K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2016, 14:17   #11
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
ok - her er en del af lovgivningen jeg slet ikke har styr på - beklager at jeg ikke kan hjælpe umiddelbart...

Men tænker at du måske skal sende en mail med dine spørgsmål til din sagsbehandler og bede om at hxn hjælper dig med at finde ud af dette? og hold fast og blive ved, indtil du har fået klare og ordentlige svar ?

eller - hvis du bor i plejebolig et sted med ansatte feks, så få evt dem involveret?

Lad os gerne høre hvad du finder ud af?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 14:41   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Skulle du have haft 34 og er blevet snydt , kan du få tilbage .

Kan ikke huske om det er 2 eller 3 år de skal betale tilbage .

men mange får ikke mere i boligsikring end dig . Mange får stort set ingenting . Andre noget mere .

husk altid at anke skrifteligt og få alt på skrift .

om du så er blevet snydt aner jeg ikke

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 16:52   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mottec Se meddelelser
Nej det er boligstøtte. Pensionister får 4000 kr f.eks. til en husleje på 8000 kr. Det samme får handicappede i plejebolig. Jeg bor også i en såkaldt plejebolig, men får kun 999 kr. Det er det jeg gerne vil finde ud af hvorfor?
Uha nej da - DESVÆRRE!!
Pensionister i lejebolig kan bestemt IKKE få 4000 kr i boligstøtte i en lejebolig til 8000 kr. Hvis pensionisten bor i lejebolig, hedder det boligsikring, og det er en markant lavere sats. Et slag på tasken ville være at de kan få et sted mellem 800 kr - 1500 kr, alt efter kvadratmeter og/eller husstandsindkomst.

Og korrekt. Man kan ikke modtage §34 hvis man bor i plejebolig.

Sidst redigeret af Ninja; 02-03-2016 kl. 16:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 09:24   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når man bor i en henvist plejebolig rammes man ikke af det loft omkring egenbetaling, der rammer de fleste andre, og derved kan man i nogle tilfælde få en større boligstøtte.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 12:16   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Når man bor i en henvist plejebolig rammes man ikke af det loft omkring egenbetaling, der rammer de fleste andre, og derved kan man i nogle tilfælde få en større boligstøtte.

Ja prøv at foretage en beregning på borger.dk. Der er osse en rubrik til at abgive om boligen er kommunalt anvist.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 14:29   #16
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
hmmm ifølge beregningen på borger.dk vil jeg som enlig på KH og med mine tal i forhold til størrelse og husleje for min bolig få 794 kr pr md i boligsikring.

MEN hvis boligen er en anvist handicapbolig ELLER jeg er feks kørestolsbruger (i almindelig lejlighed) vil jeg med samme tal kunne få 3450 kr i boligsikring om md.

Så der ER altså noget galt med din beregning som jeg læser det.... du får for lidt og den nedsættelse du har været ude for bør du derfor forlange at få en fornuftig forklaring på.

Du får boligstøttebreve i din E-boks og hvis du evt har gemt dem, så synes jeg du skal finde dem frem og evt printe dem så du selv kan få overblik over hvornår du har fået hvad. Nogen gange er der en "halv" forklaring på beregningen og ellers synes jeg du skal bede om at få beregningen for både den høje OG den nuværende lave boligsikring.

Hvis du ikke har gemt dem - kan du evt bede om at få dem tilsendt igen, ELLER hvis det bliver nødvendigt -bede om aktindsigt og på den måde modtage dem.


..............................................

Jeg har forsøgt at læse mig igennem lovgivningen på området, men hovedet vil ikke mere i dag. Vender tilbage når det lykkes.

Dit spørgsmål her, har nemlig også vakt min interesse personligt, men på en lidt anden baggrund. Jeg er gangbesværet/handicappet og bor i almen lejebolig som jeg selv har fundet. Ønsker at flytte til noget billigere, men er ret begrænset i min søgning, da jeg ikke kan gå på trapper overhovedet. så for mig handler det om at finde den lovmæssige definition på gangbesværet/handicappet der udløser denne højere boligsikring.
Jeg SKAL finde en løsning inden kontanthjælpsloftet træder i kraft, for ellers bliver jeg boligløs - da jeg vil miste en del af min §34 til den tid (det træder først i kraft for mig den 1.10 - men føj det stresser voldsomt)...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 08:34   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Dit spørgsmål her, har nemlig også vakt min interesse personligt, men på en lidt anden baggrund. Jeg er gangbesværet/handicappet og bor i almen lejebolig som jeg selv har fundet. Ønsker at flytte til noget billigere, men er ret begrænset i min søgning, da jeg ikke kan gå på trapper overhovedet. så for mig handler det om at finde den lovmæssige definition på gangbesværet/handicappet der udløser denne højere boligsikring.
Jeg SKAL finde en løsning inden kontanthjælpsloftet træder i kraft, for ellers bliver jeg boligløs - da jeg vil miste en del af min §34 til den tid (det træder først i kraft for mig den 1.10 - men føj det stresser voldsomt)...


Håber du kan vente lidt med at tage endelig stilling - indtil lovforslaget er kommet videre, så du kan se, om du ikke skulle være en af dem, der slipper.

Det håber jeg meget. Der er jo p.t. røre i emnet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension