K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2010, 12:54   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hvor meget kan kommunen tvinge en til?

Hej

Jeg er kommet i tanke om hvorvidt kommunen kan tvinge en til at tage former for medicin selvom man ikke ønsker det. Jeg har HMS og skal igennem arbejdsprøvning inden længe og når man læser vedr. folk der skal have pension eller have målt på hvor meget de kan så handler det om om ens behandlingsmuligheder er udtømte. Jeg klarer mig fint uden nogen former for medicin idag. Jeg tager kosttilskud og tror på at man når langt med naturmedicin, det er ihvertfald min oplevelse. Derfor er jeg også imod at man skal fylde sig med alle mulige piller med tusindvis af birvirkninger. Men det gør så at jeg er kommet til at spekulere om de kan tvinge en til en behandlingsform medicinmæssigt for at man kan klare mere? Eller har man et valg?

På forhånd tak

H
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 13:07   #2
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Tvinge og tvinge....

Kommunen kan jo som sådan ikke tvinge dig til noget. MEN hvis der er medicin som bevisligt bedre tilstanden og din egen læge ikke har nogen indvendinger (tænker her at du f.eks. får anden medicin som ikke går med det eller du har prøvet og der er grimme bivirkninger osv.) så kan de faktisk sige at du modvirker behandling og dermed finde grund til at stoppe dine sygedagpenge i yderste koncekvens.

Så jo, principielt kan de jo tvinge dig til det.

De hælder en hel del til lægekonsulenternes meninger omkring tingene, uagtet at disse faktisk ikke må andet end tolke lægepapirer. Men de foreslår ofte behandlingsmuligheder, undersøgelser osv. og det lytter kommunen så meget til. Ofte er det også set at de tilsidesætter udtalelser fra speciallæger, egen læge, psykiater, psykolog osv.

Hvis det er medicin som du ikke tåler, eller du f.eks. tager anden medicin som er nødvendig og konflikter med det nye, så kan din læge skrive at det ikke går. Men desværre er naturpræparater ikke så anerkendt i den forbindelse og mange accepterer det ikke.



Det er faktisk en rigtig ****esituation man kan komme i hvad det angår. For det er lidt et valg mellem pest eller kolera
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 14:50   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
tak for dit svar

Jeg ved godt det ikke er anerkendt overhovedet med naturpræparater og det generer mig egentlig ikke som sådan. Jeg ville bare blive meget ked af at skulle fylde mig med giftige sager "unødvendigt".
Nu er der vist ikke så meget medicin der hjælper på HMS, men man ved jo aldrig hvad de kan finde på.
Det må være værre for dem med store psykiske problemer. Skal heller ikke tage sorgerne på forskud men man gør sig jo nogle tanker om hvad man kan komme ud for. Det er jo ikke særlig mange positive historier man hører når det kommer til kommuner, desværre
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 14:55   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Nu er det jo sådan at de sagtens kan TVINGE dig til AL mulig medicin .... selvfølgelig kan de det, og de gør det også i flere tilfælde... MEN og der er et stort MEN! De kontrollerer jo IKKE at du rent faktisk hælder medicinen i halsen Så kommer det til de vil have du skal have noget som du ikke syntes, så hente det, sig ja og amen og kyl det i toilettet.. godt nok er det spild af penge, men er det ligefrem det der skal til for at ens sag køre igennem/videre så må det være sådan.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 15:02   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man skal huske,alt hvad der hedder milisin det er lægen man taler med det om ,og ikke sagsbehandlerne,men kan blive forslået at afprøve noget.Men det er dig og ejen læge der afgør det sammen i den sidste ende jo.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 15:15   #6
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
medicin kan redde liv .
Det gjore det ihvertifald for mig. Så bider gerne bivirkninger i mig hvis det betyder at jeg igen kan leve.

jeg ved ikke hvad din sygdom er ...men hvis der var noget der evt kunne hjælpe hvorfor så ikke prøve ? hvis der er en chance for at du kan få det bedre??

igen vil gerne lige vide hvad din sygdom er før jeg skriver andet ..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 15:38   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Nu er det jo sådan at de sagtens kan TVINGE dig til AL mulig medicin .... selvfølgelig kan de det, og de gør det også i flere tilfælde... MEN og der er et stort MEN! De kontrollerer jo IKKE at du rent faktisk hælder medicinen i halsen Så kommer det til de vil have du skal have noget som du ikke syntes, så hente det, sig ja og amen og kyl det i toilettet.. godt nok er det spild af penge, men er det ligefrem det der skal til for at ens sag køre igennem/videre så må det være sådan.
Medicin raster bør altså ikke smides i toilettet ,tænk på meliøet
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 15:48   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Medicin raster bør altså ikke smides i toilettet ,tænk på meliøet
ha ha ha cleo den var edder brand brølme go'
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 15:50   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Godt, du er vågen, Cleo!

Det gør man nemlig ikke!

Men var måske også ment i overført betydning.

Enig med indlæggene og endnu er vi ikke kommet så langt, at der kræves urintest for at tjekke, om borgeren har indtaget det anbefalede.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 18:00   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
det var ment i overført betydning man kan tvinge hesten til truget men ikke til at drikke osv osv
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen tvinge Zyprexa i mig? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-07-2011 20:49
Kan kommunen tvinge mig?. Tullee Alt det andet 11 13-03-2010 23:06
§ 56 aftale... Hvor meget får kommunen refunderet OJO Alt det andet 1 07-06-2009 13:06
Må kommunen tvinge til behandling??? birkiz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-09-2008 11:23
Er der overhovedet regler for hvor meget kommunen må trække een igennem? fehovedet Din historie 9 22-12-2007 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension