K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2010, 00:01   #31
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg tror nok der skal vises papir på indestånde beløb,for de sidste 6 måndre.
mener det kun er 3 md oversigt over ens kontoer
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 00:14   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåååå, mener i fra banken til kommunen.....
Men de papirer må de vel have, siden de gør så meget vrøvl ud af det....og ligefrem kan regne ud hvordan børneopsparingen skal bruges.

Det er jo også her klagen skal ind i billedet, hvor hun skriver hvad den børneopsparing er tiltænkt til, og hvordan den skal kunne gavne datteren på sigt.

Det er da tarveligt at man skal spare hele barnets liv, blot for at de skal gå til overlevelse.
De havde da været smartere om de penge kunne brugs til bolig, når datteren er kommet sikkert i havn osv....istedet for at kommunen vil have hun skal bruge dem NU, og komme tilbage om et par måneder, med nøjagtig samme problemstilling, bare uden sikkerhedsnet.

Ellers må man jo bare ''bruge'' de penge, få dem ud af banken, og klare så sig godt man kan en periode, og gå på kommunen og sige at nu er de brugt........
Det giver jo ingen mening, at man ligefrem skal komme dem i madrassen, for ikke at få kørt datteren ud på et sidespor.

Men det ka' så måske blive løsningen, hmmm...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 09:42   #33
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Godmorgen til alle !
Lidt nyt - Var som sagt til møde i går, hvor der blev drøftet forskellige muligheder.
Tilbud fra kommunen: Man har ret til et 6 ugers afklaringsforløb, det er her Individuel start kommer på tale.
Andre tilbud: Praktik af 4 ugers varighed, kom ikke nærmere ind på emnet, men ved dog at man ikke har "frit valg".
Blandt vores egne forslag: VUC, hvor vi skal hen i dag for at høre nærmere.
Ved godt at det har kredset meget om stabilitet, som ovennævnte osse vil kræve, lige pt. føler hun sig på toppen, så nu må vi se om hun kan blive optaget hurtigst muligt. Hvis det først bliver senere på året eller til jan. bliver valget: 6 uger afklaring på individuel start og praktik.
Spurgte til om der var tilbud der mindede om individuel start, men nej. Der er masser af tilbud til ressourcesvage, en gruppe hun ikke høre ind under.

Til ukken: Daghøjskoler og lign. findes ikke længere i Odense.

Til maja-bell: Det er undersøgt og på plads med boligsikring, iøvrigt har hun heller ikke planer om at flytte hjemmefra, før om et par år.

Alt det med opsparingen: Her er noget af det jeg skrev i mit første indlæg:
Summa summarum er pengene ikke "fastlåst", den eneste udvej jeg kunne se, var at føre det beløb, der oversteg de 10.000 over på en anden konto, (som står i mit navn, hvilket jeg i sagens natur har gjort.) Denne handling blev foretaget ca. 1 måned før vi var i ydelsescentret og derfor kunne sagsbehandleren se at der iflg. kontooversigten var hævet penge. Afslag selvom sagsbehandler blev gjort opmærksom på førnævnte.
Iøvrigt har de adgang til SKATs system og derfor kan de se alle bankoplysninger.

Spørgsmål til Anna1: Hvis vi følger helenekr´s råd og fastlåser det som hendes egen opsparing, kan ydelsescentret så forlange/kræve at spærringen ophæves så hun bruger af de penge først?
Grunden til dette spørgsmål er at hvis nu alt går i vasken og i henhold til at anke, vil vi selvfølgelig gerne tage vores forholdsregler.

Endnu engang tak for jeres respons og specielt til:helenekr, hvor er du god til at sætte ord på det vi osse tænker.
Man føler virkelig at man bliver straffet fordi man gerne ville give sine børn en god start i voksenlivet.

Logger af og vender tilbage senere.
Knus til jer alle
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 10:19   #34
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror som sådan ikke kommunen kan kræve at en spærringen skal ophæves. Men jeg tror de kan sige at man har en formule og derfor nægte at give kontanthjælp.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 13:47   #35
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er ærveligt,andre ord findes ikke for det,eller gør der.

det er vel også rigemilgt at man klare sig selv så længe at man kan det..

Jeg kan ikke se at det skulle være tilladt at have en fastlåst formue,og så være berattet til en overførelse indkomst.

Mange sætter nettop ikke børneopsparingen fast,de sidste år,fordi der pluslig kan blive brug for dem.Det her er så bare en kedelig måde at skulle bruge dem.
Min datter har samme luksus problem,barnes opsparing er ikke låst fast og skal bruges først,før hun kan få kontent hjælp.så hendes indkomst er nedsat boligsikring,og hvad hun ellers får som enlig til et barn.

Skal man sikker sine børn skal man næsten gemme dem i dynen,for ingen kender jo dagen i morge..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 27-08-2010 kl. 14:20.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 14:11   #36
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
de vil med står sandsynlighed komme til at tilbage betale det udbetalte. ved lån i sted for når de penge kan frigives. det er jeg ret sikker på.

og lidt træl at maggi ikke følger op på tråden længer. for der er nok komme nyt i sagen
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 17:13   #37
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Så er jeg her igen, er næsten lige kommet hjem. Har været på VUC for at melde datteren til, hun er blevet optaget, skal starte på mandag og glæder sig helt vildt.Håber og tror det er det rette valg hun har truffet.

Kan godt forstå det kan opfattes som et luksusproblem, er osse klar over at mit første indlæg handlede om at fastlåse opsparingen dette primært fordi afslaget betød, at hun så ikke var berettiget til at være i Individuel start, til trods at hun gerne ville bruge tilbuddet uden at få penge for det.Endvidere i henhold til at anke og evt. få medhold var det den eneste mulighed jeg kunne se.
Synes det er for dårligt/underligt at der ikke findes tilbud uden for kontanthjælpsregi, til unge der har eller har haft det svært, bare fordi de ikke er ressourcesvage.
Worst case scenario: Depressionen stikker sit grimme ansigt frem, når vi kommer til den mørke tid og hun så ender i systemet igen. Dette er ikke skrevet for at male en vis herre på væggen. Hun har lidt af vinterdep. før og derfor er vi nødt til at forholde os til at det måske sker igen.

Ja... der er sket meget i ugens løb og vi er blevet klogere hen af vejen
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 18:00   #38
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Kontanthjælp er subsiduær ( sådan tror jeg nok det staves ) dvs at de midler man har til forsørgelse skal anvendes først - man kan se bort fra småbeløb fastlagt i de enkelte kommuner internt.

Selvom man skal betale dekor i banken skal penge der kan hæves - hæves . Sådan var det før og sådan er det stadig.

Som tidligere skrevet det nytter ikke at "gemme" børneopsparing - den kan ses på skærmen - da jeg sad med kontanthjælp regnede man fra hævetidpunkt og det den unge ville være berttiget til - så og så mange mdr før berettigelse til kontanthjælp. Dette var gældende for boligopsparing, uddannelsesopsparing og børneopsparing m.m.

M.h.t til tilbud i Odense - ressourcesvage unge ?? man har vel ikke overvældende ressourcer hvis man er 18 år og har lidt af depression siden 2006.

Pas på med at lave muren for høj og for store ambitioner - det kan i sig selv være depressionsudløsende.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 20:56   #39
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Til ukken
Det er ikke os der siger hun er resourcestærk, men UUO vejleder og børne- unge sagsbehandler, som osse har haft svært ved at anerkende hendes diagnose. Derfor er der ikke nogle tilbud. Hun er en velbegavet pige, der gerne vil videre, men pga. sygdommen har haft svært ved det i perioder, som før nævnt, dårlig døgnrytme som fører til ustabilitet. Lige nu er hun på toppen og vi håber at hun vedbliver med det. Er godt klar over det måske kan blive for stor en mundfuld. Men det var ligesom det eneste alternativ, derfor osse frustration over at der ikke findes nogle tilbud, hjælp eller støtte.

God weekend til jer alle
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 21:02   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Magge Se meddelelser
Worst case scenario: Depressionen stikker sit grimme ansigt frem, når vi kommer til den mørke tid og hun så ender i systemet igen. Dette er ikke skrevet for at male en vis herre på væggen. Hun har lidt af vinterdep. før og derfor er vi nødt til at forholde os til at det måske sker igen.
Har i overvejet at købe en dagslys-lampe eller -pære, mange mennesker (mig selv incl.) har glæde af sådan en mod vinterdepressioner, det kunne være en god idé at begynde at bruge sådan en nu, i stedet for at afvente situationen.
Et tilskud af stærke B-vitaminer (snak med en erfaren helsekost-butik) kan også gøre god gavn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SU/børneopsparing PiaCP De Unge 15 28-06-2018 09:48
afslag på kontanthjælp? sannemus Alt det andet 14 27-01-2013 21:59
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! Timoe De Unge 19 21-04-2012 10:00
Børneopsparing vs. Kontanthjælp. Audioattack Alt det andet 14 26-08-2011 13:27
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension