K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2012, 16:26   #1
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Angry hvordan beregnes det beløb man får i sygedagpenge?

Jeg er overgået til sygedagpeng fra det offentlige. Sygedagpengekontoret beregner det beløb jeg skal have fra dem ud fra mine 3 sidste "lønsedler".
Problemet er, at de sidste 3 mdr. var jeg sygemeldt, og min arbejdsgiver modtog følgeligt refusion. Men jeg fik kun for min kontrakt der garanterede mig 140 timer om md. Fakta er at jeg har arbejdet langt flere timer end min kontrakt, og har derfor også en sag kørende om manglende løn.
Mit spørgsmål går på: skal jeg ikke have sygedagpenge i forhold til de faktiske timer jeg arbejde pr. md. før jeg blev syg, (har afleveret de 3 lønsedler), eller kan de holde fast i de 140 timer der står på kontrakten, og som ikke har noget at gøre med virkeligheden.
De ved også at jeg har en sag kørende, og de 3 lønsedler jeg har aflevet heller ikke passer da der er for lidt timer på.
Jeg håber jeg har gjordt mig selv forståelig.
Derudover roder de rundt i udbetalingerne, så når jeg får min næste udbetaling, har jeg måtte klare mig 12 uger for 7 ugers udbetaling
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 17:16   #2
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zamara Se meddelelser
Jeg er overgået til sygedagpeng fra det offentlige. Sygedagpengekontoret beregner det beløb jeg skal have fra dem ud fra mine 3 sidste "lønsedler".
Problemet er, at de sidste 3 mdr. var jeg sygemeldt, og min arbejdsgiver modtog følgeligt refusion. Men jeg fik kun for min kontrakt der garanterede mig 140 timer om md. Fakta er at jeg har arbejdet langt flere timer end min kontrakt, og har derfor også en sag kørende om manglende løn.
Mit spørgsmål går på: skal jeg ikke have sygedagpenge i forhold til de faktiske timer jeg arbejde pr. md. før jeg blev syg, (har afleveret de 3 lønsedler), eller kan de holde fast i de 140 timer der står på kontrakten, og som ikke har noget at gøre med virkeligheden.
De ved også at jeg har en sag kørende, og de 3 lønsedler jeg har aflevet heller ikke passer da der er for lidt timer på.
Jeg håber jeg har gjordt mig selv forståelig.
Derudover roder de rundt i udbetalingerne, så når jeg får min næste udbetaling, har jeg måtte klare mig 12 uger for 7 ugers udbetaling
Hvis du er fuldtidsforsikret i en A-kasse, skal du have sygedagpenge på "fuld tid". Dvs. for 160,33 timer pr. måned.
Jeg blev selv snyd for en del sygedagpenge i det første år fordi jeg kun havde arbejdet 35 timer pr. uge og så kun fik sygedagpenge for 35 timer pr. uge.

Efter at have læst nogle indlæg her på K10 blev jeg opmærksom på, at jeg havde ret til sygedagpenge for 37 timer pr. uge fordi jeg var fuldtidsforsikret. Jeg henvendte mig til min A-kasse, fik er erkæring fra dem om at jeg var fuldtidsforsikret og fik derefter de resterende sygedagpenge udbetalt med tilbagevirkende kraft.

Desværre er der mange som ikke er opmærksom på deres rettigheder på dette område.
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 19:57   #3
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Unhappy

Hej Duude. Tak for svar. Desværre er jeg kun medlem af fagforening og ikke A-kasse da det blev for dyrt på et tidspunkt og jeg måtte melde mig ud. Ikke med min gode vilje, men shit happens.
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 22:35   #4
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Okay, det er ret ærgeligt... men man må jo desværre skære i mange ting af hensyn til økonomien.

Jeg ved desværre ikke hvordan du er stillet når du ikke er medlem af en A-kasse
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 22:48   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at spørge i din fagforening, hvad de mener.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 13:00   #6
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Thumbs up

hej Dudde og Stampe. Tak for råd.
Jeg vil ringe til min Fagforening på Mandag
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 22:40   #7
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Er bdet ikke afhængig af antal af timer før man blev sygemeldt ?
Jeg var trappet ned på ca. 25 som gennemsnit, fordi jeg ikke kunne klare mere. Derfor får jeg sygedagpenge for 25 timer, selom jeg er fuldtids forsikret
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 23:57   #8
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Mener at min A-kasse ikke kunne hjælpe mig med andet end at sende nogle papirer til mig, som skulle udfyldes når jeg blev "almindelig" ledig. De kunne ikke når det var sygedagpenge det drejede sig om...
Så er da temlig nysgerrig efter at vide hvordan man får flere sygedagpenge udbetalt ( er også fuldtidsforsikret)
Jeg får for 30,5 time fordi det var det jeg var blevet nødt til at gå ned på i et forsøg på at fastholde mit arbejde. Så i min ansættelseskntrakt står der rent faktisk 33 timer, da vi aldrig nåedeatfå lavet en ny med det nye timetal.
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 13:28   #9
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Smile

Hej Chas og Liemaje.

Tak for svar, jeg har kontaktet min fagforening, og venter på tilbagemelding fra dem.

Men i skal lige tjekke Duude´s svar til mig, ud. I er begge to fuldtidsforsikrede, så i har ret til fuld udbetaling. Tag lige en alvorssnak med jeres fagforening. De har da misset noget?

Hilsen Zamara
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 13:45   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sygedagpenge udregnes som en "timepris" for det antal timer, man i en periode op til sygemeldingen har fået løn for. Det er jo en erstatning for manglende indtægt. Der er et max som for dagpenge.
Se borger.dk og din kommunes hjemmeside.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan beregnes det.. Gunell Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 02-10-2012 16:59
Hvordan beregnes rest. erhvervsevnen mon? Siv Spørgsmål ang fleksjob 19 10-04-2012 12:09
hvordan og hvor beregnes pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 31-10-2011 23:06
Hvordan beregnes førtidspension? Fiselback Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-09-2010 10:32
Fattigdomsgrænse beregnes hvordan? Supercarla Dit og Dat 4 08-12-2009 14:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension