K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2013, 22:14   #11
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Farmormor...

Hvor er det trist
Jeg håber du får støtte og hjælp fra din fagforening, for det tærer gevaldigt på kræfterne at tage kampen selv.

Min fagforening har så vist sig at være spild af penge, efter 21 års kontigent til dem, har de ikke stillet op en eneste gang
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 22:23   #12
farmormor
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2012
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
farmormor er ny på vejen
Ja det tager en del af energien Og gør ikke helbredet bedre, tværtimod.

Det er da også rigtigt trist at din fagforening ikke stiller op
farmormor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 22:25   #13
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
ja, de er "bare" dumme Jeg har valgt at bruge min energi andre steder end på dem....

Revalidering er
• erhvervsrettede aktiviteter og
• økonomisk hjælp
• Betingelser
– begrænsninger i arbejdsevnen (også ly og sy)
– realistisk mulighed for, at revalidering kan føre til hel eller
delvis selvforsørgelse, og
– at andre erhvervsrettede aktiviteter ikke er tilstrækkelige
til at pgl. kan klare sig selv


.................................................. ............


Målgrupper for revalidering*
• Det er ikke muligt at udpege bestemte
persongrupper for revalideringsindsatsen
• Det afgørende er, om revalideringen er nødvendig for
at give pågældende det løft, der skal til for at
(gen)indtræde på arbejdsmarkedet
• Kommunen må derfor foretage en samlet vurdering
af den pågældendes og familiens helbredsmæssige
og sociale situation, herunder uddannelsesniveau og
tilknytning til arbejdsmarkedet.”

.................................................. ..................................


Selvstændig virksomhed – betingelser*
• faglige og forretningsmæssige forudsætninger for at
drive virksomhed + forsvarlig plan
• Gratis vejledning om forretningsplaner mv. -
regionale væksthuse
• Kommunen bevilger:
– rentefrit lån
– bil/værktøj/materialer
evt. op til max 6 måneders tilskud til forsørgelse* - kun
tilskud til forsørgelse, hvis der samtidig bliver givet støtte
til etablering af den selvstændige virksomhed

Jeg har udelukkende brug for dette tilskud i op til 6 mdr.

Har ydermere tilbudt dem at de fremover- når de visitere borgere i kommunen med meget lav arbejdsevne- at jeg ville kunne beskæftige nogle af disse... ( og jeg LOVER jer, de vil få det godt ! ) :-D
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 22:36   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du har et kundegrundlag og gerne vil være selvstændig, er tiden måske også afgørende.. for det kundegrundlag forsvinder vel hvis det ikke bliver holdt ved lige.

Hvis det er dit forsørgelsesgrundlag der gør forskellen de 6 mdr, så kan du måske få banken med på ideen og evt låne 50.000 til at klare dig for i opstartsfasen.

Så du ikke risikerer at sidde fast i årevis..

Og hvis der er noget uddannelse der er SU-berettiget er det måske også et alternativ.

Når jeg skriver det, er det bare fordi jeg har oplevet hvor langsomt ting kan gå.. og det har også omkostninger.

Du kan sagtens hænge her nogle år, til du har afprøvet flere slags medicin og er i optimal behandling med en stationær erhvervsevne, der er afprøvet i forskellige erhverv.

Det skal jo udelukkes at du kan blive selvforsørgende ved hjælp af andre erhvervsrettede aktiviteter som erhvervspraktikker osv.

Sidst redigeret af Pip; 24-01-2013 kl. 22:39.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 22:41   #15
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Pip,-

Jeg har kun et opstarts kunde grundlag, dvs jeg ville kunne have en indtægt som jeg har nu på sygedagpenge. Men med tiden ville dette jo blive bedre, og indtil der ville jeg bare være lykkelig for at komme ud af systemet samt forsørge mig selv.

Vi kan desværre ikke låne i banken - vi har Danskebank, og de låner bestemt ikke penge ud til mennesker uden arbejde og med hus, så god er vores økonomi desværre ikke efter 1 år i sygedagpengesystemet..

Pip det med at alt skal udelukkes, det tror jeg ikke en dyt på længere. jeg har en veninde som for et par år siden gik ned med stress, hun bor dog i en anden kommune - men hun blev hverken arbejdsprøvet eller andet- hun røg direkte på revalidering , da hun jo ikke kunne vende tilbage til sit fag... ?!

Det er lidt hen af det min sagsbehandler på hospitalet også siger- når du har klare udmeldinger på at du IKKE kan /skal arbejde med dit eget fag igen, så kan de ligeså godt- før som sidst gå i gang med revalidering- især når du også har en lidelse du aldrig bliver 100 rask af- jeg har feks Ptsd... og medicin kan ikke helbrede Ptsd....

Da jeg ikke kan komme udenfor byen, er mine muligheder yderst begrænset, og det er heller ikke alle erhverv jeg kan være i. Jeg tåler slet ikke mange lyde, stress eller mange "ukendte" mennesker- ( for bare at nogle af mine barriere )



jeg smiler - jeg er glad

Egentlig havde jeg bare brug for at komme ud med en masse frustrationer- og vrede- over systemet.....

Lige pt himles der op om hvor lidt de ledige, sygemeldte og andre svage i systemet gør for at afhælpe deres egen situation, og så bor jeg i en kommune som arbejder/tænker modsat....

Men nu sætter jeg mig med hænderne i skødet og lader kommunen forsørge mig, og jeg finder ikke flere praktikker for dem her i byen....

Jeg har været " på banen" fra dag 1 jeg blev sygemeldt - og hvad har det ført med sig ? - intet.....

Tak for jeres ord og råd
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 23:10   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det var skam heller ikke for at tage modet fra dig.. men blot for at fortælle lidt om hvad du kan risikere at være op mod.

Kommunerne har strammet rigtigt meget op de sidste år, og der er sager der kører efter bogen og sager der bliver syltet... og det er begrænset hvad man selv kan gøre, men det har du jo allerede oplevet.

Ønsker dig alt muligt held med at være en af de sager der kører efter bogen..

Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 23:14   #17
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
du skriver 15 timer i job og så 5 til 10 timer hjemme i job

hallo hallo det er jo det der er problemmet for kan du klare 20 timer og derover er du IKKE berettiget til revalidering eller andet men skal bare igang med din virksomhed som du så kan leve af

folk der magter 20 timer og mere skal klare sig selv på en deltids løn fremovre
sådan er reglerne så vil du drive firma hjemmefra kan du bare gå igang der ydes ikke støtte til det

sorry det er ikke for at tage modet fra dig men reglerne er sådan
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 23:23   #18
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
pip - Det ved jeg

Søsser - det er jeg slet ikke enig med dig i, de skal stadigvæk hjælpe mig så jeg KAN blive selvforsørgende, så jeg KAN genindtræde på arbejdsmarkedet, jeg kan IKKE arbejde 20 timer på normale vilkår ude på det ordinære arbejdsmarkede på og med nuværende vilkår, og jeg har slet ingen kontor udd - endnu, så jeg kan ikke arbejde hjemmefra FØR jeg bliver revalideret , men hvis de revalidere mig - ja så er der MULIGHED for at jeg kan komme op på 20 timer.


Og tro mig - jeg kæmper kampen ..... ellers får de mig på forsøgelse resten af deres - og mit liv, og jeg vil end ikke have dårlig samvittighed over det.




ps .. den ene revalidering er indenfor mit eget fag, så jeg administrativt ville kunne tage opgaver hjemmefra ;-) den anden er regulær jura udd... - op til dem, jeg er ligeglad ... nu ...
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustreret og meget vred eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 04-09-2012 20:42
Jeg er vred.... Yasmin Din historie 13 27-10-2010 22:01
Jeg er så vred så vred! Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2010 15:33
jeg er SÅ vred... ville Spørgsmål ang fleksjob 4 07-03-2009 20:02
er bare så vred buster Dit og Dat 0 31-05-2008 09:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension