det kan give dig lidt ro midt i det hele
tak,skal du have Gisne.

tror du så ikke nu hvor min fagforening er sat på sagen allerede nu,at de hurtigt" vil lugte at hun har noget i gære hvis hun skulle henvende sig til BUPL ??
Jeg har jo været hurtig ude med riven for at komme min leder i forkøbet,hvis"
hun skulle finde på at lave numre under min sygemelding.
for også da jeg nævnte for hende juristen på BUPL blev hun lidt mærkelig da jeg fortalte at min leder havde ansat" 2.nye pædagoger,til trods for der er er noget at lave. ( Synes du-i jeg skal nævne for min leder jeg har en fra Bupl med til mødet d.17 Juni ??? ) jeg vil jo ikke lave et baghold for så bliver der jo først ballade,hvilket går ud over mig i den sidste ende ??
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2015, 19:25   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
det er ikke nødvendig at informere din leder om at de deltager, men du kan jo hodt gøre det et par dage før hvis du har det bedst med det.

Måske det kan være "lidt sjovt" at tage hende på sengen og se hvordan hun reagere når de står der og hvad du så pludselig siger/gør, når hun ikke har kunnet forberede sig på forhånd.

Min oplevelse af BUPL er at de er gode til at lugte lunten, og er ikke til at løbe om hjørner med
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2015, 21:27   #5
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
det er ikke nødvendig at informere din leder om at de deltager, men du kan jo hodt gøre det et par dage før hvis du har det bedst med det.

Måske det kan være "lidt sjovt" at tage hende på sengen og se hvordan hun reagere når de står der og hvad du så pludselig siger/gør, når hun ikke har kunnet forberede sig på forhånd.

Min oplevelse af BUPL er at de er gode til at lugte lunten, og er ikke til at løbe om hjørner med
jeg ved godt det ikke er nødvendigt at informere min leder,men som jeg siger går det jo bare ud over mig selv i den sidste ende,hvis jeg lokker dem i et baghold.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2015, 21:59   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvorfor lokkes du hende i et baghold. Det lyder ikke som om du kan holde til at være der alligevel. Hun har opført sig modbydeligt mod dig og du skylder hende absolut intet.

Du gør intet forkert ikke at fortælle hende noget og hvorfor skal du overhovedet have kontakt med hende fra nu og indtil mødet.

Hold lidt fri fra hende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension