K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2013, 15:01   #1
privatpleje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
privatpleje er ny på vejen
Sygedagpenge

Hej,
jeg har et stort problem , som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg er privat dagplejer, men desværre måtte jeg opereres for en slem diskusprolaps ved krosbenet, i Maj og efter at være gået på arbejde hver dag fra uge 7 til Maj, trods meget voldsomme smerter. Jeg har desværre beskadiget en nerverod som sad klemt, dette betyder at jeg pt. ikke har samme følelser i venstre ben og fod. Jeg har stadig smerter og forstyrrelser ned fra ryg, balden, benet og fod plus tæer.
Har interesse i at genopstarte i mit elskede job, og har derfor også fået bevilliget mange gode hjælpemidler til mit job, som skal på sigt skåne mig.
Jeg var ved min egen læge, efter aftale med jobcentret, for at få ham til at vurdere min sag og derfra se hvornår jeg måske kunne forvente at starte igen. Vi blev i sammenråd (lægen og jeg)enige om at vi pt. skrev at muligvis opstart til 1. Marts måske senere.. min læge sagde også, at da det er en nerveskade, kan vi jo ikke sige, jeg er rask om 1 mdr. når det er en skade på nerve kan det trække ud, og drille..
Jeg har gennem flere samtaler med diverse sagsbehandlere jeg har haft i forløbet, altid givet udtryk for at jeg overvejede at annoncere i avisen, at jeg startede igen , så jeg havde en mulighed for at få børn.. dette er jo min eneste mulighed for at få børn, og derved starte, når jeg er raskmeldt.De har aldrig nævnt, at dette måtte jeg ikke?
Dette har jeg så gjort i den lokale ugeavis.. har dog ikke skrevet nogen dato på opstart, men at jeg havde 4 ledige pladser efter orlov.
Nu til sagen.. min sagsbehandler ringede så idag og meddeler at hun raskmelder mig pr. 31.Januar da jeg har søgt arbejde mens jeg er på sygedagpenge, man må ikke være jobsøgende når man er på sygedagpenge.
Dette var jeg ikke opmærksom på, at det tolkes som jobsøgende, da jeg jo mener jeg bare siger: Hallo jeg er snart på banen igen, og søger børn.. jeg er ikke pt. klar endnu, men jeg er jo nød til at have børn, når jeg meldes klar på arbejdsmarkedet igen. Jeg er selvstændig, så jeg kan ikke gå på dagpenge efter sygedagpenge. jeg får ikke automatisk børn ind i butikken, jeg er selv nød til at lave noget for at gøre mig bemærket derude..
Hvad gør jeg?? Har kommunen ret? Jeg har jo ikke gjort dette for at snyde, men kun for at vise, jeg har planer om at starte, da de jo hele tiden kontakter og spørger efter status, forståeligt nok.
Man føler sig i en gråzone , som privat dagpleje..
Jeg må sige at jeg har været fuld ud tilfreds med min behandling hele vejen igennem, og de har også selv sagt at så længe folk er som jeg, opsat på at starte igen og samarbejdsvillig, så er det dejligt og det man arbejder hen efter.
Jeg ser ikke min annonce som jobsøgende pt. men jeg kan jo ikke sige.. fint nu er jeg i arbejde igen... men har da godt nok ingen børn.. jeg er da nød til at fortælle derude at jeg forventer at starte igen snarest.
Mvh.
Privatpleje
privatpleje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 16:11   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja jeg tja jeg ved hun her ret men det er jo en grå zone, så jeg ved , du kan jo altid klage over hendes afgørelse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 10:09   #3
privatpleje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
privatpleje er ny på vejen
Ja rent sort på hvidt har hun nok ret?? Men jeg tvivler om hun har handlet rigtigt, for hun ringede til mig igen igår sidste på eftermiddagen, og sagde at hun havde læst min artikel og der stod jeg forventede at modtage børn til Marts, så nu var de blevet enige om at kalde mig delvist ledig, så det svarede til 25 %. Jeg ville få penge frem til 1. Marts så var jeg raskmeldt
Jeg spurgte så, hvad så hvis jeg ikke er rask der? Skal jeg så sygemelde mig igen, der sagde hun jeg kunne klage , hvis jeg ikke var enig.. HUn er ikke meget villig til at lytte, hun afkorter mig hver gang jeg stiller spørgsmål. Jeg har følelsen af at hun ikke har tid til at tale.. Vi havde bedt om et møde, da vi ikke synes de har ret.. så hun spurgte flere gange, så er du vel ikke interesseret i et møde med min chef og jeg? Jeg synes det virker som om HUN ikke ønsker et møde?? Jeg synes HUN virker lidt usikker på sin handling, hun er meget snerpet at tale mig. Nu har jeg oplevet en af dem , der giver et dårligt ansigt ud til, fra jobcentret.. for min tidligere sagsbehandler var bare det sødeste menneske, og vidste at jeg VILLE i gang igen, koste hvad det vil.. synes det er så unfair at behandle mig som en bedrager, der bare indkassere penge fra det offentlige, sådan er det ikke.. hvorfor skal man føle sig så dårlig, fordi man har brug for hjælp? Jeg har aldrig før bedt om noget eller fået noget fra nogen af de off. instanser.
Nå men tak for dit svar , jeg ser gvad der sker
privatpleje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension