K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 18:52   #1
Ragnar
Føler sig hjemme på K10
 
Ragnars avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2010
Lokation: Brøndby
Alder: 74
Indlæg: 34
Styrke: 15
Ragnar er ny på vejen
Vildrede

Vil lige starte med at sige HEJ og Pænt Goddag til alle.

Da jeg er ny her på K10 vil jeg forsøge at læse andre indlæg igennem for at prøve at få styr på mine egne ting.

Søger selv førtidspension men har svært ved at overskue det. Startede med at søge i 2007. Er nu på vej til de 61 år og har svært ved at finde rundt i tingene.

Er iøvrigt gift og min kone er på sygedagpenge så vi har meget lidt at leve for.
Ragnar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 20:24   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej du, og velkommen til

Ti hi, jaa, du skulle nok kunne få et par timer eller flere på at gennemlæse lidt herinde -og sæføli er du velkommen til at spørge når du er klar
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 21:21   #3
Ragnar
Føler sig hjemme på K10
 
Ragnars avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2010
Lokation: Brøndby
Alder: 74
Indlæg: 34
Styrke: 15
Ragnar er ny på vejen
Tak skal du have Buster.
Mangler at få så meget styr på tingene at jeg kan stille et fornuftigt spørgsmål.

Mit problem er også at det jo er noget meget privat som man ikke bare vil udbasunere. Derfor må jeg lige finde ud af at formulere mig.
Ragnar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 21:48   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja velkommen til, og husk der aldrig er nogen dumme spørgsmål, højest nogle dumme svar
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 22:44   #5
Ragnar
Føler sig hjemme på K10
 
Ragnars avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2010
Lokation: Brøndby
Alder: 74
Indlæg: 34
Styrke: 15
Ragnar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja velkommen til, og husk der aldrig er nogen dumme spørgsmål, højest nogle dumme svar
Nåja, jeg er jo lige kommet.
Ragnar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 22:52   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Ragner og velkommen, håber Du/I får lige så stor glæde af siden, som undertegnede...

Jeg vil tro(ved det ikke), at man kan komme med de meget private spørgsmål, hvis man opdigter en hjemkommune og et alias... -så er der ihvertfald ikke mange der kan "genkende" en
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 23:27   #7
Ragnar
Føler sig hjemme på K10
 
Ragnars avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2010
Lokation: Brøndby
Alder: 74
Indlæg: 34
Styrke: 15
Ragnar er ny på vejen
Tak skal du have Multe.
På grund af min depression har jeg ikke haft arbejde siden 1996, men levet af en erhvervsevne-tabsforsikring indtil midten af sidste år. Har overhovedet ikke haft nogen indtægt siden da og med min kone på sygedagpenge har vi ikke meget at leve af.
Begyndte at søge førtidspension primo 2007 efter anvisning fra min læge, men siden da har alting gået op i lægeundersøgelser og diverse papirarbejde. Hvis jeg ikke følger personligt op på alting går det simpelthen i stå og der sker ikke mere.
Derfor er jeg efterhånden noget bekymret.
Ragnar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 23:38   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kan godt følge dig Ragner... -men er det ikke; -når det bliver allermørkest, at lyset bryder frem

Og Du vil helt sikkeret opdage, at denne side vil hjælpe dig fremover... -vi er mange der har fået en ubetagelig hjælp i vores kamp med systemet
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 13-03-2010 kl. 23:40.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 00:13   #9
Ragnar
Føler sig hjemme på K10
 
Ragnars avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2010
Lokation: Brøndby
Alder: 74
Indlæg: 34
Styrke: 15
Ragnar er ny på vejen
Jaja, bliver nok nødt til at læse videre herinde!

Mig bekendt er det sådan at hvis man ikke har nogen erhvervsevne så kan man søge om førtidspension.
Det er hvad jeg har gjort, men så begynder kommunen at skulle undersøge alt muligt og indhente lægeærklæringer.
Nu er der blevet indhentet lægeærklæringer, blandt andet fra min psykiater. Næste skridt burde så være en arbejdsprøvning, men så får jeg nu at vide at kommunen indtil nu kun har givet mig råd og vejledning og ikke har startet en sag!
Her bliver jeg hægtet af, fordi det var faktisk hvad jeg troede vi havde gang i !?!

Har ikke sat mig ind i lovgivningen fordi jeg regnende med at det tog kommunen sig af.

Til orientering så har jeg betalt skat hele livet også af min private forsikringsudbetaling.
Udbetalingens størrelse har været lidt over understøttelsen men altså ikke noget man blev "rig" af. Til gengæld havde jeg den fordel at jeg kunne arbejde (med noget andet end mit erhverv) ved siden af, hvilket jeg så også har gjort i perioder.

Desuden skulle mit forsikringsselskab udbetale mig et større beløb når jeg blev 60. Dette mener forsikringsselskabet så ikke at de har skal og derfor kører jeg en sag med dem også, eller rettere jeg har en advokat der gør. Dette kan dog have lange udsigter.

Udover dette er min kone gået på sygedagpenge på grund af en helt anden sag med sit job.
Derfor er vores økonomi pludselig helt i bund.

Har iøvrigt ingen tidligere erfaring med sociale myndigheder. Min øvrige pensionsopsparing er meget moderat da jeg anså mig for sikret - indtil dette.

Iøvrigt har jeg stor medfølelse med alle de problemer jeg læser om herinde.
Det er et stort stykke arbejde I gør - al respekt for det.
Ragnar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 00:34   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan begynde med at læse om arbejdsevnemetoden, ressourceprofil og om at søge pension §17 på det foreliggende grundlag.

Du finder nogle links i øverste venstre hjørne ellers under Nyttige links.

Det er måske en pension §17, du skal satse på, hvis/når du mener, kommunen har fået de nødvendige lægepapirer.

Husk forresten også at læse om aktindsigt. Der findes også et link til en god formular, du kan printe ud og udfylde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Angstramt i vildrede. ydur32 Spørgsmål ang fleksjob 10 26-11-2012 15:01
i vildrede glaesnerhansen Politik og Samfund 6 03-07-2012 14:19
I vildrede... Goldie87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 29-07-2011 02:38
Helt i vildrede !!! alarm Alt det andet 3 18-11-2010 22:00
Helt i vildrede.... Babyrex Spørgsmål ang fleksjob 3 27-10-2010 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension