K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2011, 10:04   #1
Drezz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Drezz er ny på vejen
Flexjob

Hej jeg er ny her på K10, men kan se at der er mange spørgsmål, som der er andre der kan svare på.
Jeg vil gerne høre hvor man skal henvende sig, til at søge flexjob. Fagforening siger jobcenter, jobcenter siger egen læge.
Jeg har læst en del om det, og at man skal være 50% nedsat arbejdsevne. (Det ved jeg ikke om jeg har). Men jeg er nød til at starte et sted. Og hvem afgøre om man har nedsat evne til at arbejde???
Håber der er nogen der ved noget om det her. Så jeg også kan blive lidt kloger.
Drezz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 17:30   #2
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej Drezz

Da jeg fandt ud af under en sygemelding at der nok ikke var store chancer for at komme tilbage til mit arbejde på fuld tid, skrev jeg efter at have fået det anbefalet her på siden, til jobcentret.

Jeg skrev simpelt hen i mailen at jeg p.t. var sygemeldt og at jeg ville høre hvordan jeg skulle forholde mig hvis jeg ville søge om flexjob.

Jeg blev så kontaktet af jobcentret, der sagde at de ikke havde en "sag" på mig, fordi min arbejdsgiver ikke havde bedt om refusion af sygedagpenge.

Jeg forklarede min situation og det endte med at jeg kom til en samtale i jobcentret hos en projektleder der beskæftiger sig med "tilbage i job" kurser.

Herefter kørte jeg videre med hende som sagsbehandler - og hun klarede det strålende - jeg er i dag førtidspensionist.

Så mit råd er at du mailer eller skriver til job centret og så må de jo tage den derfra.

Pøj pøj med det.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 19:22   #3
Drezz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Drezz er ny på vejen
Hej Bmp24.
Mange gange tak for dit svar. Det vil jeg da prøve at gøre. Tak for hjælpen...
Drezz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension