K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2008, 11:54   #11
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Tak for svar Huldra. Det var ikke helt det jeg mente med hvad det gik ud på, men sådan mere rent praktisk. Kommer der en ud fra Plan & Handling og overvåger hvordan jeg arbejder? Skal man skrive smerter ned? Jeg har endnu ikke været til møde med P&H så jeg aner intet om forløbet. Min sagsbehandler kunne ikke fortælle så meget om det.

Mht. 20-22,5 timer så talte jeg med sagsbehandleren om det og troede det ville være min vej udenom at søge fleks, at jeg kunne arbejde "hele" 22,5 timer. Men hun sagde at marginalen var så lille så det havde ingen betydning.

Jeg kan godt arbejde 20-22,5 timer - men heller ikke mere. Så smadrer jeg min skulder fuldstændig og kan ingenting. Så har jeg konstante smerter, hvor jeg nu har dem sporadisk.

Jeg forstår godt din frustration. Det er svært og man fæler sig uretfærdigt behandlet og samtidig lyder man som "en 4 årig som VIL have is"

Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet griber alt det her rigtigt an. Tror ikke jeg arbejde til min egen fordel!
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 23:54   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja, det er nok svært præcist at forklare hvad det går ud på.
Men for min del, havde jeg to damer på som jobkonsulenter. de var begge med til første møde, som mest gik ud på at jeg selv skulle finde et sted at komme i arbejdsprøvning.
Den ene af dem skulle skrive den endelige rapport.. den anden skulle komme forbi og se og høre hvordan det gik.
Arbejdet skulle vise hvor meget eller lidt jeg kunne holde til og hvilke arbejdsopgaver jeg magtede.
Jeg blev anbefalet at skrive dagbogsnotat, om opgaver og hvordan det påvirkede mine smerter og dag.. det er svært især at gøre i 10-12 uger. fordi det føles som en gentagelse..

Jeg syntes ikke mine jobkonsulenters indsats er noget at råbe hurra for. Men de tror selv på det, og føler de gør en stor indsats.. de snakker snakker snakker.. men for mig føltes det som om jeg bare var en i stakken, og at mine data bare blev puttet ind i en standard skrivelse..
inden man starter plejer der at blive lavet en aftale om arbejdsopgaver, og så når perioden er slut skal man fortælle hvordan det gik..
For mig blev det noget med, at arbejdsgiver og ledere, var bange for at skade min sag, ved at sige at jeg var der få timer, og de var jo glade nok for min hjælp.. læs gratis arbejdskraft. men de var og er kanonsøde og vil fortsat gerne hjælpe mig det de kan. men for dem er jeg for syg og svag til at de har lyst til at ansætte mig på fuld løn, og få en under halv arbejdskraft.
Arbejdsprøvningen skal gerne ende ud med at vise hvor mange eller lidt timer du kan holde til at arbejde uden at få forværret dine smerter og dagligdag.
Jeg syntes også det har været svært at forklare ens kollegaer, hvad en arbejdsprøvning går ud på i forhold til jobtræning,aktivering, puljejob som det hed engang, aner ikke om det findes mere.. jeg har ialfald måtte forklare mere end en gang, at jeg var på arbejdspladsen for at afprøve mine evner.. og selv der tror jeg ikke helt alle forstod det.
Hos mig i de 11 uger, tror jeg at jeg så jobkonsulenten 3 gange ialt.
men det er svært at forklare hvordan de griber ddt an i din kommune, og arbejdsplads.
Men husk at passe på dig selv, og lytte til din krop.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 12:33   #13
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Tak for din beskrivelse Huldra.

Ja det er svært at finde rundt i synes jeg. Jeg er spændt på det møde og hvad de siger til det hele og hvordan det skal foregå. Skal tale med min chef om det om et par uger og sætte ham ind i sagen. Tror nu nok han siger ok til det. Gider ikke blande hel firmaet ind i det, men satser på at det er nok med ham og min nærmeste kollega. Vi er kun 2 hvor jeg sidder.

Min sagsbehandler henstillede til interen arb.prøv. og af 4 ugers varighed. Synes bare det lyder for nemt i forhold til hvad jeg læser herinde om at folk går igennem på deres arb.prøv.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension