K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2013, 17:53   #1
muddis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
muddis er ny på vejen
Afslag på sygedagpenge

Hej herinde... Mangler nogle friske øjne på sagen...
26/3-09 Får jeg en arbejdsskade som giver kronisk hovedpine og piskesmæld.
Er sygemeldt fra job en periode men vender tilbage på en § 56. Bliver senere fyret, de kalder det nedskæringer. Sygemeldes igen efter en månedstid. Kommer ind under TTA-teamet april -10. Starter en praktik/arbejdsprøvning med henblik på en afklaring. Må desværre stoppe ultimo juli pga. graviditet. kan jo ikke tage max smertestillende, og får at vide at så tæller praktikken heller ikke.Får en dejlig datter i marts -11. Kommer igen på sygedagpenge efter barsel. Opdager til stor undren medio september at jeg er gravid. sygemeldes pga.denne. Får ultimo juni -12 en skøn dreng. Denne barsel ophørte 18/5-13. Lægen genoptager min sygemelding med henblik på at min arbejdsprøving skal afsluttes. 21/5-13 sygemelder jeg mig på jobcenter somjeg skal da det er første hverdag efter den 18/5-13. Den 1/7-13 modtager jeg brev om komme til møde samme dag. Får til mødet info om han ikke ser et problem i at få sygedagpenge.Men foreslår også en videre uddannelse på revalidering, dette love jeg at tænke over til næste dag. Vender tilbage næste dag for at fortælle at jeg på. ikke kan overskue det hverken fysisk eller psykisk.
OKay siger han og vi aftaler at tales ved.
5/7-13 får jeg pr. telefon sent eftermiddag at vide at de ikke skønner at jeg er berettiget til sygedagpenge. Den 9/7-13 kommer brevet med det foreløbige afslag og meddelelse om partshøringsfrist som er den 12/7-13
Så er det jeg spør hvor står jeg så nu ? Har fået at vide jeg skal bare søge kontanthjælp.
Hvad skal jeg
Hvad må jeg
Og ikke mindst hvad må kommunen
Undskyl den lange smøre håber nogen orker at læse det igennem og gi et bud.
På forhånd tak.
muddis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 18:38   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af muddis Se meddelelser
Hej herinde...

Mangler nogle friske øjne på sagen...

26/3-09 Får jeg en arbejdsskade som giver kronisk hovedpine og piskesmæld.

Er sygemeldt fra job en periode men vender tilbage på en § 56. Bliver senere fyret, de kalder det nedskæringer. Sygemeldes igen efter en månedstid.

Kommer ind under TTA-teamet april -10. Starter en praktik/arbejdsprøvning med henblik på en afklaring. Må desværre stoppe ultimo juli pga. graviditet. kan jo ikke tage max smertestillende, og får at vide at så tæller praktikken heller ikke.Får en dejlig datter i marts -11.

Kommer igen på sygedagpenge efter barsel. Opdager til stor undren medio september at jeg er gravid. sygemeldes pga.denne. Får ultimo juni -12 en skøn dreng. Denne barsel ophørte 18/5-13.

Lægen genoptager min sygemelding med henblik på at min arbejdsprøving skal afsluttes.

21/5-13 sygemelder jeg mig på jobcenter somjeg skal da det er første hverdag efter den 18/5-13.

Den 1/7-13 modtager jeg brev om komme til møde samme dag. Får til mødet info om han ikke ser et problem i at få sygedagpenge.Men foreslår også en videre uddannelse på revalidering, dette love jeg at tænke over til næste dag.

Vender tilbage næste dag for at fortælle at jeg på. ikke kan overskue det hverken fysisk eller psykisk.

OKay siger han og vi aftaler at tales ved.
5/7-13 får jeg pr. telefon sent eftermiddag at vide at de ikke skønner at jeg er berettiget til sygedagpenge. Den 9/7-13 kommer brevet med det foreløbige afslag og meddelelse om partshøringsfrist som er den 12/7-13

Så er det jeg spør hvor står jeg så nu ? Har fået at vide jeg skal bare søge kontanthjælp.

Hvad skal jeg
Hvad må jeg

Og ikke mindst hvad må kommunen

Undskyl den lange smøre håber nogen orker at læse det igennem og gi et bud.
På forhånd tak.
Hej Muddis,

Først tillykke med "alle" dine børn.

Jeg har delt din tråd op for vi er mange, der i perioder, ikke lige kan overskue de sammen skrevne indslag og tråde .

For det første skal du jo vide at sygedagpenge ikke er en varig ydelse, det er en mellemstation til det ordinære eller støttende arbejdsmarkede.

Som jeg ser det har din sagsbehandler søgt at hjælpe dig ved at foreslå revalidering/uddannelse i forhold til forlængelse af dine sygedagpenge, det er der så pkt. for i sdp. forlængelse, se forsiden af sdp. stop herfor.

Dog tænker jeg arbejdsskade!! Har du meldt denne til ASK?? For hvis du har en sag der, som er godkendt af ASK, så SKAL du forlænges på sdp. indtilvidere iht. min overbevisning.

Du får lige de gyldne forlængelsesregler citeret/kopieret nedenfor, det er biblen i sdp.mht. forlængelse, men dette sker kun umiddelbart hvis/når man er stationær i sine lidelser.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 19:00   #3
muddis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
muddis er ny på vejen
afslag på sygedagpenge

jeg troede også at det drejede sig om forlængelse/fortsættelse for jeg har slet ikke opbrugt mine 52 uger...
men jobcentret fastholder at det er en helt ny ansøgning de skal forholde sig til og at det derfor ikke kan komme på tale da min sygdom er stationær
muddis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 19:29   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, så er den svær, medmindre du kan, via dine papiere kan, bevise at din arbejdsevne er tilstrækkelig nedsat til sdp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 20:08   #5
muddis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
muddis er ny på vejen
min læge har tidligere i forløbet skrevet at 2-4 timer om dagen var hvad jeg skulle forvente ville være realistisk. det er "bare" det jeg gerne vil have jobcentret til at erkende evt. gennem en arbejdsprøvning, som så kunne udløse flexjob
muddis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 20:21   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- det er de der ''4 timer'' de satser på. Kan du klare de 4 timer, så er der ikke mulighed for fleks, for så kan du få ordinært arbejde på deltid. Om det er realistisk eller om du vil kunne leve af det, er de sådan set lige glade med.

De er SÅ frække/strenge!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 20:37   #7
muddis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
muddis er ny på vejen
ja bare de har deres på det tørre....
bliver bare så arghh...hvordan er det med førtidspension ? var det noget man kunne undersøge eller er det helt udelukket ?
Jeg vil godt sige 1000 tak til jer herinde for at i bruger tid på der her det betyder meget for mig, føler jeg står med hænderne bundet på ryggen
muddis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 20:55   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis de vil stoppe sygedagpengene, kan du altid søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag - så kan de ikke stoppe sygedagpengene før end sagen er behandlet efter reglerne om førtidspension - så kan du på den måde få omkring 3 måneder længere i sygedagpenge. Men når afslaget kommer - og det kommer!! Så er der kun kontanthjælp tilbage.

Hvis du vil klage over stop af sygedagpenge, så kan det ikke nytte noget at søge en §17, for så kan du ikke klage.....Sååå, vi er ude i enten pest eller kolera.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:01   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
§17 på ftp. søger man kun når man er fuldstændigt og nærmest ude af systemet og ved at ens papirer er nogenlunde i orden til en førtidspension.

Når man er på sygedagpenge kæmper man for forlængelse så længe man kan (max 3 år.)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:06   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, men der er også mange der søger den når alt andet er afprøvet, bare lige for at få tænkt sig om inden kontanthjælpen.

Føler virkelig med alle de mennesker der står med udsigt til at miste sygedagpengene.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af forlængelse af sygedagpenge Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 72 17-10-2012 20:14
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Afslag på Sygedagpenge. Selin7 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 46 28-11-2011 00:43
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension