K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2009, 22:51   #1
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
et spørgsmål

jeg sad og tænkte på om der nogensinde er lavet en undersøgelse af hvor mange personer der ender på pension, på grund af at kommunerne sender folk rundt i trædemøllen, dermed ment at der er jo nogen hvor da de startede i trædemøllen egenlig var stærke nok flex, men på grund af smøl fra div instanser.

jeg tænker nemlig lidt på at hvis kommunerne hurtigter fik sat dianose på folk og vicitert dem ud i flex job om der ikke er flere penge i det end at folk ender på pension

håber i forstår mit spørgsmål ellers må i skrive om en uddybelse
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 22:56   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Det tror jeg ikke

og det med den simple begrundelse, - at hvem gider vide det???

Du har helt sikkert fat i noget der, - spørgsmålet er vel også, hvor mange der starter sygemeldingen med fysisk sygdom, og slutterr efter flere år med at få en pension på psykiske årsager?????

Hvor mange af disse har reelt fået psykiske problemer som direkte konsekvens af årene i systemet?

Helt sikkert meget relevante spørgsmål, som ingen tør søge svar på!
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 23:01   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fodfolket Se meddelelser

jeg tænker nemlig lidt på at hvis kommunerne hurtigter fik sat dianose på folk og vicitert dem ud i flex job om der ikke er flere penge i det end at folk ender på pension

håber i forstår mit spørgsmål ellers må i skrive om en uddybelse
Nu ved jeg ikke helt præcis, om du mener det som der står, men det er jo ikke kommunen, der giver folk en diagnose, når de er sygemeldte. Det er da lægerne... Det er klart, at tiden godt kan trække længere ud i kommunen, hvis lægerne ikke er gode til at hjælpe de syge borgere. Det er kun læger, der må ordinere og give diagnoser, ingen andre. Hvis man ikke ved, hvad den sygemeldte fejler, kan det godt være et problem.
Det er lidt svært.
Personligt synes jeg, at sygehusvæsenet i Danmark er ret langt bagud mht. at kunne hjælpe syge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 23:04   #4
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Odenseaneren godt du forstod mit spørgsmål og fik skrevet det på en lidt anden måde.

og som du skriver det er der nok ikke nogen der tørre at lave sådan en undersøgelse, for jeg tror faktisk at man vil blive overrasket over hvor mange der egenlig går tabt i systemmet på grund af smøl og en vridemølle der ville kunne knække selveste bs.christiansen

Curls
jeg mener lidt i de baner som odensaneren siger jeg vil godt tage udgangspunkt i mig selv, jeg blev sygemeldt for snart 2 år siden af fysiske årsager, og nu næsten 2 år efter føler jeg ikke at jeg er kommet meget vider end at de nu mener at jeg har fået en deprætion, og derfor tænker jeg lidt på at jeg garantert ikke er den eneste det er sket for

Sidst redigeret af Stezu; 10-11-2009 kl. 23:33. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 23:36   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fodfolket Se meddelelser
jeg tænker nemlig lidt på at hvis kommunerne hurtigter fik sat dianose på folk og vicitert dem ud i flex job om der ikke er flere penge i det end at folk ender på pension
Det er jeg ikke sikker på, for flexjobbene findes jo ikke, så mange af de flexjob-visiterede vil alligevel ende på kontanthjælp eller ledighedsydelse (alt efter hvad de kom fra), og når de så har været ledige i 12 ud af 18 mdr. (mener jeg det er) så mister kommunen deres statsrefusion, og pludselig kan det betale sig (for kommunen) at smide borgeren på fp.

Nu kan jeg ikke lige huske alle refusions-satserne, men jeg er bange for, at det bedst kan betale sig for en kommune, at få folk smidt af sdp og over på kh, og så sende dem i aktivering en gang imellem.

KASSETÆNKNING HELE VEJEN.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 23:50   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ledighedsydelse er 35 % refusion fra staten efter et år 0 kr

Kontanthjælp 35 % refusion refusion fra staten efter et år 0 (hvis man er visiteret til fleks)

Særligledighedsydelse 35 % refusion efter et år 0 (særligeledighedsydelse ca 9000 om måneden)

Løn til flekser 65 % refusion

Førtidspension 35 %

Så det har altid kunne betale sig bedst for kommunen at sende folk i fleks indtil loven blev lavet om i 06 , og der kom den lov om at man mistede refusion , den ser man så slå igennem for første gang med fuld kraft i år og kommunerne står til at miste millioner , så nu skal man bare ikke have hverken fleks eller pension .. men holdes på kontanthjælp ...
  Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 11:55   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Såfremt kontanthjælps modtagere er i aktivering/arbejdsprøvning en gang om året, samt samtaler overholdes hver 3 mdr, modtages også 65% i refusion.(LAB 2 stk 3).
Elleres skal der laves sygeopfølgningsplan senest inden 3 mdr. de ved borgeren er syg.(feks. man kommer syg/handicappet fra sygeagfpenge).
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 11:55   #8
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
som jeg ser det er det f....... uhygliglig at sygdom skal gå hen og blive kassetænkning, men vi syge er jo bare en nr i køen


så min kommetar til det er du er nu nr 7347 i køen, vent venligs..........
du er nu nr 7348 i køen vent venligs (årsagen til at jeg røg en plads ned i køen er at vores sundhedsminister blev syg og skulle til før mig)

og jeg kom også til at tænke på om der nogensinde er nogen der er blevet raske af at ryge på kontant hjælp

Sidst redigeret af Fodfolket; 11-11-2009 kl. 11:57.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 12:14   #9
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
og det med den simple begrundelse, - at hvem gider vide det???

Du har helt sikkert fat i noget der, - spørgsmålet er vel også, hvor mange der starter sygemeldingen med fysisk sygdom, og slutterr efter flere år med at få en pension på psykiske årsager?????

Hvor mange af disse har reelt fået psykiske problemer som direkte konsekvens af årene i systemet?

Helt sikkert meget relevante spørgsmål, som ingen tør søge svar på!

Jeg er helt sikkert blevet mere syg af min kamp mod systemet. Og min paranoia er blevet meget værre. Desværre er det ikke nemt at påvise entydigt, specielt ikke når det drejer sig om psykisk sygdom. Og de bivirkninger der er ved meget psykofarmaka har også forværret mit helbred, men man er tvunget til at tage de forbistrede piller, ellers kan kommunen stoppe kontanhjælpen, så man er som en lus mellem to negle.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 14:12   #10
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Mugge jeg kan godt forstå dine frustationer, det spørgsmål jeg stillede var egenligt møntet på dem der startede med en fysisk lidelse men endte med psykisk lidelse, for jeg ved godt at man ikke kan samligne sygdomme under en kam
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension